{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.181 visninger | Oprettet:

Min første tur hos tandlægen i 9år {{forumTopicSubject}}

Dette her indlæg er IKKE for at opnå medlidenhed eller noget...


Jeg kan starte med at jeg er 24år gammel og har aldrig passet på mine tænder og ikke været hos tandlæge siden folkeskolen, og nu må jeg betale prisen for min egen sløseri og dovenskab...


For et par år siden var min ene fortand i så dårlig stand at den knækkede ved at jeg bed i et rugbrød, af en eller anden årsag gjorde jeg ikke noget ved det dengang, jeg gjorde heller ikke noget ved det da min anden fortand knækkede for ca. 1½ år siden.. I sommers var jeg en tur på tandlægehøjskolen for at få kigget på tænderne, men efter d havde kigget på den fik jeg afvide at jeg ikke kunne være patient der, da der skulle laves for meget i min mund og det mente de ikke deres tandlægeelever kunne overskue...

Men det skulle først være her for ca. 3 uger siden da min mor og min far bad mig om at ringe til tandlægen og bestille tid (med et par meget strenge stemmer) at jeg fik det gjordt... Nå men jeg var så til mit første tandlæge besøg for 14dage siden, hvor de kigge på dem og lappede nogle huller og lidt andet..
Igår var jeg deroppe igen og fik hevet 6 tænder ud (inkl. de 2 stumper jeg havde tilbage) og lavet lidt flere huller... Min næste tid i stolen er her d. 5/6 hvor jeg skal have hevet flere tænder ud og lavet afstøbninger til nye tænder..

Igår fik jeg hende til at lave et prisoverslag/tilbud eller hvad det nu hedder og det lyder på lidt over 17000kr, jeg blev virkelig overrasket da jeg så det for jeg havde regnet med en 40-50000...
Skal måske lige siges at det er en famillie tandlæge.... Ja tro det eller ej men man kan godt gå med sådan et krater i så langtid med to tandlæger i familien...

Men jeg har da lært noget af det, så når jeg er helt færdig så vil jeg have lavet et tjek/service eftersyn en gang om året....


Syntes lige jeg ville ud med det..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min første tur hos tandlægen i 9år
  • #1   22. maj 2007 Så nu har du næsten ingen tænder I munden?

  • #2   22. maj 2007 Shit 17000 ! det er billigt sluppet men stadig????
    17000 / 5 = 3400 plader chokolade i netto !


  • #3   22. maj 2007 det kunne måske godt være man skulle smutte en tur forbi tandlægen en dag så.

  • #4   22. maj 2007 Hehe i må lige have mig undskyldt jeg skal ud og børste pløkkerne !

  • #5   22. maj 2007 John j >> Jeg tror faktisk det er billigere i længden og få den kigget efter en gang om året eller minimum hvert andet år...

  • #6   22. maj 2007 mine er nu fine nok, har ikke rigtig mærket noget til dem. jeg har ikke været til tandlæge i 8 år. men børster dem også godt ca 3 til 4 gange om dagen

  • #7   22. maj 2007 Jønsson $ >> Ja der er også mange der ikke forstår mig inkl. mig selv... Og hvis man som mig drikker 1½ liter cola om dagen og næsten ikke har børstet tænder så sker der jo hurtigt ting og sager... Men jeg håber det er slut nu.. Nu er det frem med tandbørsten gerne 3 gange om dagen for mit vedkommende og mit cola forbrug skal sænkes rigtig meget....

  • #8   22. maj 2007 Det gad jeg sq ikke reklamere for den slags.....

  • #9   22. maj 2007 har aldrig haft et hul smiley

  • #10   22. maj 2007 Ja jeg håber da også at der måske er nogle små purke der lære noget af det, det har jeg da gjordt ellers må man håbe at der sidder nogle forældre der læser dette her og måske lige hiver fat i deres børn (også voksne børn) og evt. lige for dem en tur i stolen...

  • #11   22. maj 2007 Vi er også nogen der ikke kan gøre for det =/ passer virkelig på mine tænder, men jeg har utrolig let ved at få huller, så næsten hver gang jeg er hos tandlægen har jeg et hul, og der er ikke noget at gøre ved det, så jeg går til tandlæge ca hver halve år =/ .. men har sgu ondt af dig selvom du kun kan give dig selv skylden =)

  • #12   22. maj 2007 og mine tænder bliver rigtig hurtig gule. nu ryger jeg også men det er RIGTIG hurtig, men nu kan kæresten heldigvis blege dem =)

  • #13   23. maj 2007 Millo ! Det er fordi jeg kan samtlige priser fra nettos chokolade i hovedet =) arhhh.... jeg køber det der chokolade hvis jeg køber slik, og det er en gang om ugen hihi =)

  • #14   23. maj 2007 15 kroner ! puha det er alt for meget til mig =) hehe hvor mange gram er den så liiige på? den der til 5 kr er på 100 g og smager lækkert =)
    Hehe har aldrig lagt mærke til om vi har noget hvidt chokolade faktisk, det skal undersøges ! kan faktisk godt lide hvid chokolade =)


  • #15   24. maj 2007 Haha venter på bussen ?
    Jeg spiser det bare når jeg keder mig vildt meget ! og det sker viildt tit =)
    Men i hvert fald så skal jeg have noget hvidt chokolade nu ! det smager sødt =)


  • #16   24. maj 2007 Hehehe arhhh der skal være plads til lidt uansvarlighed =) det skal ikke være lige kedeligt det hele ! men hehe ja lidt ironisk =)
    FAKTISK ! så er jeg lige nu igang med at spise en rittersport Vollmilch, og puha den smager godt =) den er dog ikke fra netto hehe men fra grænsen ! men derfor smager den viiiildt godt stadig =)


  • #17   24. maj 2007 Puha det er vidst bare mælke chokolade tror jeg.
    Men holda op jeg har også været lækker sulten hele dagen! og har ikke kunne finde noget guf i heeele huset ! heldigvis fandt jeg da den her Ritter sport ! ellers sad jeg ikke og skrev med dig nu, det er i hvert fald sikkert =)


  • #18   24. maj 2007 Ja i hvert fald efter man har ledt en time efter det !
    meget tilfredsstillende sejr må jeg sige ! meen jeg foretrækker nu hellere nougat eller nødder =)


  • #19   24. maj 2007 Det er ikke en dating site venner ;D

  • #20   24. maj 2007 Haha slap da af joakim, det er da bare snak?

    Arhhh nødder er også det bedste, det dårlige ved nougat er at efter en halv plade sidder man sådan og er ved at døse lidt hen =) Nødder er godt dem kan man spise mange af inden man bliver træt af det !


  • #21   24. maj 2007 Arhh men det smager nu godt første gang ! men ja det er ikke noget man skal spise for meget af. Hehe det er vidst heller ikke helt sundt under nogle omstændigheder =) MEN så længe man vokser må man spise ALT det man vil, og det synes jeg rigtig god om haha =)

  • #22   24. maj 2007 Mega meget ! hehe det gælder jo om at nyde det ! Det er godt nok lidt irreterende at man ikke tager på, men efter hvad jeg har læst herinde har jeg da fundet ud af at mit problem går over ! så det er bare med at nyde det imens jeg stadig er ung hehe =)

  • #23   1. jun 2007 Nu er jeg slet meget panikken med tandhygiejne og jeg syntes det fortæller meget om ens personlighed og ens øvrige hygiejne. Jeg selv har ikke en eneste plumpe i munden, gudske tak og lov for det- har kun en ting at sige: Det var jo ikke for sjov at man i gamle dage fik gebis i konfirmationsgave... Derfor vær OBS på din tandhygiejne, det vil gavne os alle...


Kommentér på:
Min første tur hos tandlægen i 9år

Annonce