{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

Mads .
Mads .
Tilmeldt:
20. mar 2007
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 100

Fedt om livet {{forumTopicSubject}}

Hej,

Efter et halvt år med for meget fast-food og for lidt motion, synes jeg at jeg er begyndt at få lidt for meget fedt rundt om livet.

Det er ikke sådan at der direkte sidder bildæk og blæver for alle pengene (er meget slankt bygget) men der sidder nok til det irriterer mig når jeg kigger mig i spejlet. Jeg er også gået 2 huller ud i bæltet, og det er altså bare ikke godt nok! smiley

Nu skal det væk - og jeg søger derfor nogle råd fra de kloge hoveder herinde.

Hvad er mest effektivt? Løbeture? (hvor tit?) Mavebøjninger? Hvad skal jeg holde mig fra mht kost? Og hvordan med væske osv (jeg drikker gerne 2-3L vand om dagen)

Jeg ved selvfølgelig godt det ikke forsvinder på 2 uger og der ikke er nogen mirakel-kur. Jeg har bare brug for et par gode råd fra nogen der ved hvad de snakker om, så jeg får mest muligt ud af det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fedt om livet
  • Phreak ^
    Phreak ^ Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 1.523
    #1   27. maj 2010 Hehe.. Du skriver jo selv svaret i første sætning, idet du er klar over, at du har flæsket for meget fast-food og dyrket for lidt motion.

    Spis mindre skrammel, og bevæg dig mere - så skal det nok gå i orden igen smiley


  • #2   27. maj 2010 Kalorieunderskud, masser protein, styrketræning (vigtigt da hvileforbrændingen afhænger af muskelmassen) samt konditionstræning. Simpelt!

  • #3   28. maj 2010 Find ud af hvad du gennemsnitligt spiser på en dag i kcal.
    Derefter spiser du 500 kcal mindre om dagen.

    Så taber du dig på en sund måde, husk at dyrke cardio hver dag (Kredsløbstræning) Det vil sige noget der får pulsen op, løbe osv. Hold et konstant tempo, ikke noget med at løbe hurtigt lige pludseligt.

    Spis ca 6 gange om dagen, det holder din forbrænding oppe og holder dit blodsukker stabilt, så du ikke får lyst til usunde ting så nemt.

    Styrketræning hjælper ikke på vægttab. Jeg kan sagtens uddybe hvis det er,

    God tommelfinger regel er, "hvis det smager godt, så spyt det ud!" Med andre ord tænk over hvad du spiser.

    Sluk tørsten i vand.

    Undgå kulhydrater om aftenen, de er bedst om morgenen.

    Undgå stivelse, pasta, kartofler osv..

    Lad være med at drikke dig selv i hegnet, alkohol feder utroligt meget.

    Kan sagtens komme med mange flere råd men klokken er os mange smiley
    Håber det har hjulpet, du er velkommen til at skrive til mig hvis du har brug for flere råd. Mvh Mathias smiley



  • #4   28. maj 2010 InYourFace - Bodymod? hva skal han bruge den side til.. det tatoveringer og piercinger..

  • #5   28. maj 2010 bodyhouse.dk smiley

  • Mads .
    Mads . Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 100
    #6   28. maj 2010 Tak for svar - især til dig Mathias!

    Jeg havde også et ret god idé om at det var nogenlunde sådan det hang sammen - men i min verden er det meget rart at få det bekræftet af nogen der ved hvad de snakker om smiley


  • #7   28. maj 2010 Jo styrketræning hjælper! Når din muskelmasse øges stiger din hvileforbrænding. Dvs. det antal kalorier du forbrænder i stillestående tilstand! Og det passer skam Mathias. smiley Jeg har snakket med adskillelige instruktører og andet godtfolk der er uddannet på området!!

  • #8   28. maj 2010 Du kan ikke øge din muskelmasse samtidig med du er på cut/kur. smiley

  • #9   29. maj 2010 Sagtens. Jeg har selv gjort det og er selv i gang med det endnu - Så jo det kan man godt! smiley
    Du får ikke større muskelmasse af kalorier jo, men af protein og du kan sagtens tabe dig selvom du øger proteinniveauet!


  • #10   29. maj 2010 Kilde: http://iform.dk/kost/sund-vaegt/traen-dig-slank-med-motion-og-en-personlig-traener

    3. Lav styrketræning.
    Jo flere muskler du har, jo højere er dit hvilestofskifte - dvs. at du konstant forbrænder flere kalorier. Så kombinér kondi med styrke. Og lav styrketræning først. Så får du mest ud af begge motionsformer.

    Værsgod Mathias - Blot lidt bevis på jeg taler sandt.


    XXX: Jeg synes du skulle tage og kigge på forskellige sider på nettet, da mange kan hjælpe dig bedre end folk herinde. smiley Og held og lykke - Hvis blot motivationen er der, så skal det nok komme. Men det kan være svært at komme i gang. smiley


  • #11   29. maj 2010 du kan ikke opbygge muskler når du er ved at tabe fedt..

    http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?f=3&t=34288

    Værsgod Marianne - Blot lidt bevis smiley

    Læs det hele igennem


  • #12   29. maj 2010 Og de fatter da ingenting dem fra din såkaldte "kilde" Du kan sgu da ikke have flere muskler? jo hvis du har en ekstra arm eller sådan noget. Du kan have større muskler. smiley ;) smiley

  • #13   29. maj 2010 meget firkantet opstillet kan du ikke opbygge muskler mens du cutter.. Så nej det vil være dumt og køre et bestemt program til armene i din cut tid. Gem hellere alle de programmer til du bulker. Nu skal du bare sørge for at komme ned i fedtprocent, og bibeholde så meget muskelmasse som muligt. Som de andre siger, så træn som du plejer og ændre kosten eller skru op for din cardio (En kombination er nok bedst)

    Citat. smiley

    Bulker det vil sige, kalorie overskud på 500 kcal om dagen. som man gør når man vil opbygge muskelmasse, eller som eksperten siger "flere muskler" xD


  • #14   29. maj 2010 Du linker jo til random folk som kommer med deres mening, som her. smiley Jeg linker til folk der er uddannet indenfor det.

    Og når du taber dig tærrrer det på din muskelmasse - Derfor er du nødt til at styrketræne for at bibeholde den eller øge den.
    Jeg giver mig ikke - Så jeg smutter! God dag lille ven!


  • #15   29. maj 2010 ja for at bibeholde. du kan ikke øge under cut. Du er godt nok barnlig? dem du følger skriver at man kan have flere muskler? Det siger lidt om deres viden inden for kost og motion smiley

Kommentér på:
Fedt om livet

Annonce