{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.441 visninger | Oprettet:

E h
E h
Tilmeldt:
17. apr 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 73

Træning og kost igen igen {{forumTopicSubject}}

Halløj..

Jeg er småt startet med at træne og ud fra research på the interwebs, så er jeg kommet fram til at kost er ret vigtigt.. Det er sådan et jeg går ikke efter at blive prof bodybuilder, men man vil væl gerne se lidt trimmet ud og være glad for det man ser i spejlet..

Jeg har seriøst brug for hjælp når det kommer til kost.. Jeg er en super kræsen person. Hvis jeg skal have rødt kød skal det være hakket. Af en eller anden grund så er jeg ved at kaste op når jeg får et stk. kød i minden (no pun intended).. Fisk og kylling kan jeg sagtens spise.. jeg synes tun og makral klamt. tvinger dog migselv til at spise det..

nu kommer hovedspørgsmålet.. Er det super vigtigt at måle alt hvad man spiser. Som det er nu er kost bare mega uoverskueligt for mig, eller kan man bare winge den.. Jeg spiser 5 gange dagligt MEN intet er efter mål.. Vil skyde på jeg spiser følgende:

14:00 når jeg sstår op 150g jordbær joggi med ca 50-75g havergryn, 3g kreatin.. Og smutter ned og træner kort tid efter

17:00 senere tager jeg en shake med et scoop way100 og 3g kreatin (er det nok med kun et scoop).

20:00 tager jeg 2 stk. rugbrød med makral i tomat (en hel dåse af det der kommer i en 3 pak med rød plastik på),

00:30 på arbejde spiser jeg som regel 2 fuldkorn wraps med fyld af kylling, mejs, ærder, gullerødder, bønner, peberfrugt, løg samt en blanding af kryderier, 1-2 ss tomatpure, 1-2 ss bbq sauce.

03:00 tiden spiser jeg en banan.

hjem og i seng 05:00

Lige pt pga mine arbejdstider føler jeg det er super svært at have en fornuftig kostplan.. men hvad siger i til det jeg gør nu.. Jeg vejer intet..

Nu var jeg nede og træne i aftes, jeg valgte at køre følgende. Ni skal i ikke grine af vægten :P. man skal starte et sted..

alle sæt er af 8-10 gentagelser, jeg prøver at forøge vægten med 2.5kg hvis jeg kan tage 10.6

squat maskine et opvamnings sæt med ingen vægt og 2 med 10kg

bænkpræs 1 opvarmer med 5kg, 1.5 med 15kg, så ho hoppede jeg ned på 10kg og tog et helt sæt. næste gang holder jeg den på 10 men går efter 2 mere reps

lægmaskine 1 opvarmer 15kg, 2 med 30kg.

bentover rows 1 med 10kg, 2 med 20kg

så kommer den jeg ikke ved hvad hedder. men det ligner man sidder og ror, altså med kabel. Da det var første gang, så jeg skulle finde vægten. 1 med 10kg, 1 med 30, 2 med 45.

pulldowns 1 med 20kg, 2 med 35kg
http://www.building-muscle101.com/increase-my-bench-press.html

triceps kabel 1 med 10kg, 2 med 15kg

overhead dumbbell press 1 med 4kg, 2 med 7kg

dumbbell shrug 1 med henholdsvis 18kg, 20kg, 22kg

curls 1 med 4 kg, 2 med 7kg

bar bell curls 1 med 15kg 4 gentagelser, 2 med 10kg da det andet var for meget
det lignede lidt http://www.body-mind-strength.com/assets/free_weight_forearms_exercises/close_grip_reverse_barbell_preacher_curls_finishing.jpg

sidst var mavemaskinen 1 med 30kg, 2 med 45kg

sluttede af med 1.1km roning..

Jeg gør dette hver anden dag det er dog første gang jeg har tilføjet den med at ro, pulldowns, barbell curls og shrugs. Det helet tager 1 time +- det løse.. normalt uden det jeg har tilføjet i dag er jeg ude igen efter 45 min..

Er det for mange øvelser på en dag. i mellem mine sæts så sætter jeg vægte på næste øvelse og eventuelt tager den imellem sæt 2 og 3..

Jeg vil gerne på et tidspunt efter en måned eller 3 over til et split program hvor jeg gir den gas 6 gange i ugen og kan gå lidt mere seriøst til 1-3 musklelgrupper per dag..

Hvis i var mig med den erfaring i har, hvordan vil i forsætte?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning og kost igen igen
  • E h
    E h Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 73
    #3   15. sep 2013 Det er godt nok meget mad. Det tror jeg simpelthen ikke er muligt.. jeg er lidt sulten inden jeg spiser hver gang men ikke noget vildt..

    Nicolai de hjælper ikke at putte flere kg på hvis man ikke kan løfte det..


  • E h
    E h Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 73
    #5   15. sep 2013 Det er også lidt mængderne. Jeg troede faktisk jeg spiste for meget.. det er lidt vildt hvis jeg skal have 5-6 gange mere.. prøvede at sætte min morgenmad op til 250 joggi og 100g havregryn. Det kunne jeg ikke få ned..

  • #6   15. sep 2013 Der mangler fisk, ris, pasta, kartofler (ja ja det er fy fy, siger de kloge), grøntsager og så skal du spise oftere end det der. Der må ikke gå 6 timer, mellem måltiderne.

    Og fedt du tør indrømme at du er slap :;) Kør det som du bedst kan, så skal det nok komme. Dit program skal du nok have justeret lidt ind, så du ikke rammer samme muskelgruppe 2 dage i træk.


  • E h
    E h Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 73
    #7   15. sep 2013 Cantona

    Sådan er de engang hvis man er slatten, jeg er ikke nede og træne for at kunne blære mig med hvor meget jeg kan læfte. Jeg vil bare kunne kigge i spejlet og være glad for det jeg ser. Det er en god selvtilid booster som alle kan have godt af.. Blev efterladt af min kone efter vi har været sammen i 11 år. Så nu starter mit liv forfra, alt skal bygges op på ny og jeg er en af tingene.. :P..

    Bare angående det med ris, så så jeg tilfældigvis en dokumentar i går med Jay Cuttler. Fra den gang han prøvede at vinde for tredje gang i streg. Han levede kun af ris og kylling, plus det løse.. Man kan ikke sige han ikke var i god form :P..

    Mit program er lige pt hver anden dag af den grund. hvis der er en muskel der er øm, så springer jeg den over..

    Hvad siger i til mængden af øvelser? det er nemlig mange vil jeg mene (har dog ikke noget i mod dette). Men kan man lave for mange?

    Når det kommer til mad arbejder jeg stadig på sagerne.. I går lavede jeg en ret med det samme som jeg putter i wraps men en flaske cremefin og karry. kogte en pose ris og det var det.. Så var der til 3 retter lige der.. Der er nog ikke meget kylling i.. Så shakes skal til..

    Jeg ved godt jeg skal lave mad til 3-5 dage af gangen for ikke at køre død i madlavning, jeg ved bare ikke hvad det skulle være..


  • #8   15. sep 2013 Ris, Pasta og Kartofler er også hvad man gør det til. Det var også bare for at komme de kloge i forkøbet smiley

    Du har den rette indstilling, mht at kunne løfte tungt osv og det er trodsalt bedre, end skade sig selv smiley

    Mht træning, så synes jeg personligt, at det er mange øvelser på et træningspas, men hvis du kun kører det hver anden dag, så kan jeg ikke se problemet i det. Det er et fint setup til dit niveau. Det kan selvfølgelig altid justeres bedre ind.


  • E h
    E h Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 73
    #9   15. sep 2013 så ser det ud til at jeg skal have styr på noget mad.. google here i come.. tror jeg prøver med bodylabs calorie beregner.. så må jeg se hvor meget jeg skal spise..


  • #10   15. sep 2013 Mad og hvile er alfa og omega, for at du får det optimale ud af din træning.

    Det at beregne kalorier, er helt fint, men der ligger bare lidt mere i det, end bare regne på det. Vil du tabe dig, så hedder det sig at du skal ligge i kcal underskud (Google ligevægtstal, så får du et lidt mere præcist billede af, hvad det betyder) og vil du vokse så er det selvfølgelig omvendt. Men som tommefingerregel skal du ligge på omkring 2500kcal, hvis du lever et forholdsvis normalt aktivt liv.

    Ved der sidder en som Blackic E herinde, som har styr på det, han kan henvise dig til de rigtige programmer og kostplaner smiley


  • E h
    E h Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 73
    #12   15. sep 2013 Jeg har desværre de sidste 5 år vende den til at spise 1 til 2 gange dagligt.. jeg får desværre sjældent 8 timers søvn igen på grund af mine belortede arbejdstider.. søger dog læreplads nu så håber det ændrer sig, 28 år så er det på tide at få styr på de ting smiley

Kommentér på:
Træning og kost igen igen

Annonce