{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
197 visninger | Oprettet:

De fleste har vel glemt det - men. {{forumTopicSubject}}

Ja de fleste glemmer det når det er hverdag igen - men vi skal ikke mange måneder tilbage hvor vandstanden i de europæiske floder havde en ekstrem lav vandstand og byer i Frankrig fik vandforsyninger kørsel af tankbiler og det var vel varmerekordernes tid i 2022 og tørken var ligeså slem i Afrika hvor de slog dyr ihjel og hvor grunden ku være fordi et dyr drak 150/200 liter om dagen.
Men ja jeg sparrede på vand og det jeg ku genbruge blev brugt til dyr og planter inde som uden for og jeg syntes at høre at vi stadigt bruger den samme mængde strøm som da vi sparrede og det må jo havde været en øjneåbner for os alle og jeg gør stadigt det samme med strøm/varme og vand - hvad med jer smiley

Kommentarer på:  De fleste har vel glemt det - men.
  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 8 Følgere: 41 Emner: 100 Svar: 1.929
    #1   10. mar Det samme her Leon for gode vaner skal bibeholdes.
    Vand, varme og strømforbrug er kraftigt reduceret hos os 😀

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

Følger: 7 Følgere: 22 Emner: 232 Svar: 2.166
    #2   10. mar
    Cody
    Det samme her Leon for gode vaner skal bibeholdes.
    Vand, varme og strømforbrug er kraftigt reduceret hos os 😀

Jeg tror at vi er blevet lidt mere bevist om alt, men vores forbrug har altid været lavt.
    Vi er jo født med den gen hvor man slukker kontakten når man forlader rummet, eller værelset.

Vi har altid været påmindet om at men ikke spilder vandet, og varmen koster.

Vi kan stadigvæk betaler os til luksus, men vi tænker på vores børnebørn, og det er nedslående at gøre det.

Tænk at temperaturen in Grønland ligger 15 grader over normalt smiley smiley smiley smiley

• #3   10. mar Cody N - Jojo jaaaaa det fortæller jo bare at vi aldrig bliver for gammel til at lære smiley

• #4   10. mar Jojo før energikrisen OSV slukkede du så for alle kontakterne og tænkte på hvor meget varme du brugte og ligeså var du ops på dit vandforbrug smiley

• #5   10. mar Cody N du brugte vel også løs ligesom jeg gjore inden krisen smiley

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#6   10. mar Leon
    Jojo før energikrisen OSV slukkede du så for alle kontakterne og tænkte på hvor meget varme du brugte og ligeså var du ops på dit vandforbrug

Jeps.

Vi boede/ejede en af Danmarks mest energi venlige husene

• #7   10. mar Jojo det må jeg nok sige og var det et telt og ku godt det med vandet inden krisen men resten tog jeg med her i krisen og det vil jo være dumt ikke at sparre smiley

• #8   11. mar Brugte mere før krisen.
    Nu passer jeg bedre på.

Men trist at det skal læres på denne måde.
    For hvad nu hvis krisen ikke var kommet?
    Ja så havde man bare forsat.
    Så godt krisen kom smiley
    For miljøet skyld smiley smiley

• Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

#9   11. mar Hej Leon

Hvis man som barn er vokset op med frosne vandrør om vinteren lærer man helt automatisk at spare på vandet når det er tilgængeligt og jeg tror overordnet at knappe ressourcer i opvæksten medfører en generel sparsommelighed resten af livet smiley

• #10   11. mar Hello Kitty ja og enig.

• #11   11. mar Cody N jeg husker også de frosene vandrør jeg er jo stadigt fra den tid hvor vi havde vinter og ku bygge snehuller - løbe på skøjter OSV og ja husker da der var energikrise for mange år siden og var på børnehjem der blev sat sådan små termometer op som viste en rød streg hvor de 19 grader var smiley

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#12   11. mar Cody
    Hvis man som barn er vokset op med frosne vandrør om vinteren

Haha Cody
    Du fik mig til at se mit tidligere liv in en flashback med indeed frossen vand rør, papkasser foran vinduet, at save og flække træ foran en enkelt pære udenfor de samme vinduer.

Alt for store sko med halm ind, strå madrasser, lytte rund om radioen til en hørespil på tirsdag og torsdag, mønter for indlagt gas.

Du kan tro vi fik SPARE hamret ind i livet smiley

• #14   14. mar Et aktuelt billede fra Italiens længste flod Po, den er så godt som udtørret.

profilbillede
  • #15   14. mar Annella er det stadigt så slemt.

• Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

#16   14. mar JoJo #12

Har først set dit indlæg nu og tankerne flyver igen tilbage til barndommen hvor vi fyldte avispapir i skistøvlerne vi havde overtaget fra storebror.
    Papir i nøglehuller og under dørene samt netop pap på vinduerne.
    Husker også tydeligt disse hørespil i radioen og pladsen på gulvet foran oliekaminen man måtte dele med søskende samt våde sokker og sko 🥶

• #17   14. mar #15
    Leon

Ja det er stadigvæk så slemt, Gardasøen tørrer også mere og mere ud.

I Frankrig har tørken også sat ind, her taler man endda også om vinter tørke, hvor floder allerede nu er helt udtørret.

Jeg glemte at tilføje, at her hos i vores region er bønderne allerede begyndt at 'græde' over manglende regn, de forventer allerede nu en katastrofal høst i år, hvis de overhovedet kan høste, både hvad frugt, grøntsager og korn angår.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#18   14. mar Og det ser slemt ud andre steder i verden, ligesom Anella skriver udtørrede vandløb og for meget sne de forkerte steder
    In Canada er deres største flød, Fraser river på sin laveste stand i historien og der ligger ingen sen på mange høje tinde, så det bliver igen en katastrofe år

In Norge er problemet også stort, samtidigt at det er varmt nordpå så der kommer masser af skobrande og det bliver vel også aktuelt igen rundom Berlin, Potsdam

Nu må vi se hvad El Ninjo smider i nakken på os, men jeg frygter det værste.

• #19   14. mar #18
    jojo

....samtidigt at det er varmt nordpå så der kommer masser af skobrande og det bliver vel også aktuelt igen rundom Berlin, Potsdam

Ikke kun rundt om Berlin og Potsdam er der teknisk og overvågnings mæssigt blevet gjort meget for hurtigt at opdage en skovbrand, inden den får lov til ukontrolleret til at brede sig.

Nu må vi se hvad El Ninjo smider i nakken på os, men jeg frygter det værste.

Lad os håbe det bedste. smiley

• #20   14. mar Annella det lyder godt nok grimt og hvorfor gør de forskellige regeringer ikke noget.

• #21   14. mar Jojo atter må jeg sige at når det er så ekstremt hvorfor går regeringerne så ikke noget.

• #22   14. mar Vi skal som Annella skriver håbe på det bedste.

• #23   14. mar Har i set hvordan det regner i dele af Afrika.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#24   14. mar Leon
    Jojo atter må jeg sige at når det er så ekstremt hvorfor går regeringerne så ikke noget.

Leon
    I årevis har forskellige personer og organisationer råbt op om de problemer vi nu roder med.
    Stort set var der ingen som lyttede, eller ville bruge penge på fremtiden, det gik jo godt smiley

Nu er det for sent og man er så småt begyndt at give alle de andre skylden.

Der hvor det er tørt, bliver det ekstremt tørt, og så er der den omvendte verden,
    Her et billede fra det ellers knastøre Californien som drukner i sne.

profilbillede
  • #25   14. mar Jojo hvis ikke der gøres noget vil politikerne ikke have et arbejde for der vil ikke være nogen at være politiker for.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#26   14. mar Leon
    Jojo hvis ikke der gøres noget vil politikerne ikke have et arbejde for der vil ikke være nogen at være politiker for.

Bare roligt Leon, vi mennesker har vist et enestående evne til at ødelægge alt imens vi peger på de andre.
    Krig som følge er ikke utænkeligt smiley

• #27   14. mar Jojo ÅH verden i sig selv skal nok bestå selv den dag menneskeheden sku være væk og krig ja ja og krig er der jo kun fordi der findes magtliderlige diktator.

Kommentér på:
De fleste har vel glemt det - men.

Annonce