{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

De respektløse dansker. {{forumTopicSubject}}

Ja så igen et TV-program og det var en genudsendelse om hvordan unge mennesker i Danmark på det nærmeste intet har til overs for vores system og den var sku ikke gået da jeg var ung og tænker da i hvordan jeg havde respekt for systemet.
Men ja de unge eller de fleste unge lære jo intet om takt og tone og jeg må bare sige at systemet skulle nok til at vise muskler (desværre kunne det gå udover de der har respekten) og hvis det skete kunne det gå helt galt vil også mene at folk der ødelægger andres ting skal have en større straf og det er lige fra bilafbrænding og støre tyverier syntes at kunne se det kan betale sig at stor svindle smiley
Og jeg ja jeg ønsker bare at kunne leve et liv i fred og ro dog har jeg fået mig et kampfly smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De respektløse dansker.
  • #1   16. aug 2018 Den er da bare nuser, elsker legetøj smiley - men emnet er nu mere end alvorligt smiley

  • #2   16. aug 2018 Der var da mange i 60 og 70'erne der heller ikke havde, folk der dengang var træt af systemet og så de mere voldelige autonome som var syge i roden som kun var ude på at lave ballade bare for balladen - de gemte sig bag forskellige agendaer som udgangspunkt.

    Først smadre man en ungdomsklub og bagefter brokker man sig over at den er smadret fordi de ikke måtte dit og dat i klubben - altså samfundet havde skylden for deres voldelig optræden.

    Nu var jeg ikke i min ungdom voldelig men havde absolut intet til overs for autoriteter.

    Hvordan kan man i dag have tillidt til samfundet når de hele tiden tæsker de svage og kalder dem dovne?

    Hvordan kan vi have et samfund hvor identitets tyveri ikke er ulovligt?

    Hvordan kan man have tillid til et samfund som hellere vil bruge ressourcer på at ligge på lur for at tage folk som køre 5 km for meget?

    Hvordan kan man behandle voldtægt ofre på den måde med at mistænkeliggøre dem?

    Hvordan kan man bare lade fange vade ud af vestre fængsel?

    Hvordan kan man have tillid til et samfund som sender syge ud i aktivering 15 min om ugen?

    Man kan blive ved men så bliver i trætte i øje og skal have en lille morfar smiley

    Nogle gange så kigger man helt forkert på problematikken og drager forkerte konklusioner - hvis et samfund er i balance så er borger det også...


  • #3   16. aug 2018 Polysl ÅH har vi ikke alle prøvet at slå på tæven og igen hvis de regelsæt om fart OSV som færdselspolitiet køre efter nu til dags havde været der i min ungdom havde jeg aldrig fået kørekort - men ellers er jeg helt enig med dig og så lige hvordan det går skidt i Sverige smiley

  • #4   17. aug 2018 Ang. den manglende respekt fra unge mennesker, så er det noget som falder tilbage på forældrene.
    At teenagere og unge mennesker prøver grænser af er der intet nyt i, sådan har det altid været, skal såmænd også være, det er en naturlig del af livet.

    Men problemet er når forældre ikke mere tør eller er bange for at tage de naturlige kampe som nu engang er nødvendige at tage med sine børn når de vokser op. Forældrene vil hellere være venner med deres børn, lade stå til, end tage en konflikt i opløbet.
    Dermed er der ingen konsekvenser af dårlig opførsel.

    Til gengæld er alt for mange forældre lynhurtige til at fare i blækhuset hvis der fx. bliver givet konsekvenser eller sanktioner fra skole o. a. I stedet for at samarbejde om et eventuelt problem, til bedste for alle parter.

    Forældre gør deres børn en bjørnetjeneste, for hvem gider ansætte en respektløst ung, der ikke kan finde ud af at underordne sig de gængse regler for samarbejde på en arbejdsplads.





  • #5   17. aug 2018 cris7 enig smiley

Kommentér på:
De respektløse dansker.

Annonce