{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
510 visninger | Oprettet:

Plejehjem {{forumTopicSubject}}

Nu lidt om de hjemlige problemer, som igen er dokumenteret, omkring hvordan mange ældre behandles på nogle plejehjem.

Vi har set det før, alle var forargede, politikkere talte stolper op og ned om at NU skulle der ske noget med den forråede indstilling som nogle plejehjælpere udviste. Samt ledere der ikke reagerede på urimelige forhold.

Med hvad er der sket i mellemtiden? Til syneladende intet!

Ældre får ikke mad, får ikke den medicin der er nødvendig. Bliver ikke skiftet, men sidder i sit eget lort i timevis, måske hele natten.

Bliver talt til, og behandlet som et ligegyldigt menneske som bare skal opbevares til udløbsdatoen.

Det er jo ikke meningen at ældre skal frygte den dag de er nødsaget til at komme på plejehjem. Heller ikke at familien skal gå i evig angst for om deres familiemedlem nu bliver behandlet ordentligt.

Tilsyns- myndighederne er jo nærmest overflødige, når de anmelder hvornår de kommer og tilser et sted. De skal jo komme uanmeldt, ellers er de til ingen nytte.

Det SKAL tages hånd om dette problem EEN gang for alle.

Hvad mener I?






Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Plejehjem
  • #1   20. okt 2022 Jeg har selv idag, tilbragt nogle timer på et plejehjem. Da min gamle kollega, og gode veninde gennem 30 år, desværre har været nødt til at flytte ind der.

    Hun har en 2 værelses lejlighed, med et badeværelse næsten så stort som min stue. Den er dejlig lys, med altan, samt fransk altan i begge værelser. Det er tilladt at have dyr, hvilket var meget vigtigt for hende, da hun elsker sine 2 dejlige fugle.

    Hun har ikke været der så længe, men indtil nu har jeg set at der ser rent og pænt ud alle vegne.

    Hun selv siger også at personalet er rigtig søde, hvilket jeg også har oplevet dem som.

    Så det er jo ikke generalt at den dårlige atmosfære hersker på alle plejehjem.









  • #2   20. okt 2022 Ja, der snakkes KUN om problemet, der bliver ikke gjort noget ved det, jeg kan ikke forstå, hvorfor politikerne og pressen vender tilbage for at se, om der er sket forbedringer + andre tilsyn. Jeg synes også, det er umenneskeligt, at mennesker, der har brug for hjælp, skal udsættes for sådan en nedværdig behandling.

    Men politikere og de involverede ledere har travlt med at vaske hænder, det kan jeg godt forstå, for på det nævnte plejehjem i Køge er der sådan et dårligt arbejdsmiljø, så det smitter af på de forkerte, nemlig beboerne. Havde der været et godt arbejdsmiljø møder man vel helt automatisk op med godt humør og gå-på-mod og vil gøre en forskel, det kan der vel ikke være tvivl om, men det er der ikke, det synes jeg er klart, der er en elendig ledelse, der ikke er til stede, de holder kun møder og møder om ??????, ikke arbejdsmiljøet, for så var der vel gjort noget ved det.

    På de plejehjem, hvor der ikke ses sådan noget, tror jeg på, at der er en god ledelse og med det, et godt arbejdsmiljø, Et dårligt arbejdsmiljø tager arbejdsglæden. Men de er også nød til at se på uddannelserne om de er gode nok, mit indtryk er, at det er de ikke, jeg tror, der skal en del kendskab til de demente, nogle spytter, slår og kradser, jeg ved ikke, hvad personalet har med i bagagen der, så måske de skal være noget bedre rustet til at tage imod "tæsk", psykiske lidelser m.m..

    Der er en udsendelse på TV2 i aften kl 20.30 og efterfølgende debat.


  • #3   20. okt 2022 Helt sikkert at der skal ses på uddannelserne, og om de er gode nok, især når det drejer sig om demente o. lign.

    Men der er sikkert også flere ting der spiller ind.

    Plejehjem får jo også tilskud hvis en kontanthjælpsmodtager bliver sendt ud. Måske en person som slet ikke har nogen vilje eller forudsætning for at arbejde med ældre.

    Eller der er en dominerende uddannet plejer, som ingen tør sige imod, en med mulig ansinitet som kan gøre det surt for de andre hvis de ikke retter ind efter hvordan personen gør tingene.

    Hvis der så også er en svag leder, der ikke tør tage konfrontation, når noget ikke er som det skal være, fordi det er nemmere at lade stå til, så er det også et stort problem.

    Dem som arbejder de steder, burde altid ha' i mente, at de selv, muligt vil havne på et plejehjem, og hvordan de selv så ville ønske at blive behandlet.







  • #4   20. okt 2022 Elendige ledere, og øvrige medarbejdere der hellere vil se TV, og lade patienterne være i deres eget skidt, er ikke usædvanligt ved aftenvagter, men først og sidst politikernes skyld, da lønnen ikke er noget at prale med, men før var der bedre nominering, og ved ikke, om der stadig leveres sodavand, men både dét og medicin, kunne medarbejderne forsyne sig med,

    Medicin har jeg ved selvsyn set dem udleveret til familien.

    Men uanset, om vi stemmer på de røde eller blå, så er resultatet garanteret det samme, når næste valg er det udelukkende de politikere, der har gamle forældre i systemet, som har lidt medfølelse, man studser jo lidt, når en læge i tv, vil til at spørge ældre/pårørende, om de fortsæt vil behandles, hvis de har flere sygdomme, man må jo mene det ikke kan betale sig, for os, der har været på banen hele livet, vi er for dyre at holde liv i. smiley

    Det er helt grotesk...


  • #5   20. okt 2022 Utroligt at det ikke er blevet bedre - dog er det jo ikke alle plejehjem den er gal med - Gudskelov.

  • #6   20. okt 2022 Jeg VIL simpelthen ikke høre på at lønnen ikke er noget at prale af! Og, bliver brugt som undskyldning.

    Når man har et arbejde, så gør man sit bedste, uanset hvilket arbejde det er.

    Man gør livet surt for sig selv, og ens indstilling i et job, hvis man giver sin løn skylden, for manglende effektivitet.

    Især når man har med pleje at ældre mennesker, som er prisgivet dem som passer dem.







  • #7   20. okt 2022 Løn har en meget stor indvirkning på, hvilket arbejde man vælger.

    Grunden til de mange dårlige medarbejdere er manglen på arbejde med gode
    arbejdsforhold fordi gode ledere er et problem,


  • #8   20. okt 2022 Jeg tror at gode arbejdsforhold og kollegaer, for mange er vigtigere en lønnen.

    Dermed ikke sagt at løn ikke er vigtig. Men at vide at man går på arbejde med et positivt sind, fordi man har et godt arbejdsklima, betyder alt. Ikke mindst at man går hjem med sin samvittighed iorden.





  • #9   20. okt 2022 Cris7 netop kun hvis man ønsker at arbejde med mennesker skal man arbejde med mennesker - hvis ikke skal man finde andet job


  • #10   20. okt 2022 Cris #6 - som jeg ser det, så har de, som er på "gulvet" et stort ansvar, de har ansvar for, at beboerne bliver plejet i alle retninger, ernæring, medicineret efter medicindosering, mangler der noget i den retning, så skal grunden dokumenteres, hvilke alt personale kan gå ind og læse.

    Og jo, social- og sundhedshjælpere, de bliver ikke rige af deres løn ift det, de skal yde, hvorfor er der ingen, som har lyst til det fag, det er flere gange utaknemmeligt ift det kæmpe ansvar, arbejde du skal udføre, jeg har kendskab til det at have job på et plejehjem, da jeg har en veninde, som arbejder på plejehjem.

    Det er ikke kun sygeplejerskerne der skal have mere i løn, det er også social- og sundhedshjælperne + assistenterne, nu hvor vi er igang med at se på de mange problemer, der er i sundhedsvæsenet.


  • #11   20. okt 2022 Cris7 ja gode arbejdsforhold gør underværker - men i disse tider hvor økonomien gør ondt på folk - ku det desværre gå udover de forkerte og alle kan jo ikke få ministerløn

  • #12   20. okt 2022 Jetset ja det gælder hele vejen.

  • #13   20. okt 2022 Ja ingen kan være i tvivl om at gammel fru. Jensens numse er ligeså vigtigt som fru. Jensen mad - for hvis det ene ikke køre gør det ondt i den anden ende.

  • #14   20. okt 2022 Med hensyn til sygeplejerskerne, så skal de naturlig have samme løn som mænd, og derfor den gamle regel skal ophæves.

    Men de skal også arbejde fuldtid, og ikke halvtid som alt for mange gør, hvorefter de resten af tiden arbejder på et privathospital.

    Man skal også stoppe alle de vikar bereauer som er. Hvor lønnen er så meget mere end dem som arbejder fast et sted. Udjævne forskellen så alle bliver tilfredse. Skabe et bedre arbejdsmiljø.

    Lad fagforeningen sende sygeplejersker ud hvor det er nødvendigt, hvis de ikke har et fast sted.

    Jeg ønsker IKKE privathospitaler skal overtage det offentlige sygehus, som Lars Løkke, jo gjorde meget ud af.

    Der er noget som er helt galt med den måde som tingene fungerer på nu.





  • #15   20. okt 2022 Hvornår blev vores land til et sted, hvor penge fik overtaget,
    da vi alle fik mulighed for Villa Volvo og vovhund.

    Som fagforeningen sagde vi har sejret os ihjel.

    Bare se på hvornår vi ikke selv ville fjerne skraldet og hvor en lønmodtager gik fra
    at stemme på et arbejderparti til, at være ærke konservativ.

    Og lige nu blæser højre vinden over hele Europa, og krigen raser til alle pengeglades tilfredshed.

    For oprydningen vil jo kræve masser af arbejdspladser som så kan blive billig arbejdskraft fra de steder hvor børn arbejder, for vore børn skal passes af de billige.



  • #16   20. okt 2022 Du har ret, Cris, såfremt man har påtaget sig et et job, så kender man også hyren, og så skal man gøre alt, hvad man kan, for at udføre det bedst muligt.

    I tv, så man at en medarbejder ad flere omgange, havde holdt pause i flere omgange ialt over 2 timer på en vagt.

    Helt uantageligt, han/hun burde fyres omgående.


  • #17   20. okt 2022 Jeg har været heldig at komme på privathospital og at den offentlige sektor god t kan bruge den private gør ikke noget - det er jo ikke kun hvis en har brug for den at man skal syntes det er ok.

  • CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
    #18   20. okt 2022 Et af de store problemer ligger i, hvordan man driver offentlige institutioner i Danmark. På plejehjemmet forfremmer man den bedste SOSU assistent til leder. Hvorfor ikke drive det som en virksomhed, med professionel ledelse? Lad SOSU assistenten tage sig af de ældre og ansæt en god leder istedet.

    Min mor har arbejdet som SOSU i mange år inden hun gik på pension. Deres ledere var altid en kollega som blev forfremmet, og når denne nye leder så gik ned med stress, blev en anden SOSU forfremmet.

    Og der var altid kaos i vagtplaner, og ofte blev de nødt til at bytte vagter indbyrdes, for lederen kunne slet ikke klare det. Ferier skulle man bede om 3-4 måneder i forvejen, ellers kunne lederen slet ikke klare planlægningen. Og når der var problemer, vidste lederen ikke hvad hun skulle gøre, og blev enormt stresset.

    Der er sgu ikke noget at sige til at den offentlige sektor er så dyr og ineffektiv som den er, når det halter så meget med ledelsen. God ledelse giver som regel tilfredse medarbejdere, høj produktivitet og veludført arbejde. Dårlig ledelse giver det modsatte.


  • #19   20. okt 2022 Hvilke private plejehjem virker uden tilskud fra staten?
    .



  • #21   21. okt 2022
    Der er sgu ikke noget at sige til at den offentlige sektor er så dyr og ineffektiv som den er, når det halter så meget med ledelsen. God ledelse giver som regel tilfredse medarbejdere, høj produktivitet og veludført arbejde. Dårlig ledelse giver det modsatte. Jr. Carstenj

    Helt enig. Det fremgår tydeligt af denne her konkrete sag, som jeg også skrev længere oppe, dårlig ledelse tager arbejdsglæden.


  • #22   21. okt 2022 Ja, det er utroligt, så meget arbejde, som er gået forud bare er blevet ignoreret. Jeg tror desværre ikke, at det er enestående, der findes så mange ukompetente dårlige ledere, som der er roden til alt ondt.

    Tager vi denne dokumentar og ser på de "lærte", som deltog og havde kommentarer, de sagde sammenstemmende, at opførslerne var uacceptable, men ingen af de "lærte" kunne komme med et godt bud på, hvordan disse situationer så skulle tackles istedet, jo, der var lige en lille bemærkning fra psykologen om, man kunne prøve at sætte sig ned, rykke ud på kanten af stolen og på den måde være imødekommende .......

    Jeg tror ikke på, at alt kan italesættes hos demente, og det er sådan, at personalet har ikke kompetencer til at tvinge borgerne til bestemte ting, hvis de ikke vil, så hvad er alternativet, det svar venter jeg spændt på, nogle demente er også udadreagerende, der må personalet godt gå.

    Men jeg synes, initiativtagerne til denne her sag fortjener en guldmedalje, rigtig godt, at sådanne sager kommer frem i offentligheden, tænk 4 forskellige elendige ledere på under et år, sørgeligt men sandt.

    Den dokumentar er virkelig et godt undervisningsmateriale.


  • #23   21. okt 2022 Jeg har et enkelt spørgsmål og det er,

    Hvordan skaffer vi gode ledere?

    Tillid
    højere løn
    eller måske andet,

    det med at overvåge og melde andre skaber nok ikke gode ledere.

    Jeg bryder mig ikke om alle disse selvbestaltede kontrollører,
    der findes ikke noget som ødelægger en arbejdsplads som sladder og mistro
    og det findes der meget af.

    Det værste begyndte den gang hvor alle breve fra kommunen kom med opfordring til at anmelde alt og alle.

    Som som altid er der to sider af en sag.

    Og ser vi på hele samfundet så er det værst i toppen, fra politikere og ned
    politikere får en næse, embedsmænd flyttes til anden afdeling m.m.

    Jeg kender ingen løsning når det meste i bund og grund er et spørgsmål om økonomi,
    og det er det.

    Der er ikke penge til, at vi fra statskassen kan få alle ældre tilbudt en personlig hjælper.


  • #24   21. okt 2022 #23

    Gudskelov, har og får ikke alle, brug for en personlig hjælper.

    Og de medarbejdere, der i videoen har siddet og indkøbt tøj på netter, og har røget o.a. har haft over 2 timeres pause ud af 7 arbejdstimer, trænger ikke til lønforhøjelse, men snarere et spark bagi.

    Tillid får man, hvis man har udført handlinger, der er værd at respektere.

    Vi er nødt til at ha' en bestyrelse på hvert plejehjem, der også incl. beboernes pårørende, og ikke kun kommunen, der tilser, men en bestyrelse, som bl.a. i børnehaver med børnenes forældre og beboere i boligselskaber...der kan tage vare på plejehjemsbeboere.


  • #25   21. okt 2022 Madonna, kan du give mig en grund til, at personalet ikke er fyret for længst.?
    Det der med selvbestaltede overvåger af ens kollegaer giver ikke noget hjælp.

    Jeg ved at jeg aldrig vil på plejehjem i Danmark, men det er heldigvis normalen, at
    ældre behandles dårligt.

    Der findes vel omkring 1000 plejehjem, og i den virkelige verden kan vi ikke undgå svigt.



  • #26   21. okt 2022 Hvordan skaffer vi gode ledere ?? - Et godt spørgsmål, Brok.

    Et af de store problemer ligger i, hvordan man driver offentlige institutioner i Danmark. På plejehjemmet forfremmer man den bedste SOSU assistent til leder. Hvorfor ikke drive det som en virksomhed, med professionel ledelse? Lad SOSU assistenten tage sig af de ældre og ansæt en god leder istedet. Jr. Carstenj.

    Det kunne være en fremragende ide, for alt tyder på, at kommunerne kan ikke klare opgaven, jeg er meget bange for, at det her er et landsdækkende stort problem. Det er ikke en professionel måde, at skaffe ledere på, div. SOSU assistenter har jo også deres kollegaer på div. afdelinger, så der vil nok opstå et misvisende forhold, ikke nogen god start.

    En god leder skal have kompetencer, have erfaringer fra lignende steder og kunne vise resultater, gode anbefalinger, være tilstede, være i jobbet, give taletid til div., som måtte ønske det, have gode tilbud om efteruddannelse og kurser, være engageret, disse 4 elendige ledere har tilsyneladende slet ikke været interesseret i deres job, viser det sig.

    Og så skal al den bureaukrati stoppe, den er efter min mening fordummende og gammeldags.

    Jeg er der, hvor jeg siger, at opgaven er for stor til kommunerne.



  • #27   21. okt 2022 Nu har de så holdt møde hvor tårerne trillede, og hvad så

    https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-10-20-medarbejdere-graed-da-de-sa-tv-dokumentar-om-svigt-pa-plejehjem?fbclid=IwAR2_dYv0Olww_iEN8BB6FuUqlZLNZuMrZ7N7___31mfUVwpUsjbi64GpkLk

    Det viser vel hvor lidt der bliver lavet af politikere når det i sidste ende er politik, der er
    ubrugelig.

    Det er sørgelig, men sikkert er det nok, at lederen bliver flyttet og et par assistenter fyres ,og så er den hjemme.


  • #28   21. okt 2022 Ja, det er ualmindeligt sørgeligt, men det viser også, at det er en kvindedominerede arbejdsplads på mest skidt end godt. Jeg tror, at den ville se lidt anderledes ud, hvis det var mænd, som var dominerende, de finder sig ikke i så meget.

    Det er sq en sæbeopera, hvis vi fortæller denne her historie videre, vil de nok tro, det er en joke.


  • #29   21. okt 2022 Jetset, ældrepleje kan ikke privatiseres, vi har jo set hvordan private aktører
    har forsøgt, men næsten ingen overlever.
    Så nej der skal helt nytænkning til, og det sagde man også for 20-30 år siden,
    så hvad der skal ske er nok ikke nemt.


  • #30   21. okt 2022 Hvad jeg kan forstå på min veninde, så er der flere og flere private plejehjem der dukker op og har kronede dage, så jo, jeg tror på den, den næste generation, der skal på plejehjem vil ikke det kommunale, der kan de ikke få særplejepleje, men det kan de på private plejehjem, så jeg tror på den

    https://www.dagmarsminde.dk/


  • #31   21. okt 2022 Jetset, alle kan købe hjælp til, også hvis de bor på kommunale plejehjem.

    Bare det, at få elle komme på plejehjem er jo ikke noget man kan vælge
    Selv om penge gør meget så er demens dyrt og selv at betale er ikke mange forondt.


  • #33   22. okt 2022 Uhaaa, ja, i de gode gamle dage, dengang Morten Kock levede, jeg husker også min gamle kære Mormor selv kunne bestemme om hun ønskede at komme på, dengang hed det Alderdomshjem, det var tider, det krævede ikke, at man først måtte komme, hvis man vel at mærke kom med hovedet under armen, der var ingen krav til helbredstilstande, det eneste var, at du var pensionist, min Mormor var glad for at være der, for der kunne hun få lov til at være nyttig ved at hjælpe personalet med at passe dem, som ikke kunne selv, lige til den dag, hjertet sagde stop.


    Man kan ikke drive institutioner der har med menneskelig omsorg at gøre på samme måde som man driver en industrivirksomhed. Jr. Alis.

    Vrøvl, man kan lige præcis drive den virksomhed, man ønsker, alt efter virksomhedsbranche er der div. kontroller, men de sager der dukker op om de kommunale plejehjem er skræmmende, kommunerne skal stramme ballerne, for det skal vel ikke fortsætte ??



  • #34   22. okt 2022 Nu er det godt nok ikke et problem med hjælp og pleje, hvis man selv betaler,
    så ja ingen problemer.

    Hvem skal betale for fru jensen uden anden indtægt end folkepension?


  • #35   22. okt 2022 Jamen, mig bekendt, så er det sandelig ikke gratis at bo på kommunale plejehjem, alle beboerne betaler "husleje", som dækker tag over hovedet, forplejning, kost + vask, du skal ikke være fattig, hvis du gerne vil på plejehjem eller nærmere er visiteret til det.

    Så fru Jensen kan ikke komme på plejehjem for det dækker folkepensionen ikke.


  • #36   22. okt 2022 Jetset, en plejekrævende der kun har folkepenson, får udbetalt ca, 12.000 minus skat,
    så privat omsorg og pleje kan godt glemmes, hvis ikke der spædes godt op.


  • #37   22. okt 2022 Det er ikke meget, men så må fru Jensen nøjes med hjemmeplejen. Men hvad jeg har læst mig til, så er alt privat ældrepleje leverandør til den kommunale ældrepleje, de ældre har et frit valg, er de utilfredse med den pleje kommunen kan yde, kan de vælge en privat leverandør, det er jo altid noget.

  • #38   22. okt 2022 Jetset,
    https://www.information.dk/debat/2019/05/plejehjemmet-slet-tid-ven-alzheimers

    prøv den her og fortæl nu hvad der hjælper med frit valg.



  • #40   23. okt 2022 Det er helt gak-gak, at tilsynet til plejehjemmene fra kommunen er varslet i forvejen, så man kan nå at rette op på fejl og mangler, og det samme gør man i familier med problemfamilier, der langt senere ender med tvangsfjernelser, og spørger de stakkels børn, om de er tilfredse, og hvad mon svaret er, børnene er ikke dummere, end de ved, hvad der sker, når kommunens sagsbehandlere er gået, hvis der ikke udtrykkes tilfredshed.

    Det hele er skuespil, for så spares der penge, og man behøver ingen ændringer...sovepude/teater.

    Det mest horrible skete WW II, da Røde Kors besøgte Theresienstadt, hvor besøget også var aftalt i forvejen, der kunne man nå at renovere hele området inden besøget...


  • #41   23. okt 2022 prøv den her og fortæl nu hvad der hjælper med frit valg. Jr. brok

    Læs mit indsatte link i #30 - og min yderligere kommentar til dit link i #38, så har han da et totalt manglende initiativ den "gode ven", han står kun og ser på, få dog din kære ven flyttet til et bedre plejehjem offentlig eller privat, det er ikke svært.
    Der er ikke noget negativt ved det initiativ.

    #39 Alis, det er så nemt at "misforstå" eller også vil du bare misforstå, som sædvanligt.

    Kommunerne skal ikke stamme balderne, det er det de har gjort, det er derfor man får de sager med omsorgssvigt. Arbejdsgangen er blevet alt for presset og stresset, og det skaber en dårlig atmosfære.

    Jo kommunerne skal stramme balderne, der er alt for mange dårlige ledere, som skaber et dårligt arbejdsmiljø, se nu lige på Nørremarken eksempelvis, find nu lige der, hvor "hunden" ligger begravet og fjern den, det vil give et meget bedre arbejdsklima og dermed glade medarbejdere, som vil gøre deres yderste.

    En privat virksomhed skal tjene penge, og der skal laves mest muligt på kortest mulige tid, men sådan kan man ikke drive et plejehjem.

    Se mit link i #30 - det ser ud til at gå meget mere end godt, synes det lyder tiltalende.

    Ældre mennesker er langsomme, og personalet skal løbe stærkt, det passer ikke sammen.

    Det har du fuldstændig ret i, men som situationen er nu, så kan det ikke være anderledes, hele sundhedssektoren skriger på manglende arbejdskraft og så længe der er så dårlige arbejdsmiljøer rundt omkring i hele landet, så kommer der ikke flere til, jeg forstår godt de unge ikke vil disse fag, det er utaknemmeligt.

    Hvis man vil forbedre forholdene på plejehjem så må man tale med dem, der arbejde med det, og ikke med dem, der vil spare skattekroner.

    Det er den der berømte pyramide, den første byggesten, skal vi kalde den fundamentet, de bliver aldrig spurgt desværre, det er den gruppe, der bærer det hele, blev de væk, ville hele pyramiden falde sammen, det er den gruppe, der ved mest om div. ældre borgere, hvad der bruges i praksis og hvad der skal ske af ændringer, de bliver aldrig spurgt, sådan fungere bureaukratiet, er det ikke bare skønt, ironi kan forekomme.

    Det er de mennesker, der bor på plejehjem nu, der har bygget vores velfærdssamfund op, men de har samtidig opfostret en flok forkælede møgunger, der kun går op i sig selv og deres egen prestige.


    Muligt, du har ret, men det kan de vel ikke lastes for, det er jo bl.a. de pårørende til den konkrete sag Nørremarken, som bl.a. også klager + alle de andre klager som strømme ind i nutiden.


  • #42   23. okt 2022 Jetset

    kom nu ud i den virkelige verden, hvor man ikke bare kan ønske sig en plejeplads og så flytter man dertil.

    Det er ikke som i gamle dage, hvor alderdomshjem varnoget man kunne vælge.



  • #43   23. okt 2022 Det samme kunne jeg sige til dig, hvad er dine argumenter for, at man ikke selv kan bestemme, hvor man vil bo, når man er blevet visiteret til et Plejehjem, kommunen bestemmer altså ikke, det er et tilbud du får, og vil du ikke det, kan du komme med andre ønsker eller sige, du ønsker en privat leverandør.

  • #44   23. okt 2022 OK jetset du får ret, for du må jo se andet end jeg ser.

    En af mine venner har en kone med Demens, en anden har en kone med Parkinson,
    så jeg har set meget og hørt meget.

    Men ingen problemer, hvis man selv betaler.



  • #45   23. okt 2022 Er du visiteret til en plejebolig i din kommune, kan du vælge et friplejehjem lige meget, hvor i landet det ligger. Du har også mulighed for at blive skrevet på venteliste direkte hos det friplejehjem, hvor du ønsker at bo.

  • #46   23. okt 2022 Ja ja det er som behandlingsgaranti. Men som sagt du får ret og jeg fred.

  • CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
    #47   24. okt 2022 #32
    Jeg tror faktisk at det er en nødvendighed, at offentlige institutioner some eks. skoler, plejehjem, sygehuse etc. bliver drevet som det de er - virksomheder. Ellers ender man med det rod man har i danske offentlige tilbud i dag. Fokus på kunden, dvs. i et plejehjems tilfælde beboerne, sker bedst når der er struktur, retningslinjer og god ledelse for medarbejderne. De bedst fungerende virksomheder er dem der forstår at anvende medarbejdernes ressourcer og lade dem gøre det de er bedst til. Det er man bare generelt ikke god til i det offentlige...


  • #48   24. okt 2022 Ja jeg tror nu ikke på et system, hvor den stærke skal i første række.
    Ensretning er ikke en fremtid, men vi har levet over evne og haft det for godt,


  • #50   24. okt 2022 Ja, jeg læste godt den artikel i morges Brok.

    Det er skidt.


  • #51   24. okt 2022 Chris, det er vigtig, at det er sygdommen og ikke pengene der styrer vores ældrepleje.



  • #52   24. okt 2022 Hvis man så også ser lidt tilbage ang. udlicitering af plejehjem og hvor mange der er gået konkurs, eller har malket systemet for penge, ser det ikke godt ud.

    Det har kostet enorme beløb, som kunne ha' været undgået, hvis man bare havde været en smule mere omhyggelig.

    Men alt for mange kommuner gik efter det billigste tilbud, uden at se om det overhovedet kunne lade sig gøre forretningsmæssigt fra udbyderens side.

    Det kunne det så i rigtig mange tilfælde ikke! Hvor firmaet gik konkurs, nødhjælp, vikarere og alt muligt blev nødvendigt. Kostbart.

    Eller som dette 2018: I denne uge har flere medier fortalt om plejefirmaet Attendo, som udfører hjemmepleje for Gribskov kommune. En intern kontrol i kommunen afslørede, at Attendo på blot to år havde sendt kommunen regninger for over 13 millioner kroner for at have udført hjemmepleje hos borgere på tidspunkter, hvor de pågældende var afgået ved døden, indlagt på hospitalet eller flyttet fra kommunen.



    Der må sidde nogle 'forvaltere', af vores penge, som bare ikke er gode til at forvalte.







Kommentér på:
Plejehjem

Annonce