{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Plejehjem. {{forumTopicSubject}}

Ja nu høre vi igen om hvordan plejehjem ikke magter opgaven at pleje de ældre med en god pleje + en god potion kærlighed og jeg gentager gerne - Hvis man ønsker at arbejde med mennesker skal hjertet være med ellers bør plejeren finde sig et andet job.
Jeg tænker så på hvordan vores folkevalgte måske skulle kigge sig i spejlet og få flere plejer i arbejde og når nu nogen ønsker sig at arbejde med mennesker kunne man jo tage folks menneskelige kvaliteter frem for at bruge en karakterskala der går i tal - for hvad er et 12-tal vær hvis hjertet ikke er med.
og man kunne jo sætte de unge på prøve så i ved ligesom dengang man kom i skolepraktik det var da sjovt - hvis i husker det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Plejehjem.
  • #1   5. jul 2020 Utroligt man altid undskylder med normeringer, økonomi, regler, manglende hænder - men aldrig for deres manglende omsorg.

    De lader bare stå til - og når de tages med hånden ned i kagekassen, så siger kommunen det ikke er godt nok og har lavet et undersøgelses kommision som skal udrede forløbet og som skal fortælle hvordan man gøre det bedre.

    Ledere siger at personalet godt må ytre sig og når de gør det så bliver de enten fyret eller får en næse.

    DR skrev om et plejehjem i Randers hvor man serverede biksemad alle ugens dage, og da pårørende klagede så blev de truet med restriktioner og om ikke at være til stede når mad serveres, og heller ikke måtte kommenterer det.

    Plejehjemmet begrundede det med at de gamle elskede biksemad - gør jeg også, men sgu ikke alle ugens 7 dage.

    Det er ikke bare få sager men mange - som beskrevet ved lidt søgning - og alligevel sker der ikke noget. Man gad ikke engang sikre at personalet på flere plejehjem jævnligt blev testet - men smittede på livet løs. Man lavede restriktioner for besøgende men ikke for personalet som bare smittede til højre og venstre så der blev plads på plejehjemmet.

    Masterplanen er vel at få alle de gamle nakket så der bliver plads for dem på venteliste.En enorm besparelse for kommunen - da døde ikke har brug for pension.

    Prøv at google: elendige forhold på plejehjem


  • #2   5. jul 2020 Polysl jeg vil prøve at google og ja det er jo ikke første gang og hvis et personale råber op om dårlige forhold bliver de fyret og som du skriver går det også gruligt galt hvis en pårørende råber op kan der komme repressalier .

  • #4   5. jul 2020 Igen får ledelsen det grønne stempel fra Alis. Jeg ved så ikke hvad de døde og syge på plejehjemmet skal bruge det til.

  • #6   5. jul 2020 Alis

    du finder ikke nogensinde en politikere i en kommune som mener at man kan ansætte sig ud af problemet. For mange ansatte gør at nogen dalre rundt, mens resten er til møde i noget total ligegyldigt som kunne klares via mails.


  • #7   5. jul 2020 Spørger man beboerne på plejehjemmene, er de overvejende tilfredse med forholdene. Oftest også med maden.

    Nogle steder farer man rundt med kost og gulvvask, og andre steder får støvet lov til at blive liggende i hjørnerne, og tiden bruges til at hjælpe beboerne. - Der er forskel på, hvordan deres tid prioriteres.

    MEN så er der de grimme eksempler, hvoraf nogle kommer frem i pressen, når der er pårørende der bliver forargede.

    De dårlige eksempler skyldes primært en dårlig kultur på arbejdspladsen! (Og dårlig ledelse)

    F.eks. når en personale ikke letter røven, når en beboer ringer efter dem, når de har betalt kaffe eller spisepause. - Når der er personer, der burde være ansat i vuggestue/børnehave, da de taler direkte nedladende til beboerne. - Når personaler ikke gør færdig hos en beboer, og lader vedkommende ligge uden dyne, og så glemmer at komme tilbage og gøre tingene færdig, - men husker kaffepauserne. - Når maden bare bliver stillet ind, vel vidende, at beboeren ikke kan spise selv.


  • #8   5. jul 2020 Busmann

    Nu får du en lirum lejrum fra Alis - det er de få og ikke en beskrivelse at det faktiske - på trods af tusinde af eksempler på internettet.

    Eller at de er alle de andre som har skylden.


  • #9   5. jul 2020 Ja med tanken om hvad jeg selv høre burde mange ting tages op og jeg glæder mig ikke til jeg bliver gammel - hvis jeg bliver det smiley

  • #10   5. jul 2020 På et tidspunkt glæder jeg mig over at Alis ryger på plejehjem og sidde i lort til halsen og stadig sige det ikke er deres skyld - det ville fandme være sejt.

  • #11   6. jul 2020 Polysl jeg vil aldrig kunne glæde mig over andres ulykke.

  • #12   6. jul 2020 Leon

    Det var mere en retorisk tankestreg. Jeg har aldrig ønsket noget dårligt for nogen - samt at være misundelig. Men når nogen helt forsager al logik og fakta - så burde de selv prøve det for lige at nulstille den form for vildledelse.


  • #14   6. jul 2020 jo man kan i den grad give personalet skylden, for det er ikke politikere som har omsorgpligt men personalet.

    Den her indskudte sætning om at 9-10 er tilfredse i kommunens plejehjem - giver ingen mening - da man bare kan baldre ud med de tal uden at få at vide hvordan de er fremkommet.

    Tror du selv på det?

    Sjovt nok så kunne man opnominere både hjælp og rengøring da de blev taget med fingerne i kagekrukken - og hvor længe varer det?

    Det er jo ikke kun i Aarhus der er problemer men overalt i landet - hvor man åbenbart prioriterer ældreplejen helt ned til det uforskammede - for lige at fortælle i kan rende os på trods af at det er grundstenene i Danmark man skider på.

    Jeg skriver igen..Det er ens pligt som medarbejder at få ud til offentligheden om ekstreme forhold på plejehjem - for den som tier, samtygger og er lige så skyldige som en tyv og hæler. Det er ens pligt som medarbejder aktivt at gøre noget...Men de tør ikke fordi de er så selviske og bare fedter aben videre. Ledelsen på plejehjem har det største ansvar, men som man kan læse så ævler de bare videre om det er alle de andre - ikke dem selv. Den her syge trend er til at brække sig over.


  • #16   6. jul 2020 Alis

    Næ..jeg giver ikke personalet skylden, men for at lade stå til og skide på de gamle, der må dælme være mange som går hjem med en lortesmag i munden. Der skrives at flere har det dårligt på deres arbejdsplads - men bare forsætter. Se det er dumt - at forsætte med et arbejde man bliver syg af. Så er der vist ikke ret mange brikker hjemme i øverste etage.

    Jeg ville på intet tidspunkt være i et arbejde som jeg fik det dårligt af. Da jeg startede i 1972 på Everton Cykelfabrik havde jeg det som sådan ret godt med min egen afdeling i krankmontering - men efter flere år var jeg klar over at det var for nedslidende og fyrede mig selv. Tog uddannelser og kom videre i noget som jeg var mere glad for og ikke opslidende. Man skal være ret dumt at man mener at leder vil dig det bedste - du er en brik i apparatet.

    Alle har muligheden at sige fra, det er ikke noget som politikere eller ledere bestemmer.


  • #18   6. jul 2020 Alis

    Sikke en gang vrøvl, du kan sagtens retfærdiggøre at du siger op pga. mentale problemer i arbejdet så man kan få understøttelse.

    Hold nu op med at gøre folk muligheder mindre eller = 0

    alle mennesker har en valgmulighed eller flere.

    Hvis alle bare fandt sig i det så er man en pivling, nikkedukke,en jammerling som bare flyder med strømmen - for HEY - jeg kan ikke gøre noget - piv piv. Så dumme mig forsætter bare med at blive pulet i systemet.

    Hvor starter forandringen? ikke hos ledere eller politikere, men fra folk på gulvet som ikke vil finde sig i det mere. Hvis de bare forsætter så sker der ingen forandring og ledere og politikere har vundet. Så forsætter de bare med deres psykiske problemer og stress og håber på de kan overleve næste lønudbetlaing.


  • #20   6. jul 2020 Alis

    Mener du ikke at folk kan blive mental syge i deres job?

    En anden ting er at syge ikke står under jobcenter men en anden indstands - med udredning, arbejdsprøvning osv...

    Jobcenter er for de jobparate. - troede du vidste det.

    Jobcenter har intet med at erklære folk raske, det er ikke deres opgave - deres opgave er at kontrollerer om folk laver det som loven forskriver. Jobcenter skaber ikke arbejde eller delegerer arbejde. Det klare firmaer og industri selv via de sociale medier eller fagforbund.


  • #22   6. jul 2020 Jeg ved så ikke hvilke facebook grupper du læser men de har intet forstand på hvordan det hænger sammen.

    Folk som kun kan klare få timer er i prøvning og ikke i jobcenter. At der så er nogen som har oplevet det så ville jeg sagsøge dem - for det er ikke lovligt. Når folk er udredt og fundet duelig og jobparate kommer de ud i systemet som jobcenter.


  • #23   6. jul 2020 Jeg har hørt at plejerne og andre har så travlt på plejehjemmene at de tror - håber og lader den næste tage over og det går udover de ældre smiley

  • #24   6. jul 2020 Jeg tror desværre på at uanset hvilken farve regeringen har bliver det ikke bedre grundet at der altid skal forhandles i mellem partierne og nogen af dem vil skide på vælgerne.

  • #25   6. jul 2020 Jeg har lige set et klip Ekstra Bladet der jo tør hvor andre tier - viser et hvordan en ældre dame med smerter hænger i en lift i 7- minutter og hvor en plejer vil havde den ældre dame til at skide på en ble der så ligger i sengen og nu kan det godt være at plejerne og andre har stress på men hvem kan skide på kommando smiley

  • #27   6. jul 2020 Polysl jeg tror at det er som så mange andre ting der centraliseres og gøres store og som gør at ting bare ikke fungere og jeg er sikker på at ingen af os vil skide i en ble og da slet ikke hvis den skulle sidde på vores numse i timevis.

  • #28   7. jul 2020 Leon

    Jeg tror efterhånden at folk i det offentlige er blevet for magelige, de bryder sammen når blyantspidseren går i stykker og de render rundt som lemminge og støder hoveder sammen.

    Alle skubber aben hen på de andre og går hen til den nærmeste håndvask - er der ingen håndvask så får de dem bagved til at dække dem. Det offentlige er blevet et beskidt indædt korrupt system.

    Faktisk har jeg mere respekt for Britta end mange syge hoveder som kalder sig plejere på plejehjem.

    Aarhus er beviset på et indspist sygt system som hellere vil gemme kritik og fakta med tavshed og fogedforbud. Heldigvis tager EB kampen og bøden for at bryde fogedforbuddet så sandheden kan komme ud til offentligheden. Specielt tror jeg ikke at EB tænker som den barmhjertige samaritaner - nok mere i clickbaits - men dog de kommer ud med ting som Aarhus ville sylte og klare internt.

    Det kan faktisk i min verden ikke være mere beskidt.


  • #29   7. jul 2020 >Her lidt mere dialog kaffe til Alis.

    https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/til-halloween-fest-i-lorteble/8192951

    føj for satan nogle sataner - helt ærligt så kunne man få lyst til at batte dem.


  • #30   7. jul 2020 Mht. ovenstående indlæg og klip det som som Ekstra Bladet viser, kan man kun være enige i den uværdige og forfærdelige måde måde, man behandler en 90-årig på, sandsynligvis for at skåne sig selv for, selvom det er deres job, at sørge for at de ikke selv skal ha' fingre i Elses fækalier, og selvom de vel også er udstyret med handsker der.

    Enhver der har pårørende, eller selv frygter at blive gammel og hjælpeløs må gå i evig frygt for at havne på et plejehjem med så hjerteløst et personale.

    Og en ledelse sådan et sted, er ikke en krone værd, og skulle fyres på stedet, såfremt vi skal ha' den mindste tillid tilbage til diverse plejehjem og offentlige myndigheder.


  • #32   7. jul 2020 Polysl må sige at det ikke er alle plejer der er som den/dem vi ser på det klip og det handler vel i bund og grund om penge til velfærden - en velfærd som vores ældre har kæmpet for.

  • #33   7. jul 2020 Madonna M enig vores ældre skulle kunne glæde sig til de kunne nyde deres sidste tid på plejehjem - ikke frygte den.

  • #34   7. jul 2020 Hello Kitty nej vores ældre skal behandles med kærlighed og værdighed smiley

  • #35   7. jul 2020 Leon, tror ikke at det KUN handler om penge/ressourcer, men om personalet, hvoraf bogen absolut ikke egner sig, fordi de ikke har empati med andre mennesker, men burde ha' valgt et helt andet fag.

    Nogle er vel sågar sociopater, og ville ha' høstet stor anerkendelse fra førerens side i lejrene i 2. Verdenskrig.


  • #37   7. jul 2020 Alis

    Hvis ikke EB havde skrevet om det var hele affæren sket internt, og dermed bane vejen til at forsætte med at skære hjørner - og de bæster havde forsat som plejere uden så meget som en næse.

    Det som skulle frem var at beskrive forholdene, men da Aarhus kommune fik et fogedforbud igennem - var det som at pisse på de pårørende og dermed begrave de faktiske forhold.

    Demente har ikke en stemme i samfundet - de eneste er værger og familie som påtaler forholdene.

    Man har jo prøvet alt indenfor dialogens rammer - og intet er sket. Det er først da det kom i medierne at man får fingeren ud.

    Men du fortrækker måske at alle bare holdt deres kæft og forsætter, og håber at en om 20 år hamrer i bordet internt.

    Det ville svare til at man ikke skulle holde demonstrationer, men klare de kritisable tilstande indenfor rundbords samtaler og dialog kaffe.

    Men du forsætter din kamp for at renvaske plejere og ledere, som skulle være de første til at give ældre en værdig hverdag. Jeg kan så heller ikke læse fra dig om din mening omkring den måde plejere behandler den ældre i de viste videoer - det bliver kun kommenteret i der var engang, og det her Mette hoved på skrå attitude uden i virkligheden at sige noget.


  • #38   7. jul 2020 #36

    "Jeg kan forstå, at der allerede er grebet ind. Flere plejere er sendt hjem og en enkelt fyret, og lederen har midlertidig orlov. Når familien altså har opnået hvad de ville, hvorfor lader de så ekstrabladet vise videoerne alligevel? "

    Ja, prøv og gæt, Alis, måske vil de forhindre at andre havner i samme situation, fordi de tænker på andre og deres pårørende, lyder det ikke sandsynligt???

    Og så GIDER vi ikke at høre mere om topskattelettelser fra din side, du er da ikke så naiv at tro, at de penge ville tilfalde plejesektoren?!

    Tænk, hvor meget der er ofret på udefra kommende, som de ældre, der har knoklet for bl.a. for din levestandard her i DK, kunne ha' haft glæde af med de rette omsorgsfulde hænder!!!



  • #40   7. jul 2020 #39

    "Er Madonna og Polysl parat til at betale hvad det koster i skat at ansætte tilstrækkeligt personale, eller vil i foreslå at man tager pengene fra børnehaverne i stedet?"

    Jeg kan ikke svare for Polysl, men jeg er ikke i tvivl om, at plejesektoren kunne være fyrsteligt behandlet med de rette medarbejdere, såfremt man ikke i mange år, havde ladet folk af fremmed herkomst lukrere på det velfærdssamfund, de ældre har været med til at skabe.

    Så jeg forstår ikke, du forsøger at drage børnehaverne ind, og dermed lægge os ord i munden???


  • #41   7. jul 2020 Jeg vidste ikke, at det er tilladt at sætte skjult kamera op på Kommunernes ejendomme, men det er det åbenbart - men forbud mod at vise det offentligt. Hvor bliver det næste skjulte kamera sat op - på plejepersonalet toilet ??

    Det er ikke rart at ende sine dage på sådan måde, det er helt klart, men dem som har det værst er de pårørende, de demente har det faktisk godt, for de er ganske uvidende om, hvad der foregår omkring dem. Men hvor mange her ved, hvor svært det er at lægge ned og komme af med afføring, der tilsyneladende er svært iflg videoen, jeg tror, det må være meget nemmere i siddende tilstand. Der er ikke nogen af os, der ved, hvorfor ikke bækkenstolen blev brugt i dette her tilfælde, så jeg kunne godt ønske mig at høre fra plejepersonalet, hvorfor den ikke blev brugt til formålet.

    Vi kommer ikke til at høre fra de involverede, kun fra de pårørende, derfor synes jeg, det er indsidigt og svært at vide, hvor meget "svigt" der reelt foregår, noget af det nemmeste er at kritisere andres menneskers arbejde indenfor sundhedssektoren, de gør en kæmpe forskel, tænk bare, de er hver dag gået på arbejdet med livet som indsats i disse her famøse corona tider, hatten af for dem, vi kan ikke undvære dem.


  • #42   7. jul 2020 Alis

    Jeg gav da gerne mine 1000 kr til et plejehjem, men jeg er jo ikke sikker på at pengene gik til beboere.

    Jeg kan heller ikke være sikker på hvis jeg betalt mere i skat at det gik til plejehjem - det er økonomiudvalget i kommunen som bestemmer ud fra de rammer der vedtages.


  • #43   7. jul 2020 Jetset

    en beboere er lejer og må opsætte kameraer, på samme måde som andre i det private eller offentlige ejendomme man lejer - så ja det må man godt, de må bare ikke pege på noget udenfor i det offentlige rum.

    Alis

    //citat
    Det ser ud til at ekstrabladet oven i købet har forbrudt sig imod ophavretten også
    //citat slut

    Hvad dækker "Også" for?

    Godt du ikke er jurist for så ville du dø af sult. EB har fået lov af tv2 at vise de optagelser samt af værge. Det er ikke retten der ejer de optagelser - at der så er nedlagt fogedforbud er besynderligt ud fra argumentet om at beskytte personen på optagelserne.

    Tv2 havde ikke nosser til at skide på fogedforbuddet, men det havde EB. Jeg står helt bag EB som viste borgerlig ulydighed - og tager straffen som en bøde. Hvis ikke den slags kommer frem så bliver det behandlet internt og vil forsætte i en uendelighed.





  • #44   7. jul 2020 Ældrerådsformanden vil ikke anmelde EB, og regner heller ikke med forvaltningen gør det:

    https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/raadmand-vil-ikke-politianmelde-ekstra-bladet/8194023


  • #45   7. jul 2020 Aarhus kommune har kontaktet et VVS firma om at få opstillet en masse håndvaske ude på rådhuspladsen så alle beskidte SOSU'er kan få vasket deres hænder.

  • #48   7. jul 2020 FOA

    Har mere travl med at hvidvaske forholdende - måske de skulle kontakte Danske Bank.

    5 og lederen er forflyttet?? flot, så kan de forsætte deres terror imod de gamle et andet sted.

    De klageindstanser er blevet brugt i mange år uden at der sker noget - så hvad fanden hjælper det at lave et nyt? Men så er der jo brug for flere offentlige ansatte i det indspiste system.

    LFS

    Det er bare en subjektiv indlæg. Så hvad i helvede skal man bruge det til? Hvor der ævles om Corona som ikke har en skid med sagen at gøre. Klart at pensionalderen stiger i takt med at folk bliver ældre og er mere sunde. Det skal også ses i lyset af at der kun er 1/3 del som arbejder - så klart at man er nød til at rykke pensionsalderen i den omfang den enkelte er i stand til det og har lyst. Resten må så på pension efter en prøvning som siger at personen ingen mulighed har for at forsørge sig selv pga. sine skader.



  • #49   7. jul 2020 Madonna M hvis føreren vil syntes om dem skulle der nok skiftes en hel del ud.

  • #50   7. jul 2020 Alis C 36# jo ser du de ønsker retfærdighed.

  • #51   7. jul 2020 Alis C 39# velfærd koster og hvorfor tage penge fra børn og Ekstra Bladet tør det TV2 ikke tør de skjulte hoved i et hul - du ved ligesom en struds og klage gangen er så bureaukratiske at det tager alt for lang tid.

  • #52   7. jul 2020 Jetset 41# vil du sidde i en lift og med blærebetændelse og skide + der skulle sigtes efter en ble der ligger i sengen under dig og ja netop hvorfor bruges bækkenstolen ikke.

  • #53   7. jul 2020 Ja lad os da lige blive enig om at der findes mange gode plejer og plejehjem og at vi ikke må sætte alle i samme bås og er glad for at ældre sagen er kommet på banen smiley

  • #54   7. jul 2020 Set i Aarhus Tidende...

    Er du træt af oldemor, så er der stadig ledige pladser på Kongsgården i Århus. Vi har nogle smælderfede plejere med adfærds problemer som kan give dig en gynge tur i en konkurrence om hvem af de gamle der rammer bleen i sengen først. Man har et system som isolerer lugten ved at pakke gamlinge ind så de andre ikke generes af lugten - Ellers har man nogle dufttræer ude i kiosken som kan samles som en halskæde (fås også som byggesæt) For de mest kreative gamlinge.

    Vi servere en gourmet middag som sondemad så gamlinge ikke får hård afføring og er nød til at hænge gamlingen op, så en plejer som tidligere var automekanikere kan bese skaderne.

    Så skynd jer - der er rift om pladserne.


  • #55   8. jul 2020 Polysl dog sikken tale og i min verden hvor respekten stadigt består kaldes de ældre for de ældre.

  • #56   8. jul 2020 Jeg læste kort at formanden for FOA ikke syntes det er i orden at sætte skjult kamera op og hvordan vil det lyde hvis en pårørende sagde at en plejer ikke gjorde sit arbejde ordenligt - mit gæt vil være at talen vil lyde at den pårørende overdrev og blev beskyldt for at lyve.

  • #57   8. jul 2020 #43 - https://www.fagbladetfoa.dk/Artikler/2017/08/03/Guide-Kend-reglerne-om-skjult-overvaagning-paa-arbejdspladsen

    #52 Leon, nej det kunne jeg ikke, og jeg kunne i det hele taget ikke tænke mig at ende sådan, men jeg mangler hele historien og ikke kun brudestykker, jeg vil meget gerne have en forklaring på, hvorfor ikke bækkenstolen blev brugt eksempelvis, det andet her er mig for enøjet.


  • #58   8. jul 2020 Jetset

    Der mangler stadig det at det er lovligt at lave optagelser i sit eget lejede hjem - uden at give besked.

    Men nu overrider det jo loven, da jeg vil mene at optagelserne er af almen interesse. OG da det så ikke har været behandlet i forbindelse med fogedforbuddet så har de bare hoppet over hvor gærdet er lavest med et forbud.

    Ellers kunne plejere samlet lave en klage - men de er nok gået i flyverskjul de røvhuller for ikke at skyde sig selv i foden - de vil nok ikke stå model for deres beskidte mundlort.


  • #59   8. jul 2020 Jetset jeg ser kun dem der ikke ønsker sådan skjult kamera som dem der har noget at skjule og jeg kender nu en del plejer som gør et godt stykke arbejde og dem findes der mange af - så er der dem som i så meget andet der lægger et kim og som så gør at der råbes op.

  • #60   8. jul 2020 #58 Polysl, privat og privat, du glemmer, at det også er en arbejdsplads og det er ikke tilladt at stille videoovervågning op uden at informere om det først, og så kan vi ikke vide, hvilke tiltag personalet har taget i denne her sag, men det er nok ikke det sidste vi hører om.

    #59 Leon, jeg er ikke enig. Det handler slet ikke om at skjule, det som jeg ser, handler det om at udlevere personalet til hele DK. Vi har bare ikke fået det hele, kun brudestykker og det er ikke fair. Spør' dem du kender, om de kunne tænke sig at bliver videoovervåget uden at blive informeret først til hele DK, det tror jeg ikke, de kan lide smiley


  • #61   8. jul 2020 Jetset jeg ved godt at mange ikke bryder sig om videoovervågning - jeg er dog selv for da det kunne sparre megen tid general - jeg glæder mig dog til at se resten af de videoklip da Danmark har brug for at se og høre om hvordan også plejesektoren må bøje sig grundet besparelser.

  • #62   8. jul 2020 Leon, kunne du tænke at se dig selv i en video udleveret af EB, du var en tur på morgentoilettet, helt ærligt, det kunne du vel ikke smiley - jeg vil igen gentage mig selv, jeg synes heller ikke det er OK, det jeg ser i videoen, men det er ikke nok for mig at se brudestykker, jeg må se det hele, før jeg kan tage stilling, men jeg har allerede taget stilling til de pårørende, de har begået en ulovlighed, og den skal de straffes for.

  • #66   8. jul 2020 Jetset at se mig live med morgenhår også på morgen torilet vil de fleste nok betakke sig for at se og kan jo sige at jeg ikke har myre i huset efter at de har set mig med morgenhår og meget morgen grim - jeg er dog ikke enig i at de pårørende skal straffes de har jo kun vist at det ikke køre i plejesektoren.

  • #67   8. jul 2020 Alis C netop nedslidte og der mangler hænder og tid.

  • #68   8. jul 2020 Hello Kitty netop hvad med dem der ingen pårørende har - hvem skal råbe op for dem.

  • #71   8. jul 2020 Hello Kitty så må vi jo råbe op og er det ikke det vi gør når vi debatter smiley

  • #73   9. jul 2020 Hello Kitty jeg tror vi er med til at gøre en forskel om ikke andet kan vi være en øjneåbner smiley

  • #74   9. jul 2020 Jeg læste at plejer i og omkring Århus er blevet truet og det syntes jeg ikke om og uanset hvad jeg tænker om en plejer må det være systemet der skal tage affære ikke de pårørende.

  • #76   9. jul 2020 Det som pisser mig mest af af de optagelser er at Inge hele tiden siger det gør ondt, om hun ikke kan komme ned - men de forsætter bare og siger; føj for pokker, puha for den osv...De er åbenbart ligeglad med om Inge har ondt.

    Det er så heller ikke rimeligt at pårørende truer de ansatte, da de ikke ved hvem som var de bæster på optagelserne. Man skal aldrig bruge vold når man er personligt og følelsmæssigt involveret i sagen eller folkedomstolen. Det er så heller ikke en sag som kommer for domstolene, selvom jeg vil mene det er et overgreb fra personalet - som burde have et retslig efterspil.

    Men de offentlige ansatte må godt lave overgreb, men det må de pårørende ikke - lidt bizard.

    Bliver interessant om den sag breder sig som ringe i vandet - faktisk tror jeg vi i fremtiden vil se flere sager i EB - så man kan få ryddet op efter de forbandede bæster som ikke engang burde eje en kanariefugl eller have omgang med børn på nogen måde.


  • #79   9. jul 2020 Alis

    Nu er jeg ikke en lemming som bare lader stå til imens ens helbred bliver dårlig af stress. Folk har et valg-

    Er mit helbred mere vigtig end økonomi?

    Jeg har flere gange i mit liv sat mit helbred over økonomi - for der var en klog som sagde engang: at man ikke kan købe sig til et godt helbred.


  • #81   9. jul 2020 Alis

    Definer - hvorfor?


  • #84   9. jul 2020 Alis

    Hvis folk bliver syge af deres arbejde og ryger på først sygedagpenge og så en udredning - så klar de mister penge. Men langtidsvirkninger for syge på jobbet er meget større. Spørgsmålet er hvad der er bedst i længden - her vil jeg stadig sige ens helbred.


  • #85   9. jul 2020 Hello Kitty alle kan ser et videoklip men hvis ingen reger er videoklippet jo intet vær - så jo alle dem der skriver deres meninger og holdninger gør at der sker noget - var Ekstra Bladet som tør hvor andre tier ikke kommet frem med det videoklip var der intet sket - da det jo ikke måtte vises smiley

  • #86   9. jul 2020 De sager, der er kommet op i medierne på det seneste, er udtryk for DÅRLIG KULTUR på arbejdspladsen.

    Og ledere, der er konfliktsky, og ikke vil se problemerne, og derfor ikke reagerer i tide.

    En enkelt medarbejder kan skabe den dårlige kultur. -- Og det behøver absolut ikke have sammenhæng med kommunernes nedskæringer. Men naturligvis kan det så måske være kimen der starter den dårlige kultur

    Som jeg skrev tidligere , er der masser af plejehjem, hvor beboerne bliver behandlet godt, og hvor de er glade for at være.


  • #89   10. jul 2020 Busmann #86 jeg er helt enig smiley

  • #90   10. jul 2020 Hello Kitty #87 det gør jeg forbliver i den tro smiley

  • #91   10. jul 2020 Alis Har ikke haft kontakt med noget som helst - de sidste mange år og ved ikke at et dårligt æble kan ødelægge det hele. Hvis æblet er en stærk personlighed trækker æblet de andre ned på deres neandertaler niveau.

    Jeg har set det mange gange, og de første som ryger er dem. De kan så søge job som voldtægtoffer i Sverige - speciel i Malmø. Her er de ligeglade. De elsker fede røve og en intelligens der lige rækker til at trække vejret.


Kommentér på:
Plejehjem.

Annonce