{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
261 visninger | Oprettet:

Plejehjem - alderdomshjem. {{forumTopicSubject}}

Ja de to ord burde betyde det samme og jeg husker som barn hvordan der fandtes små hjem hvor vores ældre ku få lov til at blive plejet i deres alderdom et sted de sku ku nyde deres otium og jeg syntes at huske hvordan der ku være hyggeligt og som om tiden stod stille når man kom ind på sådan alderdomshjem og personalet var ikke fyldt op med stress dengang dog må jeg sige at når jeg tænker tilbage på alderdomshjem vil jeg ikke ku nævne et eneste ved navn - dog kan jeg huske hyggen og stilheden på gangene hvor der også stod lænestole så de ældre ku sætte sig og trække vejret eller for den sags skyld bare nyde det.
Nu til dags må der jo ikke stå noget på gangene grundet at der skal være plads til hvis diverse ulykker sker så som brand - ambulancefolk skal ku komme hurtigt til + det skal jo være så let at vaske gulve og andet - så ja hyggen er sparret væk - de kolde gulve fortæller deres helt egen historie.
Nu tidens plejehjem er jo nysmodernet endog bruges der lift og ble og ikke at forglemme den dyre kommunale mad - fabriks mad hvor duften tilsættes efter behag - et lille pift fra en spray eller to pift fra den selv samme spray og altså frit valg i smagsløgene.
Og ikke at forglemme at der jo er lavet badeværelse til hver enkel ældre som så kan få et bad ca. 3 gange på et måned - hvem tænker i velfærd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Plejehjem - alderdomshjem.
  • #1   5. mar 2023 Alderdomshjem findes ikke mere, og man skal være døden meget nær, for at kunne få en plejehjemsplads, eller i hvert fald så syg, at man ikke kan klare sig selv.
    Sørgeligt men desværre er det sådan i dag !!!


  • #3   5. mar 2023 Å.R. så tiden hvor de ældre fik både hygge og pleje er fortid.

  • #4   5. mar 2023 Jojo dog nu vil jeg ikke tage den jyske glæde fra dig men syntes at huske at det var oppe i det nordlige Jylland en af rædselshistorierne kom fra du ved der hvor den stakkels ældre dame sku skide på kommando + ramme plet - men den historie om din mor var det så ikke en beskyttet bolig hun fik at bo i på plejehjemmet og de findes nu også på Sjælland også i Slagelse smiley

  • #6   5. mar 2023 Jojo jeg syntes at et plejehjem med 300 beboer er stort og du må så ku svare mig på om de så hyggede alle sammen og 96.år er en god alder og du ved jo nok som mig at der findes gode og dårlige år og giv du din mor et stort knus det ved hun nok stadigt hvad er smiley

  • #7   5. mar 2023 #3
    Jo Leon, der findes stadig plejehjem med hygge, og hvor de ældre kommer på ture og lign.
    Men efter hvad jeg kender til, er det hovedsaligt på Diakon hjemmene, f.eks denne, hvor jeg kender flere som har været, men der er lang ventetid.
    https://www.sydmarksgaarden.dk/fileadmin/groupuid/77/Sydmarksgaardens_avis/2023/Avis_Februar_2023.pdf


  • #8   5. mar 2023 Å.R. jeg kan ikke trække det link ind smiley

  • #9   5. mar 2023 Jojo jeg lyder nok meget gammel når jeg siger at 300 beboer på et plejehjem for mig lyder som et farbriks plejehjem og kom til at tænke i din tale om sterilt.

  • #11   5. mar 2023 Jojo det lyder jo godt det plejehjem og det må være måden at beskytte demente på smiley

  • #13   5. mar 2023 Jojo ja men det ser godt ud og hvordan ser det ude inden i og jeg husker et plejehjem der lå på Amager tror det hed/hedder Øselsgården det lå/ligger i øselsgade men der er nok sket meget siden jeg kom der en gang for x-antal mange år siden.

  • #15   6. mar 2023 Jojo jeg stoler på dig og er imponeret smiley

  • #16   6. mar 2023 Nu er det store spørgsmål så, hvad bliver der afsat af penge på finansloven til
    værdig pleje.

    Jeg ser ikke nogen forbedring i de udspil der har været, hvis du har penge nok kan du betale dig fra pleje og omsorg af dine gamle,, men det er og bliver snart et samfund, hvor
    pengene kommer til, at betyde værdighed i den sidste tid.

    Fremtiden for ældre er om der er lavet forsikring i de unge år, som kan betale.

    Jeg ser en fremtid, hvor vi nok må se den amerikanske drøm gå i opfyldelse,
    der bliver meget langt mellem rig og fattig.


  • #17   6. mar 2023 Brok S værdig pleje til alle vores ældre burde være en selvfølge og ikke et spørgsmål om hvordan systemet kan trække de sidste skillinger ud af vores ældre og at sku forsikre sig så man kan få pleje som gammel tænker jeg er en falliterklæring da de har betalt skat hele deres liv.

  • #18   8. mar 2023 Her er en sag/historie fra for 3 uger siden, som handler om samme person som jeg har skrevet om tidligere.

    Signe er 82 år gammel. Livsglad og elsker at komme til fester. Hun har haft en blodprop i hjernen og blev lam i venstre side, men hovedet fejler intet, dog kan have svært ved at huske nogle ord. Hvilket var grunden til at hun kom på plejehjem. Har også kæmpet med diabetes, og fået begge ben fra over knæet fjernet. Sidder i kørestol.

    For 3 uger siden, ville hun besøge en ven. Hun bestiller en handicap taxa til ud/hjem tur. Det er en stor taxa, hvor hun bliver kørt ind bagfra og sidder i sin kørestol.

    Men på hjemturen glemmer chaufføren at spænde hende fast. Han laver en hård opbremsning, og ud 'flyver' hun, med hovedet direkte i gulvet. Bløder, og skriger af smerter.

    Chaufføren burde her ha' kørt direkte på hospitalet med hende, men vælger at fortsætte til plejehjemmet.

    På plejehjemmet forsøger 4 plejere at få hende på højkant, og bakset ud af taxen mens hun skriger af smerter, og ind i hendes seng.

    De burde ha' tilkaldt en ambulance.

    Plejerne forsøger at berolige hende, vaske hendes blødende sår i hovedet. Men hun har store smerter, og først da bliver en ambulance tilkaldt.

    Hun kommer på hospitalet, hvor man ikke mener at hun har hjernerystelse. ??? Men hun har brækket 5 ribben. Hun får indsat sådan en dims, drop til morfin for smerter.

    Et par dage efter bliver hun sendt tilbage til plejehjemmet. Stadig med morfindrop. Hendes veninde kommer og sidder hos hende. Hun er meget træt, og pludselig ikke kontaktbar, og plejerne tror at hun muligvis har fået for meget morfin. Men det viser sig at dropet er faldet ud, så det er ikke grunden.

    De mener at hun bare trænger til at hvile. Veninden er der stadig, sidder og læser. Men kan pludselig ikke høre åndedrag mere, hvorefter hun tilkalder plejerne. Ja, Signe er død.

    Nu kommer der så et efterspil, både for chaufføren, men også måden som plejehjemmet handlede på.

    Trods hendes alder, er det en trist afslutning for Signe, som var en nær familieven endda fra før jeg blev født. Som jeg talte med et par gange om ugen, fordi vi bor langt fra hinanden.

    Jeg savner hende, for vi har haft mange sjove oplevelser sammen igennem tiden, når hun kom og boede hos mine forældre.































  • #19   8. mar 2023 Cris7 sikken dog en trist historie og der er da fejl hele vejen igennem historien og hun sku jo være kørt på sygehuset med det samme og ikke senere.

  • #20   8. mar 2023 Har talt med hendes veninde idag.

    Der var indgivet anmeldelse omkring chaufføren, men politiet sagde først at der jo ikke var beviser. ?!

    Men beviser er der, iflg. plejehjemmet, iflg. udsavn fra chauffør, osv. Så nu er anmeldelsen taget alvorligt. Men plejehjemmet står også for skud.

    Men der er jo sket for nylig, så hvem ved hvad der sker. Sikkert intet!


  • #21   8. mar 2023 Cris7 jeg må sige hvis ikke der sker et eller andet om det så kan gå under at være skødesløs og klares med en løftet pegefinger ved jeg sku ikke rigtigt hvad jeg skal sige andet end jeg så vil tænker - hvad sker der i verden.

Kommentér på:
Plejehjem - alderdomshjem.

Annonce