{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
261 visninger | Oprettet:

Politikkere! {{forumTopicSubject}}

Der følger et kæmpe ansvar med til det at blive politikker, ikke mindst Folketingspolitikker.
Det er jo trods alt dem som laver love og regler for et helt lands befolkning.

Men er de deres ansvar voksen? Eller bør der laves regler for dét at blive politikker?

Fx. ser man 18 årige blive valgt til kommunevalg, borgmestere i starten af 20'erne.
Det eneste de har i bagagen er gymnasiet og måske en universitetsuddannelse!
Hvad har de af livserfaring så de kan sætte sig ind i normale folks problemstillinger?

Det samme gælder i Folketinget, hvor akademikerne hersker. Lange uddannelser bag sig, men ingen direkte, eller særlig lang arbejdserfaring, og dermed en normal livserfaring.

Hvor mange af dem har måtte kæmpe for en læreplads? Et arbejdsforhold? At blive fyret? Været på sygedagpenge, kontanthjælp? Været nedslidt og mødt af en mur af ligegyldighed?

Folketinget siger så 'flot' at det skal afspejle befolkningen. Roser sig af at flere indvandrere og kvinder er kommet til, samt andre former for minoriteter, uagtet om de overhovedet er egnet til det.

Så vil nogle sikkert sige, jamen folk kan jo bare stemme på nogle andre!
Sandt. Men hvor mange andre end akademikere er der så? Meget få, for de 'drukner' i de kandidater som bliver støttet af et bagland der netop ønsker 'ligesindede' valgt.

Hvorfor skal man ikke have 5-10 års erhvervserfaring, (et normalt arbejdsforhold/forløb) før man kan sætte sig til doms overfor andre mennesker?

Kom med jeres mening. smiley








Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politikkere!
  • #1   4. dec 2021 Jeg har ikke meget forstand på politik, men hvis der kun er gammelfar på tinget, så bliver der regeret på gammelfar maner - altså ud fra pågældende erfaringer.

    Er som sådan ligeglad med folks baggrund som politiker, det som er vigtig er resultatet.

    Inden for IT er det faktisk de nyuddannede som er bedre end gammelfar som ikke har forståelse for nutiden - de hænger fast i en limbus af deres viden og kunnen.

    Skal man til at lave kvote ordninger i folketinget?

    Men i bund og grund handler det ikke om baggrund, men om rævekager, at stemme for noget de i grunden ikke går ind for, for at få andre ting igennem. Det drejer sig om at beholde sin taburet.


  • #2   4. dec 2021 Men i bund og grund handler det ikke om baggrund, men om rævekager, at stemme for noget de i grunden ikke går ind for, for at få andre ting igennem. Det drejer sig om at beholde sin taburet. jvf. Poly

    Delvist sandt. Pånær omkring baggrund.

    Nu taler jeg jo heller ikke om at der skal regeres på 'gammelfarvis' i Folketinget.

    Men når man står for at lave love og regler for et lands befolkning, så er det vigtigt at man kender, har indsigt, og selv har været en del af den virkelige verden, ellers forstår man ikke de konsekvenser det kan have af diverse indgreb der bliver foretaget.

    Fx. når man har bestået en uddannelse så er man glad. Certifikatet føles dejligt. Hvilket det også skal. Men virkeligheden kommer, for man er ikke længere 'beskyttet', og det er hér den virkelige oplæring foregår. Medgang som modgang.

    Ingen opnår reel erfaring, kun ved at have bestået og fremvise uddannelsespapirer.









  • #3   5. dec 2021 Jeg tænker at i at uanset ung som gammel kommer de vel med visioner om at kunne gøre en forskel - der skal dog stadigt et flertal til for at en vision skal komme på dagsorden.

  • #4   11. dec 2021 Jeg er helt enig med Cris. Når jeg ser tilbage, 40+, der havde de folkevalgte politikere, de fleste en vis erhvervserfaring (flere år), det har selvfølgelig en betydning, der kan bruges, når der skal tages beslutninger om div..

    Udover at stille op, skulle der være adgangskrav eksempelvis mindst 10 års erhvervserfaring, så de ved, hvad de snakker om. Jeg huske bl.a. Frank Jensen gerne ville prøve at være social- og sundhedshjælper for en dag på cykel i København, blev sendt som en dokumentar, han fik et helt andet syn på det, at have sådan et job, han havde aldrig drømt om, at det var så hårdt, han var konstant bagud, de alle sammen skulle prøve et eller andet, så ville der nok også blive rokeret lidt på alle deres ideer om, hvordan tingene skulle være og hele Enhedslisten skulle sendes ind i Nationalbanken og så skulle de lære, hvordan penge ser ud og ingen kasser er bundløse.


  • #5   11. dec 2021 Jetset du fik mig til at stor smile i din tale om enhedslisten smiley

Kommentér på:
Politikkere!

Annonce