{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
363 visninger | Oprettet:

Politikkere, døve og blinde overfor virkeligheden. {{forumTopicSubject}}

Nogle politikkere mener at vi har verdens dyreste offentlige system og gerne ser det beskåret betydeligt.

Andre politikkere mener ikke at der bliver gjort nok, og kræver flere penge.

Hvem har ret? Eller tager begge sider fejl?

Det er et ret stort emne at tage fat i. Men lad os begynde et par steder.

Vores hospitalsvæsen fungerer ikke. Mere end 5000 sygeplejesker mangler, de vil hellere arbejde i fx. Norge.

Hjemmeplejen, sekundviseren løber hurtigt hvert sted der besøges, hvilket giver utryghed. Konstant udskiftning af personale.

Jobcentret, der tror alle lyver, mens de selv manipulerer med det skrevne. Ikke sørger for at være opsøgende til at finde virksomheder der søger medarbejdere. Stort udskift af personale.

Halvtidsarbejde, stort brug af vikar- bereauer fordyrer ekstremt.

Bare i disse 3 omtalte offentlige instituationer, har der igennem 10-20 år været massevis af klager om.

Hver eneste gang, og der har været mange igennem tiderne, udtaler poltikkerne at de ikke vil gå ind i en konkret sag, (fornægtelse), eller at de vil se på det, (gider ikke).

De tager ganske enkelt ikke fat om rodens nælde, men lapper lidt her og der, og håber på at vælgerne tror at de gør noget, ( hvilket fordyrer alt).

De vil hellere sætte navn til Supersygehuse. (Syperdyre)

En kunstig ø, Lynetteholmen, (de riges ø)

Broer, motorveje o.lign.

Politikkerne bliver jo overrasket når de hører om sager, fordi de lever i deres egen lille boble, og har deres på det tørre, og hellere vil kæmpe indbyrdes, end at være ansvarlige.

Som Jacob Elleman sagde for nylig, `Ja, nogle gange går det lidt for hurtigt med at vedtage noget, uden man egentlig har sat sig ind i dét.´.

Hvordan ser I på det?








Kommentarer på:  Politikkere, døve og blinde overfor virkeligheden.
  • #1   3. aug 2022 I det offentlige sidder der en masse skrivebords karle og flytter papir fra a til b, hvorfor ikke lave en rotations orden som man gør i det privat når der mangler hænder? Det giver erfaring, men så har vi jo fagforeninger som siger: det må i ikke, de har ikke noget med hjemmepleje at gøre. Hallo - det kræver vist ikke en IQ på 70 at støvsuge eller lige støve af.

    Alene det ville give mere luft i hjemmeplejen. Jeg kender en hjemmepleje i bil som køre fra det ene sted til et andet - 10 km når de få kilometer kunne servicere en anden. Logistikken halter af helvede til.

    Regeringen er ligeglad, andet at sige vi må ansætte os ud af problemet, ok - nu er problemet det at der er over 800.000 offentlige ansatte - tal fra 2016, jeg ved så ikke hvad tallet er i dag.

    Jeg forklarede det engang med en lille historie...

    En offentlig taber sin blyant hvor spidsen knækker, den leveres til en som skal bringe den til en anden som ved hvor blyantspidseren er, nu er blyanten spidset, i mellemtiden er den som leverede blyanten gået på barsel og ikke en kæft ved hvor blyanten er blevet af.

    Jeg har ikke fået MitIDE endnu fordi man hele tider skriver at min tid er udsat, så må jeg ringe til min bank for at få forlænget tiden så jeg har adgang til min netbank. Det er de efterhånden sure over i min bank, hvad fanden skal jeg gøre? Bare at ring til sin bank kan tage en time med ordene vi har travl og man kan forvente ventetid. Så bliver man sgu ondt i sulet. Der er ikke mere vigtigt end at kunne tilgå sin netbank.

    Man siger at MitIde er mere sikker - wtf ? Jeg kan godt nok ikke se mere sikkerhed. Hvis der står en røver med en kniv eller pistol for tindingen så gør man det han siger.


  • #2   3. aug 2022 Cris7 godt indlæg og er helt enig - men hvordan og hvor kan der laves om så det bliver godt.

  • #3   3. aug 2022 Polysl der skal jo være mange ansat i den offentlige sektor - da der er mange ting der skal gøres og jeg har det samme problem med mitid - der tales dog pænt i min bank Den Danske Bank.

  • #4   3. aug 2022 Oh Poly, det fik mig til at huske en episode på mit arbejde.
    hvorfor ikke lave en rotations orden som man gør i det privat når der mangler hænder?

    Min titel var projektleder. Men jeg var bare tilrettelægger og planlægger.

    Synes selv jeg var dårlig tilrettelægger, med god planlægger viste det sig.

    Det var lidt af et pusslespil at lave en plan for alle trykmaskinerne, alt efter hvad der var godtkendt til tryk, hensyn til kundegodgennelse osv.

    En dag var en trykker syg, og der skulle være to på maskinen. En vigtig opgave, tidsmæssigt, ikke mindst grundet viderebehandling.

    Så jeg gik ud og arbejdede som den anden trykker på maskinen.

    Direktøren kom med nogle kunder og så det.

    Han mente at jeg nedgraderede mig selv!

    Hvorimod jeg sagde, at firmaet ville ha' fået en bod for for sent levering.

    Det kunne han intet sige imod, og vi var gode venner. Han var faktisk en god direktør.







  • #5   3. aug 2022 Cris

    Jeg kan huske i 1974 da jeg arbejde for Everton Cykelfabrik, som også havde Everton Marine, En dejlig tid, hvor jeg var på akkord og fylde alle vogne med monteret kranke og garniture.

    Så kom jeg ind i Everton Marine og kørt til Thurø hvor de havde en Marina for at klargøre det sidste på bådene - og så skulle de jo lige prøve sejles. En enorm dejlig tid, som jeg aldrig glemmer.

    Så logistik er alfa og omega. Som tidligere IT programmør er det nemt med logistik. Det drejer sig om at tænke logisk - handlemæssigt. Men det er en balance gang for ikke at krænke" at sætte en som er god til PHP til at lave HTML. Det ses som en nedgradering. Men det vigtige er at man levere tingene til tiden.


  • #6   3. aug 2022 Gode gamle dage da vi kørte med hestevogn.

    Jeg husker tydeligt, at dengang kunne vi ikke få nye knæ nye hofter.

    Men alle var autodidakt.
    Godt der ikke er rotations system på hospitalet, jeg vil nødig opereres af portøren.



  • #7   3. aug 2022 Brok S der er jo forskel på fortid og nutid smiley

  • #8   3. aug 2022 Leon, hvorfor bliver vi ved med, at kritisere nutiden?

    For mig var barndommen sjov, men der var meget fattigdom som ikke er ønskeligt.
    Og vi lever i en tid hvor, vi nærmest forventer, at samfundet tager hånd om alt, og
    hvor vi kun har kritik af offentlige ansatte.

    Men det er opløftende at se Moses som en ung mand, da vi har Poly, der helt klart snart bliver pensionist, men hvor mange gange mon?

    Men blyanten har han godt nok ikke fundet, selv jobcentret er smuttet. Men sjove påstande og heldigvis så overdrevet at det er morsom.


  • #10   4. aug 2022 Brok S lad mig sige det på den måde at dengang der kun var sort hvid tv og radioskabe med grammofon og hvor musikken og tv programmerne var mere simple så som Ingrid og lille bror - Magnus tagmus og de forskellige radio programmer så som dansk toppen og det jeg vil frem til er at der var mere ro på og os unge legede ret meget udenfor - fremfor det de fleste børn og voksende sidder med en mobil - jeg fortrækker tiden hvor der var mindre stress i verden - hvis du forstår smiley

  • #12   4. aug 2022 Leon, hvorfor bor du dog i Slagelse og ikke på prærien,

    Jeg husker også barndommen, hvor vi måtte spare på alt når det var vinter for da sad min far og ventede til frosten var væk fra jorden, så kunne der harpes grus.

    Så nej den tid var ikke god, men senere, hvor vi begyndte med at biler blev noget mange havde råd til.


  • #13   4. aug 2022 #9 Alice
    Nu har vi to jo levet på bølgen fremgang på godt og ondt, men den total negative holdning til styreformen vi har haft, og din, enhver er sin egen lykkes smed opfattelse af styret har jeg aldrig følt.

    Lige nu er mit problem med Danmarks styreform er, at vi opfører os som, hvor er vi klogere end andre, og vi skal nok bestemme om Kina må være kommunistisk, og hvor diktatorer bliver modtaget i Det hvide hus.

    Jeg er træt af andre skal bestemme hvad frihed er.



  • #14   4. aug 2022 Brok S jeg forstår at vi har levet i forskellige verdner - men at en bil sku give lykke endog evig lykke er noget der kun sker i din verden jeg vil selv helst have et liv med et godt helbred.

  • #15   4. aug 2022 Leon, læs og forstå, for når jeg mener udviklingen var godt, fra hestevogn til bil, så har du ikke forstået mit indlæg.

    Idag er vi kommet så langt, selv et nyt hjerte kan vi få, så jeg ønsker mig ikke tilbage til tiden med halm i træskoene og 10 km til nærmeste købmand i de træsko.


  • #16   4. aug 2022 Brok S ja jeg forstår at du vil have den verden vi har nu og at du er lykkelig - så er det jo fint og ingen diskussion om din lykke smiley

  • #17   4. aug 2022 Leon,min lykke ved jeg mere om tror jeg og, få dig til, at forstå, meningen med mine indlæg vil jeg ikke kunne forklare dig.
    Min svoger havde været død i mange år, hvis han levede i din drøm.
    Dobbelt baypas har givet ham lige nu 15 år mere i livet.


  • #18   4. aug 2022 eon

    Tiderne som barn var ikke rare, som mange andre på den tid med fattigdom, Men faktisk tror jeg det er sundt senere i livet, det giver nøjsomhed, jeg fylder ikke indkøbsvognen med varer til flere tusinde. Jeg handler ind 1 gang om ugen - da jeg har en madplan. Jeg hopper heller ikke på alle de trick med at de stratetisk stiller varer op ved kassen.

    mange folk er vanemennesker, de køber måske ris til 25 kr når de kan få en til 8.95, og lur mig om ikke det er samme slags ris. Det er derfor man bruger så mange millioner på reklamer og indpakning. Den gider jeg ikke hoppe på.

    Jeg har prøvet at købe 2 kyllinger - en som ikke var en gårdkylling og en der var. Ingen forskel andet at gårdkyllingen er meget mindre og gul. Men nu fortrækker jeg gårdkyllinger, mere af grunde, at man ikke har en klaphat der beder en bøn for at den er halal.


  • #19   4. aug 2022 Brok S se så og Gudskelov for at din svoger fik den dobbelt-baypas og 15.år mere og Brok S jeg ved alt om lykke da jeg også har stået for tur og kun læger og kærlighed gjore at jeg har vundet de kampe.

  • #20   4. aug 2022 Polysl var du stresset som barn.

Kommentér på:
Politikkere, døve og blinde overfor virkeligheden.

Annonce