{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
169 visninger | Oprettet:

Politikkere vil tillade narkotika {{forumTopicSubject}}

https://avisendanmark.dk/artikel/politikere-vil-afkriminalisere-stoffer-vi-kan-altid-indf%C3%B8re-forbud-igen

Nogle partier vil legalisere cannabis, men også de hårde stoffer som kokain, heroin o.lign. Til eget forbrug.

Det flyder med al slagsens narkotika, i by/nattelivet, skoler, hos private brugere som man ikke ville tro brugte det.

Partierne påstår at det er for at hjælpe misbrugerne så de ikke skal leve et søle liv med prostitusion, tyveri, røveri, m.m.

En kendt sanger, Hugo Helmig, er lige død som kun 24 årig. Han startede med hash, gik videre med kokain. Han udtalte selv, at han havde misbruggenet, og bare ikke kunne stoppe.

Det står allerede galt til med narkobrug for mange unge, som burde ha' en god fremtid for sig.

Så hvorfor tillade brugen af disse hårde stoffer?

Men er det en god idé?

Eller er det bare en populær idé?

Hvad mener I?









Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politikkere vil tillade narkotika
  • #1   4. dec 2022 Nej, det er ingen god idé, for ingen ved, om de vil få psykoser eller bli'r afhængige af skidtet jvfr. Hugo Helmig.....

    Måske er depopulært blandt de kendte, politikere og i underholdningsbranchen, fordi de er 'på' hele tiden...???


  • #2   4. dec 2022 #1
    Måske er depopulært blandt de kendte, politikere og i underholdningsbranchen, fordi de er 'på' hele tiden...??? jvf. Madonna

    Hæ,hæ, jep det kan også være en grund. smiley

    Eller fordi man får en masse unge vælgere på sin side, hvis de uhindret kan fortsætte deres misbrug.

    Men det er vel også en form for legalisering af de søle bander og andre kriminelle der sælger stadset, og bliver rige på den bekostning. For der står intet om hvor misbrugere ellers skulle få deres stoffer fra.

    Politikkere går ellers meget op i Folkesundhed. Ikke mindst hvor skadeligt det er at ryge, og blive afhængig af rygning i en tidlig alder.

    Det hænger ikke rigtig sammen, med dette forslag.










  • #3   4. dec 2022 Ja, det er frygtelig sørgeligt, når døden indtræffer "før" naturlig tid, og nej jeg er ikke for legalisering af narkotika. De forbyder at ryge alm cigaretter, cigarer offentlige steder, de gemmes ovenikøbet væk og er forbudt for unge at købe ovennævnte, kan ikke huske om det er 16 eller 18 år, synes det er en god lov, så det er da hul i hovedet at give dødlige narkotika fri.

    Men - havde jeg været forældre der, så ville jeg nok spørge mig selv, hvorfor min søn skulle ende sådan. Jeg er tilbøjelig til at sige, forældrene har banet vejen, de har begge været kendte i underholdsbranchen og burde da forlængst kunne give deres livserfaring videre, du kan klare den, hvis du har "ben" i næsen, er du karakter svag, er det meget svært, mange bliver ikke ret gamle i den branche.


  • #4   4. dec 2022 Ja, Jetset, familien kan meget vel ha' banet vejen. De havde et meget afslappet forhold til fx. hash.

    Kan huske jeg læste det engang. Fandt lige dette:

    https://www.seoghoer.dk/nyheder/se-renee-toft-simonsens-hash-kage


  • #5   4. dec 2022 Ja, ingen tvivl om, Hugo har haft kedelige oplevelser i barndommen, jeg er lige glad med, hvad voksne vælger af liv, der hvor jeg ikke bliver ligeglad er, når der er børn involveret, sådanne forældre har jeg ikke noget til overs for og Thomas Helmig krokodille tårer og min bare røv, hvor har de været i hans barndom og opvækst - det er Hugo's tak for min barndom og opvækst, så kan de selv sortere .....

  • #6   4. dec 2022 Tror også at alt for mange forældre ser gennem fingre med deres børns/unges brug af forskellige ting.

    Siger at de bare skal more sig godt og grundigt så længe de er unge. At det er normalt at tage lidt forskelligt engang imellem.





  • #7   4. dec 2022 Ja, jeg er nok håbløs gammeldags så, det har jeg aldrig sagt til mine børn, jeg har så aldrig taget stoffer af nogen art, jeg er KUN X-ryger og har prædiket for, at de aldrig skulle begynde på det skidt, det er så også lykkedes.

    Jeg har altid selv lyttet til, hvad mine forældre sagde - men nogle forældre har ikke så meget at sige eller også har de ikke tid, utrolige uansvarlige eller rygrad som en regnorm, det blev Hugo's skæbne - din opvækst betyder mere end vi tror.


  • #8   4. dec 2022 Chris skrev;

    "Eller fordi man får en masse unge vælgere på sin side, hvis de uhindret kan fortsætte deres misbrug."

    Meget sandsynlig forklaring, når der er tale om nye vælgere, ses der gennem fingre med sundhed.

    Og til Jetset:

    Selvom jeg ikke kender deres familieliv, har jeg indtryk af, der er blevet festet igennem, og deres børn har oplevet en del, der har præget dem

    Thomas's datter var med i urolighederne, da Ungdomshuset på Jagtvej blev revet ned, og mht. forældrenes økonomi, har de nok været curlingbørn, selvom de har været forsømt på anden vis, desværre.


  • #9   4. dec 2022 Man kan jo spekuler på hvem der vejleder politikerne og hvis det nu var lægemiddelstyrelsen sku der nogen andre på banen.

Kommentér på:
Politikkere vil tillade narkotika

Annonce