{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
423 visninger | Oprettet:

cris7
cris7
Online Tilmeldt:
16. dec 2014
Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 348 Svar: 3.371

Træt af grådige politikkere m.m. {{forumTopicSubject}}

Det skorter ikke på hvad man bruger af folket penge, til alt muligt.
Også ulovligt.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/minister-afsloeret-misbrugte-kreditkort-i-byen/9257308

https://www.bt.dk/politik/mette-frederiksen-co-shopper-privatfly-ekstra-vip-fly-til-ministrene-paa-grund-af

De massevis af sager hvor chefer i kommunerne er blevet fyret for direkte at handle forkert, men alligevel får en stor pose penge med i rygsækken.

Senest skandalen omkring alle de stakkels mennesker som har fået amputeret en kropsdel, som ikke havde været nødvendig. Hvor der havde været advarsler omkring problemet.

Den fyrede chef i regionen får godt 6.4 millioner med sig.

Det er noget svineri hvad der foregår.

Hvad kan man gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træt af grådige politikkere m.m.
  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 348 Svar: 3.371
    #1   26. maj 2022 Ikke at forglemme S. Pape, som jeg ellers før anså som et ordentligt menneske.



  • #2   26. maj 2022 Danmarks højest lønnede politiker- bortset fra ministre - er DFs René Christensen, tidligere automekaniker. Kun de borgerlige partier tillader dobbeltmandater.

    "Topscoren er René Christensen fra Dansk Folkeparti, der også er valgt til byrådet i Guldborgsund Kommune. Her har han titel af både viceborgmester, udvalgsformand, næstformand i økonomiudvalget samt næstformand for det lokale forsyningsselskab.

    Det sikrer ham et årligt vederlag på de samme 1,3 millioner kroner, som regeringens menige ministre tjener."

    https://folketidende.dk/artikel/rene-christensen-h%C3%B8jest-p%C3%A5-l%C3%B8nningslisten


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 348 Svar: 3.371
    #4   26. maj 2022 Ja, det er helt fortvivlende hvor lang listen er.

    Dét er disse politikkere m.m., som skal vise forståelse, for den almindelige borger. smiley Naturligvis også ansvar for hvordan vores penge bruges, men åbenbart ikke når det gælder dem selv.

    De har jo ingen forståelse for hvad der sker uden for deres egen lille boble, nemlig virkeligheden.

    De bliver ved med at tale om reformer, og gennemfører en masse, mens de selv nægter at lave reformer som kommer til at ramme dem selv. Trods de bliver ved med at love det.

    De har åh så travlt så travlt, mens de samtidig sidder med flere 'kasketter' på, som skæpper godt ved ekstra lønninger. Som A38 også nævner.









  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 348 Svar: 3.371
    #5   26. maj 2022 Ja, spindoktoere skulle være forbudt! Det er ikke andet end løgn og latin som er deres arbejde.

    Hvis politikkere ikke kan svare eller redegøre for deres egen politik, så er de ikke vær at ha' med at gøre.

    Svar ærligt, redeligt og forståeligt, det er noget folk forstår.



  • #6   26. maj 2022 Det er værre i kommuner som KBH - byråds politikere som tog på 5 stjernet hotel og hygges sig, det hed at de skulle have en Session - altså et møde. Mødet handlede om at spare på handikapområdet. pris - 270.000 kr - En anden gruppe i KBH tog til Thailand for at kigge på svømmepøl, på trods af at sagen allerede var afgjort i byrådet. Pris 355.000 kr - så må det havde været på første klasse - man vil jo ikke sidde sammen med pøblen.

    Jeg kan huske jeg var til et informationsmøde i IT i KBH, her påpegede firmaet at belægning, og mad ikke må overstige 2000 kr. pr. nat.... det lyder måske ekstravagant, men så kunne man jo bare tage et vandrehjem og så skeje ud for resten. Men problemet var jo at man skulle have bilag med hjem - for refusion. Vi havde ikke et firma kredit kort dengang. Måske at byrådet skulle lade være med at give de her utømmelige kreditkort, så skal i dælme se hvor folk kan spare.


  • #8   26. maj 2022 jojo

    et plus har Brixtofte dog i mit hjerte da han sende pensionister til Mallorca på kommunens regning.


  • #10   26. maj 2022 Jojo Brixtofte var blevet kaldt for en helt hvis han havde fået lov til at gøre sit livsværk færdigt smiley

  • #11   26. maj 2022 jeg har kigget og griner af de lister smiley

  • CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
    #12   26. maj 2022 Det overforbrug der er i både stat og kommuner burde ganske enkelt ikke finde sted. Det er ret ud sagt noget svineri at politikere og offentlige bosser fornøjer sig for skatteydernes penge, som nemt kunne bruges på noget der var mere til gavn for befolkningen.

    Men politikernes lønninger synes jeg ikke er for høje. Deres timeløn er langt lavere end min, og jeg sidder bare på min flade røv på mit hjemmekontor.

    De skal stille op til både det ene og det andet, de bliver hængt ud i medier og deres privatliv kommer ofte under en lup. Man kan altid diskutere om de reelt udretter noget i samfundets tjeneste, og om de er dygtige eller ej, men de har et job der i høj grad har en personlig omkostning. Og (måske i mangel på bedre) så er de folkevalgte. De har ikke taget jobbet, de er blevet givet jobbet.


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #14   27. maj 2022 Jo jo, Dronningen og hendes forbrug er på finansloven.
    Og den form for påstande virkelig dumhed, og helt ved siden bare lidt
    Forståelse for Danmark og folkets vilje.
    72 procent mener, at kongehuset skal forblive, mens 12 procent er i tvivl.
    Og jeg er ikke royalist men bliver træt af alle disse tåbe påstande.


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #16   27. maj 2022 Jo jo, skal vi være enige om, at børn født af kongelige ikke selv kan gøre for det.
    Men vil du misunde dem livet som betalt af systemet så ok med det.
    Men bentyggende politikere er noget ganske andet.


  • #17   27. maj 2022 jojo jeg har på min hjemmeside skrevet om personer som ku være blevet - lad os kalde dem for helte og er Brixtoft en af dem - Bøje Nilsen en anden og den sidste var en byggematador som hvis han fik lov til at blive færdigt ku havde overrasket med et kæmpe beløb.

  • #18   27. maj 2022 Leon

    Hvad hedder din hjemmeside?


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #19   27. maj 2022 Nu når vi skal have ondt så,
    Statens Kunstfond er Danmarks største kunstfond, der hvert år uddeler ca 500.mio. kr.


  • #20   27. maj 2022 Brok

    Kunst er vores kultur, så det kan jeg ikke få ondt af. Jeg ved godt at de legater er kontroversiel i samfundet - men en kunstner kan ikke bare stå ud af sengen og sige: i dag skaber jeg et mesterværk. Det er en lang proces, eller et bestillingsarbejde. Jeg støtter helt op om kunstfonden. Men det er så bare min mening.


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #21   27. maj 2022 Polysl, nej men er de kongelige ikke vores kultur?

  • #22   27. maj 2022 brok

    Aner det ikke, men det er vores regent. selvom hun regerer i stilhed. en Nikkedukke med en fjeder på halsen. mere er hun ikke. Næste gang du ser hende prøv at røre hendes hovedet så den kan nikke som dem man i Amerika har i biler.


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #23   27. maj 2022 Polysl, det er ikke personen jeg taler om, men hvis vi nedlægger alt så var det nok rigtig, som en mand sagde, vi behøver ikke krudt og kugler, De klarer det selv.

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 348 Svar: 3.371
    #24   28. maj 2022 Jeg er glad for vores Konge/Dronningehus.

    Der er meget historie i det, samt kultur. Det er et af de ældste i verden, og jeg synes vi kan være stolte af det.

    Det koster selvfølgelig, men det synes jeg er iorden.


  • #25   28. maj 2022 Cris

    Jeg er enig - for mig er det småpenge set i lyset af mange andre udgifter i samfundet som ikke er Danmarks billede udad til.


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #26   28. maj 2022 Ja kongehuset koster ca. det samme som det kgl teater ca. 500mill.



  • #28   28. maj 2022 Dælme mange penge til det kgl. teater 536 millioner,

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #30   28. maj 2022 Ja det er da godt nogen kan more sig i børnehaven.


  • #31   31. maj 2022 brok

    Kommer du tit i børnehaven?


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 348 Svar: 3.371
    #32   1. jun 2022 Endnu en historie om fyring, hvor der udbetales et kæmpebeløb alligevel.

    https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/direktoerfyring-koster-norddjurs-kommune-millionbeloeb/9278838


Kommentér på:
Træt af grådige politikkere m.m.

Annonce