{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  USA.
  • #1   6. apr 2021 Slipper vandet ud så har man ikke brug for gadelygter.🤑

  • #2   6. apr 2021 Polysl ja og der findes ikke mange lande i verden der kan frasige sig ikke at forgifte verden og siger bare Harboøre Tange og jeg har også en grim fornemmelse af at der i årevis er løbet gift ud i Storebælt.

  • #3   6. apr 2021 Det mest interessante er at man tror at bare man lukker al lortet ud i havet så er problemet løst.

    Tager vi de her afsaltningsanlæg som skulle kunne levere drikke vand og til vanding, her er et restprodukt som er så koncentreret - som man bare smider tilbage i havet. Så med tiden så bliver havene så salte at intet kan leve som fisk. Så forsætter man den kurs med at lukke det pløre ud så vil man med tiden bevæge sig baglæns flere millioner år tilbage.

    Hvad gør man så når der ikke er fisk tilbage?

    jo så laver man fiske farme som er stor forurener i naturen - end den er i forvejen. Jeg er ikke den store spiser af fisk, jeg er mere til skaldyr - elsker rejer. Men det vil med tiden ikke være det samme hvis det blev hentet op af havet og ikke i store anlæg.


  • #4   7. apr 2021 Polysl jeg er ret enig i at der lukkes meget lort ud i verdenshavene og der bliver mange bække små til et stort problem - vi kan jo bare kigge på Indien og jeg som troede at af saltning var en god ting og at saltet så kunne bruges i vores madlavning eller bruges til saltning af sneglatte veje og ja det dersens fiske farm fis tror jeg kun er en hovsa løsning - det bedste vil være at verden gik sammen om en verdenshav pleje - men det er nok ønske tænkning.

  • #5   7. apr 2021 Affald produktet hedder "brine"

    Så udfordringen er så nu at finde en vej til at kunne bruge "brine" eller omdanne det til noget andet. Så har man det perfekte anlæg til afsaltning af havvand. Faktisk har man en ide om at gøre det til et pulver og så udvinde mineraler ud af resten. Men der mangler investorer til ideen.


  • #6   7. apr 2021 Polysl ja netop jeg kunne heller ikke forstille mig at det affald ikke var noget værd smiley

Kommentér på:
USA.

Annonce