{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

Ældre mad - plejehjem. {{forumTopicSubject}}

Ja de fleste af os har set mange dumme historier om hvordan ældre bliver behandlet dårligt og ligeså set eller hørt om hvordan mad til vores ældre er under al kritik.
Men der findes jo mange plejer som arbejder med de ældre og som elsker deres arbejde og som jo så er med til at gøre at der stadigt er en standart inden for plejesektoren - desværre bliver de i min verden ikke påskønnet nok.
Og jeg tænker på hvordan et godt arbejdsmiljø gør dem der arbejder i plejesektoren glade og som så også gør vores ældre glade og glade mennesker er positive mennesker og det kan jo kun blive euforisk når der så komme god gammeldags hjemmelavet mad på de ældres bord og jeg tror på at jo bedre vores ældre bliver behandlet - jo mere kan der sparres ved sygdomme som kommer ved kedsomhed - dårlige dage - dårligt mad og dårligt pleje og der skal så lidt til at få ting til at blive positive - i kan jo bare tænke på jeres egen hverdag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ældre mad - plejehjem.
  • #1   26. feb 2021 James Howell sagde i 1600 tallet om portvin:
    God portvin giver godt blod
    Godt blod giver godt humør
    Godt humør frembringer smukke tanker
    Smukke tanker skaber gode gerninger
    Og gode gerninger bringer en mand ind i himlen

    Gi da for helvede dem portvin . det kan de bæster som er plejer da for fanden ikke ødelægge.


  • #2   26. feb 2021 Polysl han var en klog mand smiley

  • #4   26. feb 2021 Alis C hvis du ikke kan se det - gør det ikke noget - men så må det være fordi du ikke læser det hele - det er jo svært at skulle svare på et spørgsmål - hvis ikke man har læst spørgsmålet først smiley

  • #5   26. feb 2021 Det finder Alis ud af når hun ender på et plejehjem - med lortemad og have en sele på så hun ikke render væk.

  • #7   26. feb 2021 Alis C kan vi så også blive enig om at ældreplejen og plejehjem og ældre mad i den sidste ende høre sammen + at gode og glade plejer gør en forskel som gør at de ældre også bliver i godt humør og jo jo der er mange ting som i den sidste ende gør at der vil kunne sparres penge på alverdens sygdom hos de ældre som jo vil forsvinde ved den gode pleje og mad smiley

  • #9   26. feb 2021 Alis C ja der kan du bare se og hvem fejler så smiley

  • #10   26. feb 2021 #6 alis

    God mad har intet med økonomi at gøre.

    hvis du giver 2 økonomaer de samme råvarer men forskellig i løn så mener du at den med den bedre løn laver bedre mad?

    Det er et tåbelig argument

    Samme som at man har 2 plejer med forskellig løn behandler de gamle forskelligt.

    Jeg har været med til at opsætte IT systemer på plejehjem, og fået middagsmad, altså det samme som de gamle dengang, og det var fin mad - ikke noget jeg kan sætte en finger på - det var nok omkring 20 år siden - dengang så jeg ingen mangel på penge og hvor man behandlede de gamle med respekt.

    Heller ikke i dag burde respekt for de gamle have noget med økonomi at gøre, men desværre drejer det sig om at man ansætter ral og krat - som er så syge i roden at de rafler om at skifte den gamle og er nedladende imod dem - tror du selv at de ville behandle de gamle bedre hvis de fik mere i løn?

    Der har været skrevet meget om at man burde kigge på det administrative både indenfor plejehjem og sygehus som tager deres tid.

    Politiet gjorde op med det for 20 år siden da man ansatte civile folk til det administrative arbejde så politi ikke skulle bruge en masse tid med at registrerer en hændelse - man afleverede bare sedlerne til det administrative personale.



  • #12   27. feb 2021 Nej.. Problemet er ikke økonomi, men om hvordan de ansatte bruger tiden på - hørte fra en tidligere ansat i borgerservice at man kunne have 3 møder på en dag. Det er fuldstændigt idiotisk så meget info kan ikke på få timer ændre så meget at man er nød til at lave alle de møder.

    Fint at have et møde en gang om ugen, hvor man samler op på forskellige ting, men ikke 3 gange om dagen.

    Har selv oplevet det der møde flip da jeg skulle have mit pas fornyet, her var der kun en til at betjene en - og køen blev længere og længere - og efter en time væltede det ud af døren med folk som forsvandt som dug for solen og der var stadig kun 1 til at betjene den kø der blev endnu længere.

    Så nej - det hjælper ikke at ansætte flere så vil der bare være flere til et møde. Det kan nemt laves mere smidigt som at de lukker en time tidligere fredag og holder deres møde så står folk ikke i kæmpekøer og tripper og siger: WTF:

    I det offentlige skal man begynde at kigge på - er den funktion nødvendigt? behøver man en som samler knækkede blyanter op og levere dem hen til den som bestyre blyantspidseren og ja - jeg har set at man stadig bruger blyanter i det offentlige af uransagelige grunde.


  • #15   27. feb 2021 Alis C jeg syntes at huske at du ligesom mig har været ramt at sygdom i x-antal mange år så fordi du engang arbejdede på et plejehjem gør dig jo ikke til en ekspert jeg er sikker på at der er sket meget siden du var ansat på et plejehjem og det dersens med at være uddannet og hvilken uddannelse behøves jo ikke være godt for selv dem der har de store uddannelser fejler + hvis de ikke gider arbejde med menneske kan det blive en meget laaaaannnngg dag både for den ansatte og ligeså for den ældre.

  • #17   27. feb 2021 Det samme lirum larum med topskattelettelser - du bliver ved i en uendelighed med det samme fis...

    Det kræver sgu ingen uddannelse at være human og behandle ældre med respekt

    Du vil slet ikke forholde dig til de forbandede røvhuller som arbejder på plejecenter - som siger fy for helvede den gamle skid har skidt i bleen igen - skal vi lige rafle om hvem der skal skifte den beskidte gamle kælling - du forsætter i den gamle 78 rille - alt har med økonomi at gøre for dig uanset om personen er egnet til jobbet som plejer eller ej.

    Der er fastsat et beløb for et hovedmåltid på 55 kr i kommuner, for det beløb kan jeg lave mad til 3 mennesker - det vil sige at der er en stor fortjeneste i at leverer mad til de ældre. Det er dine egne røde venner som vælger de udbydere uden at der er nogen som helst kontrol med hvad for skrammel man levere til de gamle.

    I øvrigt har jeg aldrig forstået hvorfor folk bliver i et erhverv som de ikke trives i - de må fandme være masokister - den menneske natur og dem med boller siger fra hvis der er så store problemer at de ikke kan magte det- for det slider på folk psykisk. Jeg vil aldrig finde mig i at være et sted jeg ikke trives - nå - de har jo sat sig økonomisk hård med hund og hjem og en masser unger så må man finde sig i et arbejdsmiljø man ikke trives i Det er edder perkme jammerligt.

    Jeg har selv sagt fra som et IT firma, og som ud kørende IT supporter sammen med en mester.

    Hvis mange nok siger fra og har nosser så bliver et firma eller plejehjem nød til at sadle om for ikke at selv bestyreren må ud og skifte bleen.

    Uanset hvor mange man ansætter så vil de dumme svin stadig være dumme svin. Så det betyder at man ikke økonomisk kan ændre folks adfærd.


  • #19   27. feb 2021 Bare Rolig Alis

    bunden er nået i ansættelser - du forsætter bare i dit spor som er at jobcenter sender tusinde ud som gratis lemminge i det kommunale - uden de har en chance i helvede at få et job der i det røde lorte snyde som ind i hevede system. Ergo det offentlige får en masse gratis arbejdskraft som ikke koster en skid. OG i mens er de ledige skide frustrerede over ikke at tjene så meget som en time så de kan komme på dagpenge.


  • #20   27. feb 2021 Alis C jeg arbejder sku ikke for sociale nedskæringer - det skal du ikke prøve at lægge i min mund.

  • #21   27. feb 2021 Alis C de ældre er alle forskellige så de har forskellige behov og jeg høre en gang imellem om hvordan en der er ung og syg bliver sat sammen med de ældre og det kan både være en berigelse for den unge + de ældre men det kan også være modsat.
    Jeg kommer til at tænke på en historie fra min ungdom der var en ældre dame som boede på plejehjem og rummet var meget lille + der var dårligt et vindue i rummet.


  • #23   3. mar 2021 Hanne H er vi ikke alle sammen det smiley

  • #25   3. mar 2021 Hanne H er du en god økonom smiley

  • #27   3. mar 2021 Hanne H ja men så er du vel det der i de gode gamle dage hed en kogekone og hvor du så havde en køkkenskriver i køkkenet også smiley

  • #29   3. mar 2021 Hanne H så ved du også hvilken mad de ældre ville have - god mad der smager godt og ligeså ser godt ud smiley

  • #31   4. mar 2021 Hanne H jeg er jo fra den tid hvor man kunne stille sit ur efter postbuddet og posten var jo også den sociale kontakt ude i de små byer og på landet - nu er postbuddet sparret væk og ja det var et sidespring og centralisering er noget lort og i de gode gamle dage blev der lavet god varm mad dagligt på plejehjemmene og kan du give mig en god og fornuftig forklaring på at der pludseligt skulle sparres på ældre maden - det er jo ikke deres skyld at de er blevet gamle smiley

  • #33   4. mar 2021 Hanne H ja men det kan vi vel godt kalde for en velfærdssucces - dog ser jeg stadigt centralisering som noget dårligt smiley

  • #34   4. mar 2021 Hanne

    Ja - det bliver meget dyrere når der er så mange udgifter til FTP, Pension, og verdens største offentlige sektor - Dem der er tilbage er 1/3 del som skal holde stand, så der kommer skattekroner i kassen.

    Kunne læse på EB at man vil ansætte 3000 nye offentlige stillinger i skat - så det er som sådan ikke det offentlige som har et problem men de liberale erhverv. Samt at Mette F.. har lovet 2000 nye sygeplejesker - samt at statsgælden er nået et historisk niveau på 47% af BNP.

    Det offentlige skaber ikke BNP - kun en service og en udgift - men det mærkelige er at alle røde regeringer skaber en større offentlig sektor og der er kun et sted de kan tjenes, - som flere skatter til bunden og erhvervslivet.


  • #35   4. mar 2021 Polysl dog du skal være glad for at du kan klare dig selv - dog ser jeg det som en katastrofe når du jagter førtidspensionisterne og jagter du dem jagter du mig da jeg er førtidspensionist og kunne jeg vælge i mellem at være rask og et fast job - frem for syg og førtidspension valgte jeg det første og du skal ikke gå og være misundelig på førtidspensionisterne smiley

  • #37   4. mar 2021 Alis C vi er enig i den første del af din tale og privatisering og brugerbetaling på vores ældre er helt hen i vejret og nej de ældre eller en del af dem får ikke den omsorg de skal have - men det er vel fordi den offentlige sektor stresser ligeså meget som den private del - lige der tror jeg ikke at der er nogen forskel.
    Og ja gode uddannelser er en god ting men de stresser også og nu den dersens tale om privatiseringsbølgen og folk der bliver skubbet ud i arbejdsløshed og jeg tænker på at en af grundene til en del af arbejdsløshedskøerne er at alle arbejdspladserne på det nærmeste har samme adresser og det kunne nok hjælpe hvis arbejdspladserne blev spredt - da nærhed er godt og endog grøn smiley


  • #38   5. mar 2021 Alis

    vrøvl. offentlige ansatte bidrager ikke til BNP - staten får bare sine penge tilbage, så det har intet med bnp at gøre.

    BNP måles på produktion af varer, og tjenester i de liberale erhverv - offentlige ansatte producere ikke noget andet end en tjeneste i det offentlige. At offentlige ansatte køber ind i Netto har intet med BNP at gøre.

    Det er kun de liberale erhverv der skaber BNP.


  • #40   5. mar 2021 Lad være med at sammenligne privat med offentlige... det giver ingen mening.

  • #42   5. mar 2021 Alis du er jo lang væk... du er helt tilbage til da kun mænd arbejdede -

    til din orientering så deler man opgaver i hjemmet pt. så begge har noget ud af dagen .

    Det kaldes Familie logistik.


  • #44   5. mar 2021 Jeg er helt på det rene med at der findes ting som systemet skal stå for og ældreplejen og plejehjem er ting som ikke pludseligt må gå konkurs og der findes jo en del andre ting - ældremaden er vel også gået hen og blevet privat.

  • #45   5. mar 2021 Alis C jeg må give polysl ret nu til dags hjælpes man ad smiley

Kommentér på:
Ældre mad - plejehjem.

Annonce