{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
643 visninger | Oprettet:

Ghetto hvad så 15.år plus plus. {{forumTopicSubject}}

Ja hvordan kom ghettoplanen for hvis de steder hvor de såkaldte ghettoer ligger - lå de jo også for 15.år siden endog kan vi går endnu længere tilbage.
Så hvorfor er det pludseligt blevet sådan at folk på kontanthjælp - folk der har et eller andet i sparrekassen (altså ikke en ren straffeattest) nu ikke længere må bo i ghettoområderne.
Og jeg er helt med på at ballademager og ildpåsætter intet har at gøre - men det gælder jo general i hele Danmark - så igen må jeg spøger om hvorfor den dersens ghettoplan består og hvordan kan det at sælge ejendomme ud fra de ghettohuse gøre at det lovliggøres at udsætte folk fra deres boliger - for uanset hvad bliver man ikke mere sort eller mere hvid fordi man bliver smidt ud eller af anden årsag ikke længere må bo i de ghettoområder.
Og der bliver jo ikke lavet tilsvarende flere boliger andre steder så hvem skal så være hjemløs.
Hvad siger alle i andre til det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ghetto hvad så 15.år plus plus.
  • #1   4. feb 2020 Leon

    eneste måde man kan opsige deres lejekontrakt er ved nedrivning eller modernisering. Jeg forstår godt metoden, for at få et mere nuanceret beboer profil. For at undgå lejere, stiller man krav til ren straffeattest og job, ellers ender man op i samme problem som slum.

    Dem som opsiges pga. nedrivning - skal så lige holde øje med at de ikke bliver røvrendt med at modregne i deres indskud til istandsættelse -- det er set før.

    Ingen bliver hjemløse for loven er klar på det punkt.


  • #2   4. feb 2020 Leon Problemet vokser og akkumulerer, når når storebror og naboerne 'gir gode ideer', mere end hvis du bor et miljø med planer om feks. uddannelse istedet, ja polysl nu forstår jeg endelig grunden til nedrivningerne . men fandme en høj pris og provokerende for mange af os, der har prøvet at mangle bolig.

  • #3   4. feb 2020 Polysl de lejligheder er gode jeg har så ment også boet der ude for x-antal mange år siden og høre at folk der så flytter der ud ikke kan få et indskudslån og folk der så bliver sat ud kan komme ud for at måtte flytte til anden by og jeg vil godt vædde på at der vil komme en del hjemløse ud af den ghettoplan da der som sagt ikke bliver lavet tilsvarende flere boliger andre steder smiley

  • #4   4. feb 2020 Kirstiene12 det at regeringen gerne ser og ønsker sker er ikke altid det er sker og hvis vi tænker i hvad skal vi sige 2000 personer der skal have anden bolig hvor skal de 2000 lejligheder så komme fra smiley

  • #5   4. feb 2020 Ja Leon det er et godt spørgsmål ingen tar hensyn til i farten.
    Polysl.. exterrorist ? <3😖


  • #6   4. feb 2020 Kristine12 der skal ikke tages hensyn til terrorister ej heller ex-terrorister de er ikke velkommen i Danmark smiley

  • #7   4. feb 2020 Selvfølgelig ikke Leon, jeg tænker på de borgere, der mister deres hjem ved nedrivningerne. Der kunnes tænkes på løsninger ikke mindst i kommunikationen.

    goddag fru jensen:
    Dit hus skal saneres, vi skaffer dig en ny lejlighed, desværre blev den femtusind dyrere og dit netværk blir spredt over hele fyn i fremtiden. Den dårlige nyhed er også at transportudgifterne er steget så du nok ikke har råd til at se dem før til Jul eller Eidfesten.

    Kan du se det for dig Leon?


  • #8   4. feb 2020 Kirstine12 ja så er vi sku enig men tror ikke det ændre sig ved at kommunikere der er ingen der vil høre på fru. Jensen OSV. det giver ikke stemmer nok og jeg husker da noget af den gamle del af Slagelse skulle by fornyes der blev ældre mennesker fjernet og jeg tror faktisk at nogen af dem blev fjernet med magt og ellers på en ikke særligt god måde og jeg tror også at det den gang kostet nogen af de ældre livet - netop fordi deres sociale netværk pludseligt forsvandt - jeg ved og ser selv hvor vigtigt sådan netværk er smiley

  • #9   5. feb 2020 Helt enig. Leon. Om kommunikation tænkte jeg på feks. nedrivning og værdihed fra kommunens side. Man er jo ikke forpligtiget til at opdrage på sine naboer, heller ikke selvom de er krimminelle, så der må en ordentlig forklaring til når dens hus og lejlighed blir ryddet uden at man på nogen måde selv er skyld i det. Alt for nemt at koste rundt med lovlydige borgere imo. Sov godt.

  • #10   5. feb 2020 Kirstine12 syntes ikke politiker har det der kaldes for værdighed længere eller også kan det være fordi jeg er ved at blive gammel og sær og jeg hørte en gang talen om ikke at skide i egen redde og du vil som jeg heller ikke tage imod en tvangsflytning med et smil og hvor bliver problemet så flyttet hen smiley

  • #11   5. feb 2020 Kirstine12 var du klar over at det er dyre at have en forsikring i en ghetto smiley

  • #13   5. feb 2020 Alis
    Ok at rige klumper sig sammen i rigmands kvarterer, de betaler jo deres husleje - så hvorfor ændre noget i det?. De render heller ikke og truer hinanden eller bryder ind i deres hus. Det er et ren eldorado for politi og andre som kommer ind i rigmandskarvarter - ingen der bliver gokket ned.

    Men som sædvanlig ser du ikke problematikken med at få et nuanceret boligområde i store boligblokke - hvor folk skal kunne bevæge sig ud uden at få en kugle for panden eller blive overfaldet - et sted hvor ordensmagten kan komme, hvor falck kan komme, hvor hjemmehjælpere kan komme uden at blive overfaldet eller truet.

    Samler man banditter et sted - bliver det en bandit rede - blander man befolknings grupper så bliver er sjovt nok mere ro i et område - mystisk... ik?


  • #14   5. feb 2020 Alis C ja der findes fattigdom i Danmark og med tanken om hvordan huslejen hos mange kun er gået en vej og det er op ad talte lige med en god veninde som gav 6200.kr i ren husleje for en 2-værelses og det kan kun lade sig gøre grundet boligsikring - sådan er det også for mig og igen tænker jeg på hvordan der i de fleste tilfælde kun bliver lavet nye boliger med mange rum eller også laves der ungdomsboliger og jo der bliver lavet x-antal ældreboliger i Slagelse men de koster smiley

  • #15   5. feb 2020 Polysl jeg er med på at der findes rigmands kvarterer og at der findes fattige kvarterer og jeg er ligeså enig i at politi - Falck og anden offentlig myndighed skal kunne komme over alt da det ellers må kaldes for en falliterklæring så der for skal de få der gør at der laves ballade tvangsflyttes det siger jeg unde at ryste på min hånd smiley

  • #17   5. feb 2020 Alis C husk nu at det er de få der gør at sådan ghettoplan er kommet til verden i Danmark og hvad med den dag hvor det måske er en af de få der laver ballades mor der har brug for hurtigt hjælp (Gud for byde det) tror du så de stopper med at lave ballade så hjælpen kan nå frem i tide smiley

  • #19   5. feb 2020 leon, jo på egen krop, med min forsikring. Ikke ghetto men åbenbart højere risiko efter noget statestik i indbrud m.m. muligvis.

  • #20   5. feb 2020 Alis

    Ulighed?

    Tror du virkelig at hvis alle var lige at der ikke vil være nogen kriminalitet?

    Mange gange skaber folk selv uligheden ved deres måde at leve på - det kan da aldrig være samfundet problem.

    Gav man 10 mill til en udsat så ville der gå et stykke tid inden pengene er formøblet.

    Gav man 10 mill til en kriminel så ville pengene blive brugt til kriminalitet.

    Så penge er ikke årsagen til at folk bliver fattige eller kriminelle.

    Vi kan endda læse at nogle skralder bare for sjov - at spare penge selvom de ikke har behov for det - det er blevet en sport.


  • #21   5. feb 2020 Alis C jeg må sige at vi ikke er enig men det skal der også være plads til og selv om jeg er humanist vil jeg ikke vende den anden kind til smiley

  • #22   5. feb 2020 Kirstine12 kan det være din alder der gør at du skal betale mere og jeg husker for en del år siden da jeg talte med et forsikringsselskab der vil de have x-antal % mere og så spurgte jeg om hvorfor og det viste sig så at det var noget vrøvl da jeg jo ikke bor i en ghetto og jeg er gammel smiley

  • #23   5. feb 2020 Polysl stik mig 10 millioner og jeg skal svare og nej uanset hvordan vil der altid være forskel Gudskelov smiley

  • #24   5. feb 2020 Leon

    Ja forskel gør at et samfund flytter sig, hvis alle var lige kloge, lige rige, så dør samfundet både kulturelt og dynamisk.


  • #25   5. feb 2020 Leon den røde, nej jeg fik årsagen at vide. Noget bebyggelse i nærheden har udviklet sig med mere kriminalitet faktisk.

  • #26   5. feb 2020 Polysl jeg må sige at jeg gerne ser alle som lige kloge men at der altid vil være en forskel på rig og mindre rig og de fattige smiley

  • #27   5. feb 2020 Kirstine12 jeg blev nød til at skifte profilbillede da folk tror jeg havde mistet hoved på det andet billede og ja men sådan stigning skal vel ikke gå ud over andre smiley

  • #29   5. feb 2020 Der er masser af frie valg i det Danske samfund, der er så nogle der tager et dumt valg, og nogle der tager et klogt valg - og så nogle der helt afholder sig fra at vælge, og lever på sin måde på gaden.

    Vi kan læse at nogle forældre bæller øller og ryger, og skider på deres børn - også et frit valg, det er bare synd at børnene så bliver ofre for deres druk og deres valg.

    Folk har også det frie valg at lave ingenting, og bare køre under radaren på bistand og kun lige deltager så bistanden er sikret.

    Samfundet er blevet mere automatiseret så der er få steder man arbejder på samlebånd, for dem som har fravalgt uddannelse.

    Samfundet er også presset ved at der bliver flere ældre og mindre som bidrager - den kurs er stigende, så klart at samfundet er nød til at lave nogle valg så det kan fungerer økonomisk.

    Det kan ikke bare poste en masse penge i det offentlige for de generer ingenting. Ja de betaler skat, men det betyder bare at staten får en del af sine penge tilbage.

    Staten gør også dumme valg at inviterer det halve Mellemøsten til EU, så de sociale kasser er ved at gå bankerot - og stadig tænker man på at hente flere af en grund ingen fornuftig mennesker forstår.

    33 milliarder bliver der brugt på flygtninge og indvandre og det er endda lavt sat - de penge kunne sagtens bruges bedre - 6 ud af 10 kiosker snyder og bedrager og har en skotøjsæske som kasseapparat - eller et software i deres kassesystem hvor man kan redigere i køb...

    Imens de på gulvet snyder så har vi et utal af politikere som også snyder og bedrager og spiller dum at de ikke vidste at man ikke må bruge kommunale bil til eget formål - bare som eksempel.

    Et samfund hvor politikere snyder i stor skala, så forstår jeg godt at befolkningen også skider på loven - men her har vi jo skat til at knægte de små for et par træsko og lader milliarderne rulle.

    Faktisk har jeg intet respekt for samfundet what so ever.



  • #30   5. feb 2020 Alis C nogen skal jo søger for at samfundet køre og jeg er en af dem der er taknemmeligt for at vi har et samfund der hjælper de svageste da jeg er en af dem - dog må jeg sige at folk der siger at syge mennesker det være sig syg eller psykisk syge mennesker skulle være dumme - det var en tale jeg hørte fra en ven en aften (så det må stå for hans egen regning) men Gudskelov for at vi i Danmark har et sikkerhedsnet der fanger sådan en som mig smiley

  • #31   5. feb 2020 #27, Leon man betaler efter kriminalitet risiko, ja så det går ud over naboerne når man laver indbrud, dermed flere forsikringsudbetalinger.

  • #32   5. feb 2020 Polysl jeg forstår at du har været en af de heldige der selv har kunne vælge det glæder mig og hvis jeg ser tilbage på mit liv og med den livserfaring jeg har i dag må jeg sige at jeg ikke kunne vælge - jeg var (stækket) men jeg er nu stadigt glad for de valg livet så har kunne give mig og jeg vil ikke være dem forundt smiley

  • #33   5. feb 2020 Kirstine12 jeg betaler ikke ret meget her hvor jeg bor så vi må alle være lovlydige smiley

Kommentér på:
Ghetto hvad så 15.år plus plus.

Annonce