{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

Debatten {{forumTopicSubject}}

Så lige debatten: Mere overvågning, mere tryghed....

Her var jeg faktisk ret enig med Pernille Skipper, at overvågning ikke løser kriminalitet - det er med til at opklare kriminalitet. Den her forkvaklede ide om at en masse kameraer skaber tryghed er helt blæst.

Man skal mere gå ind i at forbygge end bare at lade stå til og så nappe folk når skaden er sket.

Masser af kameraer indikerer et problematisk område, og hjælper det? Næ.....som flere var inde på så bliver kriminelle mere målrettede i takt med flere kameraer. Så i grunden løser man ikke noget, andet at flytte problemet et andet sted hen.

Hele debatten gik på den enøjede og tunnelsynede vision at kameraer løser alt. Men fakta viser i utallige rapporter fra flere lande at overvågning ikke forbygger. Så hvad skulle så 300 kameraer mere løse noget? Og igen kørte den i ring og man sad og blev frustreret af at de fleste ikke vil erkende at flere kameraer ikke er forbyggende.

talsmanden for Mjølnerparken havde ikke noget imod flere kameraer i området, med de 300 de allerede har - har ikke hjulpet noget nu hvor omkring 100 har flyttet adresse bag tremmer.

Nogle syntes det var bekymrende over at staten giver tilladelse til vores data bliver brugt i videnskabelige henseende. Dvs. at ens data spejles til en videnskabelig server som måske er nemmere at hacke, så hvor er sikkerheden henne?

Vi har i gennem årene set hvor lemfældig man behandler data af personfølsomme oplysninger, som at der i flere tilfælde blev flere en 40.000 data åben i en kommune via deres hjemmeside. PET smed hemmelige dokumenter over hele Rådhuspladsen. Sundheds portalen var så pivåben af et barn på 5 år kunne gå ind og se personlig data.

Og så har de den frækhed at nu strammer vi op så det ikke sker nu hvor vi får 300 kameraer mere op.

Man berørte også emnet med den personlige data indsamling, som teledata, Internet, dit helbred, samt vi har Facebook, Twitter, og andre som aviser som logger ens data. Man bliver kontrolleret i hovedet og røv.

Så var der lige en bommert fra Messersmith som sagde at det var bedre med overvågning som er monitoret til forskel fra fysiske betjente......som evt. skal opdage en som har fået forbud mod at opholde sig der. Den kunne han havde reddet med at sige at de kameraer har ansigt genkendelse og dermed giver alarm til politiet.

Offentlige kameraer er der ikke en fysisk person som sidder og glor på skærmen og overvåger.

Og så kom guldkornet til sidst:

Mette Frederiksen.......

Vi skal tilbage til tider med tillid til borgerne - og så trækker hun vejret og siger vi skal have mere overvågning.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Debatten
  • #1   11. okt 2019 Hvis det kunne forbygges, var det sket for længst.

    Man kan heller ikke forebygge, at de kriminelle via Øresundsbroen kommer og bomber forskellige bygninger eller brænder biler af, men måske kan det afholde nogen, såfremt overvågningen gør, at gerningsmændene findes hurtigt, så kriminaliteten opklares.


  • #2   11. okt 2019 Madonna

    Hvis der skal være overvågning skal den målrettet og ikke bare i hobetal installeres overalt.

    Dvs. man kan øge overvågning at et område en bestemt tid og dermed pille dem ned, på samme måde at politiet målretter deres biler mod fartsyndere. Tænk hvis en dag man sagde at man vil stationerer soldater over hele landet som går rundt og skal være præventiv - så er vi tæt på en totalitær stat.

    Nej....man finder ikke gerningsmænd hurtigere ved øget overvågning, for i takt med den øgede overvågning bliver kriminelle smartere i at undgå genkendelse ved hættetrøjer, kasket, at kigge ned i jorden.


  • #4   11. okt 2019 Ja, det er jo kun Alis og et par andre anarkister, der er solidarisk med de kriminelle. smiley smiley

    I stedet for betjente, som kan følge de mindreårige hjem eller til pædagogisk rådgivning på kommunen, skulle de måske ansætte pædagoger, der kunne sidde i rundkreds med de potentielle forbrydere på hhv. Den røde Plads og Blågaards Pads? smiley smiley

    Det hjælper lige godt altsammen, man forstår åbenbart ikke, at de er præget af forældrene, der kommer fra en helt anden kultur end vores...


  • #5   11. okt 2019 I Debatten blev der vist statistikker hvor stor en repræsentation ikke etniske danskere havde og den var mere end dobbelt så stor. Lad os ikke blande samfundet ind i det, for opdragelse og forståelse af dit og mit starter hos forældre.

    Jeg så så også en anden udsendelse om ældre blandt tremmer, som bliver hyppigere, men ikke overraskende da det jo er gengangere som bare er blevet ældre, så som også skrevet(flere ældre er kriminelle) på eb,bt osv... det bare clickbate - da det er så åbenlyst at ingen finder ud af at nu vil jeg være kriminel som ældre.

    Men guldkornet i udsendelsen var at man mere skal målrette indsatser mod de unge og hjælpe dem til uddannelse - for tesen er at jo mindre uddannede unge er jo mere kriminel bliver de. Det er jeg total enig i.

    Nu har jeg altid være lidt anarkistisk med hensyn til Internettet, og stadig er og ens spor kan skjules og kun lade det man vil lade andre se slippe igennem, ved at bruge VPN og TOR, så er man total usynlig.....lad være med at tro at du kan være usynlig ved at bruge Google Crome hvor man kan surfe anonymt - det er en narresut.


  • #6   11. okt 2019 "Men guldkornet i udsendelsen var at man mere skal målrette indsatser mod de unge og hjælpe dem til uddannelse - for tesen er at jo mindre uddannede unge er jo mere kriminel bliver de. Det er jeg total enig i. "

    De unge fra ikke-vestlige lande får vel allerede nu samme tilbud som etniske danskere, men selvfølgelig er det også de samme krav de skal leve op til, hvis man vil ind på en uddannelse.

    Og så er det vel også et spørgsmål, om de møder op til den teoretiske undervisning, hvad enten der er tale om en faglig uddannelse eller en vidergående.


  • #7   11. okt 2019 madonna

    ja da.....man kan jo ikke tvinge en uddannelse ned over de unge, så indsatsen er at få de unge til at erkende vigtigheden med en uddannelse.

    Du skriver at de får samme tilbud - nu er problemet jo med kommuner at de elsker at gøre alle firkantede så er det nemmere at finde ud af. Kommuner tænker ikke ud af kasser, de vil have det nemmest. Alle er ikke ens og indsatser skal være mere personlige end bare at kaste tilbudet ud til massen.

    Vi kan se at Odense Jobcenter har sadlet om, hvor der bliver en mere individuel vurdering, og er begyndt at lade syge mere i fred. Det er klogt at bruge ressourcer på der hvor det batter - i stedet for at jage syge rundt i manegen.


  • #8   11. okt 2019 Mht. uddannelse går det jo ikke, såfremt den unge som de etniske unge, ikke har nogen ansvarsfølelse eller forståelse for kulturen her som sådan.

    Bare tænk på en elektriker lærling ell. en mekaniker på bilværkstedet, der sløser med at skrue boltene ordentlig fast på hjulene.

    Men måske kunne man plukke potentielle lærlinge ud på en form for kultur- og og forståelses kursus?!


  • #10   11. okt 2019 "Der var den sædvanlige - det er muslimernes skyld alt sammen. Hvordan har du fået den misforståelse ind i hovedet at kriminalitet er tilladt i muslimske lande? De slår endnu hårdere ned på det en vi gør her i landet! "

    Ja, det har du da ret i, kriminalitet er åbenbart, det eneste de kan omstille sig til, når de opholder sig i DK.



  • #12   11. okt 2019 "Betjentene snakkede med rødderne og tog stilling til hvad de havde brug for, og de unge lærte politiet at kende som nogen, der også kunne være venner."



    Aha, Alis mener de skal nurses... smiley smiley

    Ja, Alis betaler jo ikke for det, det lader hun andre om. smiley

    Og så er det ligegyldigt, hvad DK har brug for???


  • #14   11. okt 2019 Ja jeg har ikke rykket mig en meter i talen om mere overvågning og så Pernille Vermund fortælle en fra de radikale at det vil hjælpe med grænsekontrol imod Sverige og jeg er helt enig med Pernille Vermund i den sag heller forbygge end vente på katastrofen smiley

  • #15   11. okt 2019 #11

    Som flere sagde så er det ikke flere kameraer, men flere betjente som fysisk er til stede hvor problemerne er størst.

    Problemet har flere sider, som at flere betjente er med til at stresse kriminelle, ballademagere osv...som vi har set utallige gange i parker -hvor nær politi stort set er blevet banket ud - en gruppe i de parker ser det som deres "land" og det er problematisk i et land hvor ingen skal kunne lave deres eget område og bestemme. Nogle gange hjælper det ikke at være blødsøden, når man med utallige tiltag og fornyelser prøver at give beboere i Ghetto områder et sted der ser rart ud.

    Nu kunne jeg godt lide at se en udsendelse hvor vores nye gæster er med i en debat om opdragelse og ansvar - men ikke en lyd fra de forældre som har børn/unge som ligger og køre ræs på Vollsmose Alle' uden kørekort. Provokerer/chikanerer hjemmehjælper, læger,sygeplejsker, brandbil, ambulancer - Vollsmose er ikke den eneste ghetto med den slags syge ideer at alle som kommer der skal accepteres af en gruppe som mener der er deres lille Lebanon.

    Oveni det så hyler de over at skulle tvangflyttes fordi man vil lovløsheden til livs med at rive blokke ned og få et mere blandet klientel.

    den hårde kerne i disse områder er helt ude af al pædagogisk rækkevidde.


  • #17   11. okt 2019 #16

    At forbygge er at sætte ind tidligere og bruge ressourcer der hvor de nytter - at begynde at lave nogle borgermøder med forældre hvis børn er et problem - hvad har forældre at sige om hvor problemet er, og hvordan vil de selv prøve at løse det? Hvad vil kommunen gøre for at hjælpe forældre.

    De borgermøder skal så bestå af politikere, psykologer, og ansatte fra kommunen hvor de kan udarbejde en handlingsplan ud fra de oplysninger de får fra mødet.

    ps....hvorfor trækker du muslim kortet - jeg har ikke nogen steder i det indlæg eller tråd skrevet noget om muslimer.?


  • #18   11. okt 2019 Hold da kæft, efter et par års fravær er her ikke sket en skid.
    Stadig den samme huggen og brokken af hinanden.

    Sørgeligt - gider slet ikke kommentere dit indlæg Steen.


  • #19   11. okt 2019 Det har du jo lige gjort Hans, smiley og tak for det, at du ikke kan lide mit indlæg som blot beskriver min oplevelse af debatten: Mere overvågning, mere tryghed....

  • #20   12. okt 2019 Men det har jo tydeligt vist sig at overvågning ikke betyder noget.

    Bare se hvor mange fustrerede butiksejere, supermarkeder, folk der har haft indbrud, hvor der vises tydelige billeder af skurkene, som fuldt åbenlyst slæber stjålne varer væk. Hvor man endda har viden om hvem disse personer er.

    Trods dét bliver de afvist af politiet, som ikke har tid til at tage sig af det!

    Politiet har ofte fået serveret kriminelle på et sølvfad, men der kommet intet ud af det!



  • #21   12. okt 2019 ja cris

    Flere butikker som Fakta, har overvågning med gode billeder som da de gentagende gange blev plyndret og ingen i butikken turde gøre noget. Fakta henvendte sig til politiet, men de hentede aldrig videoen....

    Butiks ejere får endda at vide de kan anmelde det via deres hjemmeside - øh??? hvad skulle det hjælpe hvis der er et røveri/tyveri igang.?

    Så devisen er at man bare skal plyndre løs, røve løs for ikke en gider gøre noget.


  • #23   12. okt 2019 Jeg var så naiv engang at tro på menneskerettighederne. Men ikke mere!

    Menneskerettighederne bliver istedet brugt til at holde hånden over, under, pusse og nusse om de 'stakkels' krimnelle, mens velfungerende mennesker bliver smidt ud landet.



  • #24   12. okt 2019 alis
    Nu passer politiet i Odense ikke på Paludan, og som skrevet var det udelukkende fynske oplevelser med politiet dovenskab.

    Igen køre du muslim kortet....wtf????


  • #27   13. okt 2019 Steen, Det var nu ikke dit indlæg jeg kommenterede, men tonen eller munfhuggeriet om du vil.

    Annella - Det er tydeligt ja, at det stadig er de samme som debatterer her, nogle falder jo fra af naturlige årsager, f.eks Torben Hansen som afgik til de evige jagtmarker for nylig.
    Andre måske fordi I ikke er "søde" ved hinanden her - hvem ved.

    Fortsat god Søndag til alle - Vi ses senere i hjerterfri Steen smiley


  • #28   13. okt 2019 ok hans.....☑

  • #29   13. okt 2019 Jamen efter vi er blevet "kulturberiget" har det desværre været nødvendigt med videoovervågning, det er da ikke noget, der tilnærmelsesvis nærmer sig ægte dansk kultur, det er bare så sørgeligt - og jo, det er bare nødvendigt, ingen siger, at det skal bekæmpe kriminalitet, men det er et led i en hurtigt opklaring af de gerningsmænd, som begår kriminaliteten.

    Og dem de fanger, kan så være en ugentligt fast dag på Nørrebrogade, hvor de kan blive hængt, de er udenfor pædagogisk rækkevidde, den næste der bliver skudt, bliver måske en af dine venner/familie, det er utilgiveligt.

    Jeg er ikke vokset op med videoovervågning, det er noget nymodens og vi kan ikke få for meget af det, sørgeligt nok. Mobil politistationer kunne også være godt, de steder hvor der er no-go-zoner, tænk at vi skulle opleve det i vores dejlige land smiley


  • #31   13. okt 2019 //citat
    Det er klart, at muslimer er under pres. Ikke bare i Danmark, men også i USA, Frankrig, Belgien, Holland og i Mellemøsten. I Danmark bruger man medier og lovgivning og nogle gange fængsling til at skræmme muslimer og forsøger at tvinge dem til at blive danske,” siger Monzer Abdullah.//citat slut....Nørrebro Imam

    https://bit.ly/317rEi8

    ja så??? fængsler man muslimer for at gøre dem danske,? Jeg troede at man fængslede folk fordi de har begået kriminalitet.


  • #32   14. okt 2019 Polysl, nu ved jeg ikke om der er lavet en statistik over hvor mange der er blevet sigtet på baggrund af videoptagelser, men alt andet lige er det vel betryggende at vold og drab kan opklares efterfølgende i tilfælde hvor der ikke har været vidner eller hvor vidner ikke tør melde sig.
    Jeg er ikke et sekund i tvivl om at videoovervågning virker forebyggende på et eller andet niveau, bortset fra affekt forbrydelser naturligvis.
    Gadebander ex. vil uden tvivl være hæmmet af overvågningen og må agere derefter.
    Det er skid træls at høre mennesker ytre frygt for overvågning og datamisbrug og hvad ved jeg - hvorfor er det så svært at forstå at hvis man opfører sig ordentlig er man skide uinteressant i overvågnings øjemed.
    Hvis man udelukkende er angst for at overvågningen opdagede at du kløede dig i rø... eller pillede næse bør man opsøge en psykiater smiley


  • #33   14. okt 2019 Alis #30

    Det bliver en glædens dag for alle her på Baboom når du engang opdager at intet demokratisk samfund endnu er lykkedes med at integrere muslimer i de antal der er overgået Vesteuropæiske lande smiley

    Du bruger ordet “skatteforskrækkede danskere” uden at reflektere over at det er der fandme også grund til som landet i top fem med verdens højeste skattetryk, men det vidste du nok heller ikke smiley

    I din verden er der ikke noget der hedder personligt ansvar, alle menneskers problemer er samfundets ansvar og af samme grund har vi udviklet en af verdens største offentlige sektorer hvor færre og færre skal forsørge flere og flere - radikal logik af værste skuffe smiley


  • #34   14. okt 2019 Cody N dog jeg må beklageligvis give dig ret i en del af din nr.33 smiley

  • #35   15. okt 2019 Vi kan takke højrenationalisterne, som kæmper for at forhindre at muslimerne bliver en værdsat del af vores fællesskab. Højrenationalister, som ikke evner at fostå, at når man møder folk med fjendtlighed, så bliver der svaret igen med fjendtlighed. Jr. Alis

    Mon vi kan debattere, hvem der møder fjendtlighed smiley - det debatten handlede om på daværende tidspunkt er bander, vil du påstå, at disse bander har mødt fjentlighed ?? - nej, de har fået tilbudt gratis daginstitution, skolegang, fritidsaktiviteter, deres forældre har fået tilbudt gratis kursus i at lære det danske sprog, samfundsorientering og div. gratis ydelser til at komme godt igang, i det land de nu har valgt.

    Hvad har vi fået ??

    Utak, utilfredshed, bander der ikke vil det danske samfund, når de går ud af skole, kan de ikke læse, skrive, regne, de er slet ikke modtagelig for noget positivt ift det danske samfund. Vores fængsler er fyldt op med uintregrerede analfabeter, der kun ønske at skyde, knivstikke uskyldige mennesker, smadre det danske samfund.

    Vi er mange, der kæmper for at genvinde vores fredelige Danmark, og en hel del af dem, der kæmper, er muslimer. Man kan følge dem både på twitter og på Facebook.

    Hvorfor råber de ikke op offentligt og tager afstand fra alt det, som foregår i dagens Danmark, de tager da ikke afstand fra alt det, der foregår i offentlig rum, de tør nok ikke af frygt for at blive skudt eller knivdræbt, og som noget nyt, at få en håndgranat i hovedet.





  • #36   15. okt 2019 cody

    Overvågning er ikke kun video, men alt hvad du foretager dig på nettet, hvor du er med din mobil, hvad du skriver på din mobil, Hvad du skriver af mails - alt overvåges. Echelon som overvåger al kommunikation har søge parameter for hvad du skriver i dine mails - så hvis dine mails indeholder ord som: terror, bomber, attentat, osv....bliver opsnappet og du ryger over i en sikkerheds pulje hvor man nu koncentrer sig om dig.

    Facebook har fat i nosserne på alle sociale steder samt aviser hvor de holder øje med kommentar spor som bryder deres retnings linjer - på aviser? lad lige den tanke synke lidt ned. Jeg har selv få karantæne på Facebook for hvad jeg skrev på avisen.dk Nogle steder lader de ikke Facebook bestemme som her - hvor de selv administrer ytringer og sanktionerer.

    Browsere skal bestemme som Crome at du ikke må gå ind på sider med http, og til tider heller ikke på sider med https hvor certifikatet ikke er gyldig mere. Man kan så lave nogle parameter for de undtagelser, og nogle gange virker det - nogle gange ikke. Ifølge en artikel på det sorte net som har været langt nede i Crome's "maskinrum" siger at anonym på Crome er en narresut - den logger alt alligevel du ved det bare ikke.

    Google gemmer hele din søgehistorik og målretter deres reklamer efter det, >Faktisk ved google næsten mere om dig selv end du selv gør. Nu har jeg stort set været med fra starten af med internet og før hvor man kaldte det BBS hvor man kunne koble op til uni'er i flere lande og snakke sammen og dele filer. En Anarkistisk tid som jeg stadig er tilhænger af. Det rager mig at lave crackz så man kan gøre en prøveversion til en fuldversion, det rager mig at modtage programmer der er cracked.

    - Men det rager mig ikke at være total overvåget, Hvem ville bryde sig om at have en på "slæb" som logger hvad du laver hele tiden - det er ren DDR. Folk siger de ikke har noget at skjule, næ så ville de vel ikke sige noget til at få kameraer ind i huset så staten kan overvåge dig 24/7 for man har ikke noget at skjule. Det er måske sat lidt på spidsen -
    https://bit.ly/31i9dHs 📸

    Det kom frem i debatten at overvågning ikke er forbyggende set ud fra rapporter fra b.la. England som snart har flere kameraer end indbyggere. Men stadig bider de sig fast i i debatten den er forbyggende, på trods af det modsatte.

    Der har også været en del misbrug af data fra personale i England som har misbrugt de data til eget formål. Her i Danmark er cctv ikke bemandet, og vil nogle hacke sig ind på de datacentre så bliver det først opdaget når det er for sent.

    Så nej jeg er ikke video forskrækket men betænkelig over hvor langt overvågning vil gå i fremtiden hvis ikke befolkningen begynder at sætte hælene i.


  • #37   15. okt 2019 Polysl, jeg er allergisk overfor sociale medier som facebook, Instagram, Snapchat og hvad de ellers hedder allesammen og jeg har intet behov for at søge efter bomber, våben o.lign., så jeg er formodentlig en af de uinteressante.
    Jeg har intet problem med overvågning og de eneste der bør frygte den er selvsagt dem som overvågningen er beregnet til at overvåge smiley


  • #38   15. okt 2019 Bare de ikke sætter et kamera op ude på mit lokum, så er jeg ligeglad.

  • #39   15. okt 2019 markgreven

    de må godt sætte kamera op på mit lokum, den eneste betingelse er at det skal være med lugt - 🤢


  • #40   15. okt 2019 Jetset ja smiley

Kommentér på:
Debatten

Annonce