{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
739 visninger | Oprettet:

Cigaret debatten {{forumTopicSubject}}

NU begynder regioner at sætte ild til debatten om prisen på cigaretter. flere partier er for en kraftig stigning som ligger fra 60 kr - 90 kr. Venstre og Socialdemokratiet vil ikke lige diskuterer prisen, og grunden er nok det kommende valg.

Andre lande har vilde priser på cigaretter.

AUSTRALIEN 110. KR
IRLAND 75 KR
NEW ZEALAND 110 KR
NORGE 90 KR
STORBRITANNIEN 65 KR


Jeg er sikker på at man i Polen følger debatten nøje, og skulle der komme en kraftig prisstigning så er der sikkert mange som køber smugler cigaretter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cigaret debatten
  • #1   9. apr 2019 Hvad rager det regionerne????

    Kan de ikke bare passe deres egne sager??


  • #2   9. apr 2019 Absolut Busmann

    Regionerne blander sig jo heller ikke i politikers vederlag. <Jeg kan så ikke gennemskue hvorfor de lige skulle til at jagte rygere....

    Politikere er gode til at adfærdsregulere når det er til deres fordel, regionerne begrunder med at man vil forbygge - men så skulle man jo gå helte linen ud og påpege alt som er usundt.



  • #3   9. apr 2019 Jeg er som ryger, (40 stks daglig), ulidelig træt af at man vrider armene om på rygerne og truer os på pengepungen. - Det er ikke frivillighedens vej man går, men decideret tvang. De dækker sig ind under at det er for at de unge ikke skal begynde at ryge, eller for at få dem til at holde op, da de jo så ikke længere har råd. - Men det har en social slagside. Hvis man tror at kontanthjælps modtageren stopper, må man tro om. - Allerhøjest sætter han/hun forbruget ned, og sparer så andetsteds, måske på sund mad.

    Vi kan også afskaffe alle alkoholikere, hvad med 100 kr for en grøn Tuborg, eller 2000 kr, for en flaske rød Ålborg?

    Fedmeproblemet kan vi også komme over. - Vi brandbeskatter blot sukkerafgifterne og forbyder kunstige sødemidler.

    Vi kan også få en bilfri by. Hvem vil købe en Skoda til 5 millioner?

    Og vi kan blive ved.

    Nej, lad cigaretterne koste det de koster nu, det er dyrt nok, eller......Forbyd tobak i det hele taget, gør det ulovligt at ryge på lige fod med hash, det andet de har gang i er simpelthen tortur.


  • #4   9. apr 2019 Selvom jeg er ikke-ryger, så mener jeg at der er et hysteri omkring rygning som går for langt.
    Enten vil mange køre over grænsen for at få billige cigaretter, eller også bliver der et kæmpe sort marked for billige cigaretter.



  • #5   9. apr 2019 Cris

    Cigaretter i Tyskland koster 47.7 kr. så det bliver nok en tur til Polen, eller man har aftaler med polske leverandører Polen elsker når EU sætter priserne op, for deres omkostninger er den samme, men med større profit.

    Jeg kan huske at jeg købte flere kartoner fra russiske trawlere som i sin tid lagde til i Odense havn. 40 kr. Kan ikke lige huske mærket men de smagte som Prince..


  • #6   9. apr 2019 Bilerne ud af byerne! Det hæver sundhedstilstanden for alvor i befolkningen herunder ikke rygere OG de unge.
    Priserne på parkering i byerne skal hæves og lad rygerne ryge ad h...... til så længe det ikke generer andre end dem selv.


  • #7   9. apr 2019 Kirstine

    Hvis man generelt forbyder bilisme i byen så vil den på kort tid uddø, og kaste endnu flere kunder ud i storcentre og på den måde udsulte centrum. Jeg tror ikke det er charmerende for gående at se et centrum der kun består af pizzerier barer, diskoteker - det gør også den lokale befolkning har længere til at købe ind.

    I Odense er 77 butikker lukket bare i centrum, det kan ses i bybilledet med til salg, til leje skilte - vældigt rart smiley


  • #8   9. apr 2019 polysl
    Kom byerne ikke før bilerne?
    Jeg har ikke tænkt over alle konsekvenserne, måske har du en pointe. Men den massive trafikforurening må stoppe. Den forårsager utroligt mange dødsfald, ligesom cigaretterne gør.
    El bilerne skulle måske have noget statshjælp til at blive attraktive nok i starten.


  • #9   9. apr 2019 #6. Hæ, hæ, kirstine 12, godt skrevet, hvis du altså mente det ironisk. ? smiley

  • #10   9. apr 2019 Man vil gerne have bilerne ud af byen, fordi de sviner, og mange kan dø af denne forurening.
    Det kan man være enig i.

    Men det bliver også forlangt at mange virksomheder skal tage plads i andre dele af Danmark, og ikke kun i hovedstaden.
    Hvilket man også kan være enig i.

    Men det kræver at man har en gode, billigere transportmuligheder. Og dét, er jo ikke ligesom tilfældet.

    Hvilket, undskyld, var lidt udenfor oplæg.


  • #11   9. apr 2019 Kirstine

    Du skriver elbiler - det ville da være helt fint, men man kan ikke bare på 0 komma 5 forbyde biler i byen. Det kræver en overgangs periode hvor producent, leverandør helt ud til det yderste omstiller sig.

    Forstil dig at man lige nu forbød benzin biler overalt, det vil kaste mange lande ud i et kollaps - og det er ikke bare selve bilindustrien men hele den linje af dem som daglig arbejder i at producerer dele, komponenter. Millioner ville blive arbejdsløse- teknologien med el biler er ny og der er mange krav indtil man helt kan afskaffe den benzin drevne transportmiddel.

    Det ville svare til at man i Danmark forbød produktion af alle kødarter. dvs. at man kunne lukke arla, og slut med mælk på guldkornene, alle mejeri produkter vil forsvinde. Det er selvfølgelig hypotetisk tankegang.


  • #12   9. apr 2019 jeg mener stadigt at folk skal have lov til at ryge løs også uden at prisen stiger og hvis den gør kommer de ind igennem grænserne smiley

  • #13   9. apr 2019 #8
    Cris
    Vi ku starte med København, metro overalt ikke noget problem der. Det kunne brede sig til andre storbyer. Støjen er også under jorden - win win ligesom hastigheden ikke kan overgås af andre transportmidler i en by.
    polysl
    Problemet har været der længe, det er på tide vi finder alternativer. Hellere arbejdsløse end døde og syge mennesker fra massiv forurening. Vi finder et passende tempo at udfase benzinbilerne på.


  • #14   9. apr 2019 Cris det var ikke ironisk ment faktisk.

  • #15   10. apr 2019 Jeg tror egentlig ikke man skal fokusere så heftigt på bilerne.

    Istedet skulle man fokusere heftigt og gøre noget ved den offentlige trafik. Den skal være bedre, billigere, og komme ud til alle områder.

    Regeringen går meget op i at folk skal have, eller finde job selvom der kan være en god bid vej til arbejde. Grundet dårlige forbindelser eller ikke-eksisterende forbindelser, mener flere sig nødsaget til at have en bil.

    Hvis vi havde bedre og billigere offentlig trafik, ville det komme helt af selv, at mange ikke behøvede bilen.


  • #16   10. apr 2019 Fortæl mig hvem jeg skal stemme på som ryger!!!

    Cigaretterne skal brandbeskattes, men afgifterne på biler skal nedsættes...… Jeg er imod begge dele, men hvilket parti deler min mening? - Og skriv nu ikke Alternativet og Uffe Elbæk, så kaster jeg op.


  • #17   10. apr 2019 cris #15
    Enig, den kollektive trafik må udbygges.


  • #18   10. apr 2019 Paradokset.....

    Man nedlægger ruter, sætter priser op, gør deres problemer til borgers problemer, Imens står borgen om at styrke den offentlige trafik - samtidig fjerner man grænsen for hvor langt folk skal have på arbejde.

    Det kan dælme blive en lang dag at bo i Kbh og arbejde i Skagen så bliver det ikke til mange timer søvn og social samvær. Hva vi du ikke tage imod det tilbud siger kommunen så napper vi lidt af din bistand for at nægte tilbuddet.


  • #19   10. apr 2019 #18 Poly.

    Rent faktisk burde det ikke være et paradoks. Men sund fornuft.



Kommentér på:
Cigaret debatten

Annonce