{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

Ghettoplanen {{forumTopicSubject}}

Den meget omtalte Ghettoplan ser ud til at blive vedtaget idag i Folketinget, med ikraft-trædende 1 dec.

Der vil blive givet 10 milliarder fra Landsbyggefonden, til nedrivning, genopbygning af nye boliger.

Jeg forstår den simpelthen ikke!

Det er jo ikke boligerne, byggestenene, der er noget i vejen med, men 'indholdet', altså familierne som bor der. Det vil ikke ændre på noget at flytte folk til nye boliger, for 'nissen flytter altid med'.

Det vil også fordyre kommunernes udgifter, for nye lejligheder er dyrere, og dermed vil boligtilskudene stige.

Det er en meget kostbar løsning på problemerne. Problemer som bør løses på en anden måde. Fx. evt. udvisning af familier hvor der kriminalitet indvolveret, og som nægter at tilpasse sig det danske samfund på de vilkår der nu engang er.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/ghettoplan-i-skudlinjen-sociale-problemer-skubbes-videre-til-nye-omraader

Hvad mener I om Ghettoplanen?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ghettoplanen
  • #1   22. nov 2018 Ghetto planen er kun noget en sindssyg kan komme med, for det rammer bredt, både ballademagere og helt uskyldige som så bliver smidt på gaden, kommuner melder om de ville få svært ved at genhuse de 400 som i et tilfælde bliver ramt.

    Det ryger så på gaden, bare ærgerligt siger kommunen, bare ærgerligt siger regeringen

    Kommuners agenda er at de ønsker at få fjernet prædikatet ghetto fra ghetto listen. Ideen i en anden udtalelse er at få en bredere klientel - så der ikke er for mange fremmede samlet et sted. Det skulle de have tænkt på noget før inden de fik dem klumpet sammen.

    Nu kan man ikke lave kollektiv afstraffelse hvis en i familien laver kriminalitet og så udvise dem, Det er så den juridiske/retslige del, den anden er husorden problemer, familier kan fjernes hvis de er til gene for andre,

    Alle skal have en husorden og hvis man sanktionerede ud fra den så ville man let kunne sortere uønskede fra og ikke være nød til at rive det ned. Det er faktisk få som smides ud for flere brud på husorden, så hvis man var mere konsekvent så behøver man heller ikke rive ned og kommunen ville få det nemmere med genhusning.


  • #2   22. nov 2018 Enig Poly.

    Ja, husordenen den havde jeg lige glemt. Som du nævner var det en god idé at gøre mere brug af den.

    Ja helt uskyldig bliver også ramt. Det er noget rod.


  • #4   22. nov 2018 Så vil jeg sige at Ghettoplanen er „Hornberger Schießen“ . smiley

    Tak for historien Annella, det er altid sjovt at høre baggrunde for brugte betegnelser.


  • #5   22. nov 2018 Tænk at der stadigt kan være 10. milliarder i landsbyggefonden politikeren på Christiansborg har jo taget fra denne landsbyggefond gang på gang og det gør jo at boligselskaberne må tage lån når der skal bygges eller laves om i et byggeri altså må lejerne til lommerne gang på gang smiley

  • #6   23. nov 2018 Erfaringerne fra Holland som de viste igår var ikke positive heller og de talte om “vandseng” effekten.
    Sæt dig i den ene side og problemerne (vandet) hober sig op i den anden side.
    Beboerne i det område der var blevet renoveret var glade, men det var beboerne i de områder hvor “skraldet” var flyttet hen absolut ikke smiley
    Ghettoer er et problem overalt i Vesteuropa og fællesnævneren er en og samme religion overalt, men EMRK konventionen betyder at ingen lande kan gøre noget ved det smiley
    Derfor skydes der med spredehagl hver eneste gang denne religion er indblandet smiley


  • #7   24. nov 2018 Jeg forestiller mig, at en Ghettoplan lejlighed er noget misligholdt, så det bedre kan betale sig at rive hele lejlighedskomplekset ned end at renovere div. lejligheder.

    Jeg husker min barndom fra København, hvor der var enkelte kvarterer, man kaldte arbejder kvarterer, virkelig dårlige lejligheder, der kunne betegnes som slum, men det var nu ikke mange steder, visse dele af Nørrebro og Vesterbro og ellers ikke noget.

    Nu har vi anno 2018 Ghettoer noget der er endnu værre, og jeg ved ikke, hvordan det kan løses.


  • #8   25. nov 2018 Størstedel af Ghetto lejlighederne er ikke så gamle, eller er blevet renoverede. At mange af disse mennesker så misligeholder der lejligheder, hjælper ikke på at flytte dem til noget nyt.

    Det er 'indholdet' der er noget galt med, ikke boligerne.


  • #9   25. nov 2018 Ja - og de må heller ikke sendes hjem, for det ville være en ganske god løsning.

  • #10   25. nov 2018 Ja, især når man ser hvem som Inger S, og Udlændinge Styrelse ser som uintegrer-bare og afviser, modsat dem som i årevis virkerlig har vist at de ikke hører til her, og bør afvises for deres modstand til at fungere i det danske samfund.



  • #11   25. nov 2018 Ja, jeg forstår heller ikke helt proceduren. De skulle se på den lovgivning engang til, og rette den ind, for der er jo tydeligvis huller i den. Dem som har integreret sig og klare sig selv, de er mere end velkommen, men det er alt det andet kravl ikke smiley

  • #12   26. nov 2018 #10+11 Cris7 og Jetset

    EMRK konventionen forhindrer forskelsbehandling og med den lovgivning vi har ryger mange af de forkerte med i købet desværre.
    EU og unionsliderlige ledere ønsker tydeligvis ikke at gøre op med den fuldstændig utidssvarende konvention der, om noget, er skyld i at en bestemt religion uhæmmet vokser i styrke overalt smiley


  • #13   26. nov 2018 Ja men så må den lov laves om smiley

Kommentér på:
Ghettoplanen

Annonce