{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.394 visninger | Oprettet:

Danmark er blevet et fattigt land. {{forumTopicSubject}}

Ja her hvor jeg boer - boer der jo en del ældre mennesker og det sker jo tit at en af dem falder og ja så hjælper vi naboer jo til - altså tilkalder læge/ambulancen OSV.
Men de fleste gange bliver den/de ældre udskrevet dagen efter og det kan så være til (ingen hjælp) altså ingen familie og hvad så systemet kan da ikke regne med at der er nabohjælp (en offentligt privatisering af nabohjælp) så der bliver færre arbejdspladser igen igen.
Men ja jeg kan jo se at sygehusene ikke har ansvartet for den ældre udskrevet person, men hvem har så - den ene var 92.år den anden var 67.år og det kan da ikke være naboen der har ansvaret.
Men ja håber snart vi får et folketingsvalg hvor (næstekærlighed og ansvar) står øverst på valgløfter listen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Danmark er blevet et fattigt land.
  • #1   9. jul 2016 De sparer ikke noget ved at sende syge borgere hjem, tværtimod de bliver som regel genindlagt og det koster ca. 15.000 + 5.000 pr. døgn, de kunne spare mange 15.000 ved at beholde dem, til de var klar til at blive sendt hjem - men det er meget moderne at kaste bolden videre det næste system eller mangel på samme.

  • #2   9. jul 2016 Vil dog lige tilføje, at jeg var indlagt i foråret og der blev behandlet som blommen i ægget - på patienthotel uden ekstra betaling, der var nul afregning i receptionen, da jeg blev udskrevet - der var faktisk vildt dejligt med eget værelse, køleskab, tv, udsigt til en dejlig have og meget mere, det må vi lige have med.

  • #3   9. jul 2016 Ældre og arbejdsløse er ikke prioriteret særligt højt i sundhedsvæsnet, det fandt jeg hurtigt ud af da jeg var indlagt, de blev sprunget over og ud af klappen. Det første de skulle ha' at vide var om jeg havde et job, det havde jeg heldigvis...ergo penge til statskassen... smiley

  • #4   9. jul 2016 Ja, det er sørgeligt, men så var det måske derfor, de synes jeg fortjente en patienthotel - men OK jeg deltager så også i samfundet, men det bliver jeg ikke ved med - der burde ikke være den forskel - amerikanske tilstande ??

  • #5   9. jul 2016 Der er en udsendelse på DR2 om hvordan rige mennesker bliver 18-20 år ældre end mindre bemidlede....pengene bliver brugt til helse, kure livsforlængende præparater, men hvor godt er det at blive så gammel...ikke i Danmark, måske England hvor undersøgelsen er fra...og pengene, de ender i et luksus-plejehjem...

  • #6   9. jul 2016 Måske har det noget med bekymringer at gøre - de rige behøver jo ikke vende hver 5-øre - jeg tror, det slider utroligt - det er videnskabeligt bevist, at vi ikke lever så længe på bekymringer.

  • #7   9. jul 2016 Ja, den eneste bekymring er, at det er kedeligt at have mange penge.....alt kan bare købes. smiley smiley smiley

  • #8   10. jul 2016 Jeg tror at mængden af økonomiske bekymringer er den samme ligegyldigt om du er rig eller fattig. Det er bare beløbene der er anderledes. smiley

    Men ingen tvivl om at det er langt bedre at være syg og gammel i det offentlige system hvis man stadig yder, eller har ydet, til systemet.... Der er jo heller ikke nogen der bliver ved med at smide "mekaniker penge" efter en gammel bil der egentlig er klar til skrot... smiley Vel.?? smiley
    Rige mennesker lever også tit sundere end de fattige og er ikke så fysisk nedslidte .... smiley

    Det er sørgeligt, men pengene til pleje og sundhed skal jo komme ud af vores skattekroner og hvis der samtidig skal være til skattelettelser, nye jagerfly, en Femern forbindelsen og højere lønninger til politikerne, så kommer det hurtigt til at knibe smiley smiley





  • #10   10. jul 2016 O.S.
    Dejligt at høre at sygehusvæsenet fungerer fint og du blev undersøgt grundigt.
    Rigtig god bedring


  • #11   10. jul 2016 Det er jo i bund og grund noget vrøvl, når man siger at en sygehus seng koster X beløb. Libbie angiver 20.000 kr.
    Der er jo forskel på hvilken behandling en patient kræver, og dermed også beløbets størrelse.
    Det man gør er, at man tager sundhedsvæsenets budget, og dividerer det med antal af patienter, og så kan det da godt være, man havner på de 20.000 kr.
    Men om fru Jensen ligger i en seng, og drikker kaffe og kedelige rugbrøds madder til frokost, og ulækre frikadeller til aften, belaster ikke budgettet væsentligt.
    Læger og sygeplejersker skal alligevel være på arbejde, hospitalet skal jo stadig fungere med lys og varme, man skruer jo ikke en pære ud, fordi man sender fru. Jensen hjem, eller sætter varmen ned.

    Det har nok mere noget med pladsmangel at gøre.

    Med 15.000-20.000 kan man komme langt.
    Man kan jo indlogere fru. Jensen på Dangleterre med døgnsygeplejerske og lækker mad, så vil der stadig være penge tilbage.


  • #12   10. jul 2016 Markgreve, jeg gætter på at det drejer sig om en gennemsnits udgift.
    Regnskabsfolk er så glæde for at beregne det, selv om det ikke siger meget - som du selv er inde på - om den enkelte patient.

    Regnearktyranni !


  • #13   10. jul 2016 Selve sengen kan da ikke koste mere end en overnatning B&B med ligegyldig fuld pension, højst 800 kr. Plus mangelfuld rengøring.

  • #14   10. jul 2016 Nej, jeg ved det koster omkring 15.000 og blive indlagt og en hospitalsseng koster omkring 5.000 pr døgn.

  • #15   10. jul 2016 Det må være de høje lægelønninger....

  • #16   10. jul 2016 Det skal jeg ikke kunne sige, hvordan regnskabet er fordelt - men det er den rene udgift at sende borgerne hjem, før de er raske - de bliver genindlagt igen i løbet af en uge - galimatias.

  • #17   10. jul 2016 Tjah... Hvis sengen er så dyr, foretrækker jeg at sove på vandrehjem.

  • #18   10. jul 2016 Det giver jeg dig ret i, min svoger fik en hjerneblødning og var til genoptræning, den afd. blev lukket og så blev han aldrig rask...

  • #19   10. jul 2016 Når vi er færdige med at ligge i en hospitalsseng - alene det at sterilisere den koster, jeg ved ikke hvor meget, en medarbejder kan jo ikke gøre det + alle de hvide kitler der har været indover, de skal jo lige finde ud af, hvilken afd borgerne hører til - og ja hvad der ellers er ....... og så når de kommer igen i løbet af ugen, skal de jo starte forfra - dybt godnat ....

  • #20   10. jul 2016 Jamen de hvide kitler som du skriver, skal jo have løn under alle omstændigheder.

  • #21   10. jul 2016 Ja, alt sammenlagt beløber sig op til det jeg skriver - det er alle de skattekroner, vi betaler - sygehusvæsenet er dyrt - det er også dyrt at bo og leve i Danmark.

  • #23   10. jul 2016 Hvordan fanden vil du ellers definere det, det er sådan det regnes ud pr indlæggelse - altså hospitalssengen.

  • #24   10. jul 2016 Libbie.

    En patient der skal have en hjerte transplantation er jo dyrere end en der er indlagt til observation for en blodprop.
    De ligger i hver deres seng, men kan man så kalde sengene lige dyre?

    Disse to patienter vil nok få senge udgiften op på 100.000 i døgnet, men hvem af de to patienter sørger for det?


  • #26   10. jul 2016 Det er ikke sådan, det bliver regnet ud - en indlæggelse uanset hvad, har et fast beløb og hvad de ellers er indlagt for, kommer der yderligere udgifter på.

  • #28   10. jul 2016 Libbie.

    Se det tror jeg ganske enkelt ikke kan være rigtigt, det er muligt det er sådan det foregår på privat hospitaler, at det beløb bliver trukket omgående.
    Men privat hospitaler, er en relativ ny opfindelse.

    Man har ALTID snakket om hvad en seng koster, og den koster altså forskelligt fra patient til patient, men man lægger beløbene sammen, og dividerer dem med antal af indlæggelsesdage.


  • #29   10. jul 2016 En ambulant patient - har ikke brug for en hospitalsseng - skal du indlægges, så er prisen ca 15.000,- - og hvad du ellers har kostet, det kan jeg ikke udtale mig om.

  • #30   10. jul 2016 Libbie.

    Det koster altså kun 15.000 at ligge til obervation, fordi ham i nabosengen koster 25-28.000, du koster måske kun et par tusinde.


  • #31   10. jul 2016 Altså forhelvede - det koster 15.000 at blive indlagt om det så kun er til observation - og hvad du ellers koster kommer oveni - hvorfor kan I ikke forstå, at det koster 15.000 at hente en hospitalsseng fra kælderen - fat det nu.

  • #32   10. jul 2016 Det er noget vrøvl skat. smiley

  • #33   10. jul 2016 Jamen, hvis det er noget vrøvl, så vil jeg gerne se links smiley smiley smiley smiley smiley smiley

  • #34   10. jul 2016 LIbbie.

    Tror du det er EWS du har i røret? smiley smiley


  • #35   10. jul 2016 Måske jeg er blevet lidt EWS agtigt - når jeg får energi, kan det være, jeg selv kommer med et min skat smiley smiley smiley

  • #36   10. jul 2016 Når du insisterer, så har EB fundet verdens dyreste "hospitalssenge", Singapore topper med 4.200 kr.

    http://ekstrabladet.dk/ferie/her-koster-en-hospitalsseng-mere-end-dit-hotelvaerelse/5903987


  • #37   10. jul 2016 Jeg kan desværre ikke læse dit link, da jeg har blokeret for deres annoncer - men nu skrev jeg så også ca. 5.000,- pr. døgn i DK - hvad mon det koster at blive indlagt i Singapore - altså i DK koster det ca. 15.000 og efterfølgende pr døgn 5.000 - min skat smiley

  • #38   10. jul 2016 Hvis du skulle have ret i det, så har Daily Mail, som EB refererer fra, ikke kigget på danske senge, som så må være verdens dyreste..
    Verdens dyreste hospitals seng koster iflg. dem 4.200 kr i døgnet.

    Hvorfor vil du have link, når du ikke kan læse dem? smiley


  • #39   10. jul 2016 Jamen - jeg plejer normalt ikke at have nogen problemer, men EB vil jo gerne have, at jeg kan læse alle deres annoncer - og det kan jeg så ikke, fordi jeg har ADP - og jeg elsker det smiley smiley smiley

    Men det danske sygehusvæsen har selvfølgelig en specificeret regning over, hvad hver enkelt patient koster - og det starter med ca 15.000 pr. indlæggelse og en pr indlæggelsesdøgn ca. 5.000 - og hvad vi ellers skal have af operationer o.lign kommer oveni - lyder det ikke meget fornuftigt smiley


  • #40   10. jul 2016 Næ...

  • #41   10. jul 2016 Vil du gerne ha' pisk smiley smiley smiley

  • #42   10. jul 2016 Naj for fanden... smiley

  • #43   10. jul 2016 En pisk klær' mig fantastisk smiley smiley smiley

  • #44   10. jul 2016 Fint... Hvad siger du til at sidde i min gabestok? smiley

    Så kan du jonglere med pisken i anus.


  • #45   10. jul 2016 Hold så op nå ..... smiley smiley smiley smiley smiley smiley - jeg vil have maske på smiley smiley smiley

  • #47   13. jul 2016 Måske der er lidt info her, der kan bruges, dog skal lige bemærkes, at den er fra 2011 og det er steget i mellemtiden.

    http://www.dr.dk/nyheder/indland/kommuner-skal-betale-mere-indlaeggelser


  • #49   13. jul 2016 Jetset, det er voldsomt mange penge bare for indlæggelsen, det kan da ikke gælde for alle med vidt forskellige årsager...besynderlig lov... smiley

  • #50   14. jul 2016 Jo, det gælder for samtlige borgere i dette land, sådan forstår jeg det - kunne være de skulle stoppe med at sende syge patienter hjem, jeg forstår heller ikke den lov smiley

Kommentér på:
Danmark er blevet et fattigt land.

Annonce