{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
748 visninger | Oprettet:

Killah Q
Killah Q
Tilmeldt:
15. mar 2007
Følger: 1 Emner: 55 Svar: 250

unge og økonomi {{forumTopicSubject}}

Jeg blev lige inspireret af en anden tråd ang. Gave.

Og der er en ting jeg ikke fatter, derfor denne tråd.

Jeg er 22 år, bor sammen med kæresten i hans hus. Jeg er arbejder som kontorelev på en fabrik og har et fritidsjob i sommersæsonen ved siden af.
Kæresten blev udlært sidste år, men har været i milli og derfor først nu en ordentlig løn.

Jeg får så vidt muligt min egen økonomi lige til at hænge sammen uden at min konto går i minus, men den opsparing jeg så gerne ville begynde på har jeg pt. Måtte skubbe lidt væk hvis jeg skal have råd til julegaver. Jeg har nogle standart beløber til hver person, men overskider som regel hvert år med en smule, da juleshopping gør mig CraZy.

Anyways, så er det jeg ikke forstår er at I synes at 500 kr. er for lidt at købe gave for til 1 person.

Jeg sys personligt at det er et rimeligt beløb til sin kæreste. Så var der en der skrev 2000-3000 kr. og der måtte jeg stå af.

Er det bare mig der er en fattigmås og nærringrøv eller er der nogen herinde som bare allerede nu i deres unge alder sidder i en gæld de så inderligt vil fortryde inden de bliver 30?
Fordi man skal købe gaver til 3000 kr., køre store biler, ikke gå i det der var på mode i går og leve et liv man gerne vil leve, men bestemt ikke har råd til?

Kan unge mennesker bare ikke styre penge i dagens Danmark eller skal jeg bare have mig et nyt job?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  unge og økonomi
  • #1   17. okt 2008 Jeg er studerende.. og får SU.. Altså jeg er rigtig glad for at give gaver, og derfor sparer jeg op i god tid til f.eks. julegaver.. min kæreste får gaver til jul for omkring 3000.. men har så også sparet op.. Har da også gæld.. Så min økonomi er ikke bedre end den næstes.. Tror bare det handler om at priotere smiley

  • #2   17. okt 2008 Jeg bor ikke hjemme smiley

  • Killah Q
    Killah Q Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 55 Svar: 250
    #3   17. okt 2008 Kær.. Hmm.. så kunne det være jeg skulle flytte hjem igen:)



  • #4   17. okt 2008 Jeg har no money smiley Min kæreste får gaver for omkring 400-500. (Bor ikke hjemme)

  • Killah Q
    Killah Q Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 55 Svar: 250
    #5   17. okt 2008 helt ærligt sys jeg ikke at give en gave til 500 kr. er nærigt..

    Men nu er jeg også mere til at finde noget der passer til personen og så holde mig inden for en ca. pris.

    Men ville seriøst have svært ved at finde en gave til 3000 kr! Med mindre vi skulle ud at rejse..


  • #6   17. okt 2008 Jeg er studerende med SU og lidt ekstra penge fra fritidsjobs. Jeg er ikke kristen og derfor holder jeg ikke jul. Men ja, der er alt for mange der går op i det synlige. dvs. stor bil, dyrt tøj osv.

    Jeg ved godt jeg har en halvdyr bil stående (dog uden plader så det er ikke en udgift for mig pt) Men efter at have fundet frem til de rigtige forsikringsselskaber så er den ikke meget dyere end f.eks en golf3. Jeg er typen der går på kompromis. Udseenet er langt fra alt, men funktion er altså bare vigtigere for mig. At det er fedt design er jo kun bonus, men ikke noget jeg vil betale ekstra fra.

    Dog vil jeg mene at til fødselsdage er et beløb på ca. 200-300kr rigeligt. medmindre det er rund fødselsdag. Så vil der nok være tale om et lidt større beløb.


  • Killah Q
    Killah Q Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 55 Svar: 250
    #7   17. okt 2008 Mutte: Intet at skamme sig over.. Han får da sikkert noget han ønsker sig alligevel:)


  • #8   17. okt 2008 altså jeg må indrømme der er forskel på de gaver mig og min kæreste giver til hinandenn da hans økonomi er meget i top og min skraber bunden. men han vælger selv hvor meget han vil købe for. han nved godt at hans fødselsdagsgave bliver lidt skrabet, fordi jeg skal på studietur nu her og sådan noget, men så kommer det bare lidt eksra på julegaven ...

    jeg synes kun man skal give for det beløb som man kan undvære i sin økonomi...


  • #9   17. okt 2008 Killah Q

    Jeps det gør han smiley Gav lidt til hans nye akvarie som han heeelt vildt gerne ville have, men han have ikke råd smiley Det var så lidt af hans julegave smiley


  • #10   17. okt 2008 man kan jo så også skære ned på de personer man giver gaver. jeg giver min bedsteveninde gaver, min kæreste, søskende og mor og far. resten får sq intet... måske får min mormor en lille en smiley

  • #11   17. okt 2008 Det er ikke svært at finde gaver til 3000 når ens kæreste går meget op i værktøj.. DeWalt er rimelig dyrt skulle jeg hilse og sige..

  • Killah Q
    Killah Q Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 55 Svar: 250
    #12   17. okt 2008 Katja R: Jah oki, så kan jeg måske også se hvor jeg skulle smide 3000 kr. til min kæreste, men så ville jeg hellere på ferie med ham.. og det var ikke negativt ment, katja:)

  • #13   17. okt 2008 Tog det heller ikke negativt.. Ville da også være lækkert med en ferie.. men man kommer bare ikke ret langt for 3000 smiley

  • Killah Q
    Killah Q Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 55 Svar: 250
    #14   17. okt 2008 Det kommer an på hvilket hotel man skal bo på:)

  • #15   17. okt 2008 Det er rigtigt.. smiley

  • #16   17. okt 2008 Jeg har fået flere meget dyrer gaver af kenny.. Men han har også fast arbejde hvor jeg mens vi har været sammen har været studerene og nu elev, så jeg har jo ikke haft råd til at give det samme..

  • #17   17. okt 2008 jeg har en halvstor gæld, og det er kun pga af jeg var en dum
    møgunge som yngre hvor alt skulle gå til bil tøj byture druk osv. osv.
    brugte alle mine pengen+det som banken ville låne.

    men nu har jeg sku lært af det, for er meget sjældent på druk går sjællendt i byen
    køber ikke tøj når det er lige er kommet i butikkerne længere, og handler altid hvor maden er billigst.

    og jeg giver fandeme helle rikke gaver til 2-3000 kr er du sindsyg mand !! ligemeget om det er familie eller kæreste eller kammerat, nej fandeme nej!

    Bor selv ude, og har 3 jobs (Blikkenslager, Postdanmark, og shell tank for at have en nogenlunde økonomi og penge til mig selv også.


    og nej piber ikke over det, overhovedet.


Kommentér på:
unge og økonomi

Annonce