{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

DR licens {{forumTopicSubject}}


Jeg har aldrig betalt licens, og har heller ikke tænkt mig nogensinde at betale det.

Men den anden dag fik jeg et "trussel brev" på omkring 6.000,- og hvis jeg ikke betaler beløbet, indenfor et bestemt tidspunkt ville skat trække pengene fra min løn, eller også tager skat det penge tilbage, som jeg får i skat. Hvilket jeg synes er helt okay, at de gør det på den måde...

Men hvad sker der, hvis jeg nægter at lave nogen afdragsordning med dem ? De kan da ikke gøre så meget ved det, vel ?

Der var en eller anden mand, som ringede på min dør for nogle måneder siden, og sagde "Du skal betale din DR licens... " jeg sagde okay og ønskede ham en god dag smiley haha mere skete der ikke...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DR licens
  • #2   29. feb 2012 Jamen, jeg håber faktisk på at de tager pengene som jeg skal have tilbage i skat, det ville være fint med mig.

  • Booyah!
    Booyah! Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 119
    #4   29. feb 2012 "..og har heller ikke tænkt mig nogensinde at betale det."

    Men den er god nok, det kommer du så til. Og nok også med en vis rente. Hyg dig smiley


  • #5   29. feb 2012 Det er da ikke helt gennemtænkt, det du skriver der?

    Du kommer da til at betale meget mere hvis du lader det gå den vej. end hvis du bare tilmelder dig?


  • #7   29. feb 2012 Du kan være heldig. At hvis du tilmelder dig nu. Så "slipper" du for den regning de snakker om på 6000..

    Men et eller andet sted fortjener du det vel. Du er vel ikke bedre end os andre?
    Så hvorfor skal du slippe?

    Personligt er jeg ikke meget for, Licens. Synes det er mange penge for "ingen" ting. Men det gør altså ikke at jeg ikke betaler.

    Som Thez siger. Betal nu bare som alle andre mennesker.


  • #8   29. feb 2012 og hvis der ikke er nok penge tilbage i skat til at dække det, vil de kunne tage op til 60 %af din indkomst efter skat, som jeg har forstået det, men de vil nok komme til at tage ca. 10%.
    man kan ikke komme uden om mere, nu hvor skat kan inddrive gæld som den der


  • #11   29. feb 2012 De ska bevise du har haft lovpligtige licens apperater i den periode de siger de vil have penge for..

    Og de må ikk gå ind og se om du er tilmeldt mobil, tv eller andet.. De har de ikk lov til..

    De kan kun finde ud af det hvis de står på offentlig vej og kigger ind igennem dine vinduer og ser du har tv eller ser du har radio i din bil (og hvis de ser du har radio i bilen kan de kun kræve radio licens)


  • #12   29. feb 2012 Og jeg betaler sku heller ikk.. Jeg er på SU og har ikk råd til det.. Men når jeg får læreplads tilmelder jeg mig.. Men de har da også sendt et brev til mig.. Ignorede det bare..

    Gider sku ikk betale for at de bygger et kæmpe hus og sender lorte programmer..

    200 fucking kr om mrd.. For 4 kanaler.. Rend mig.. Jeg har 60 kanaler for 350 kr i mrd.. Vil hellere end gerne undvære DRs programmer..


  • #13   29. feb 2012 Brian O'Conner !

    "De ska bevise du har haft lovpligtige licens apperater i den periode de siger de vil have penge for"

    Desværre er det ikke længere sådan.
    Faktisk skal du bevise dem uret. Således at du skal kunne fremvise manglende tv..

    Jeg synes godt man kunne gøre det billigere for folk der er på su eller studere på anden måde. Men betale det burde alle gøre..


  • #14   29. feb 2012 Nej det er IKKE rigtigt..

    De skal bevise at du har et produkt som gør at du skal betale enten radio licens eller medielicens..


  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #15   29. feb 2012 Hahahaha, hvordan skulle man kunne fremvise et manglende tv. Think about it.

  • Booyah!
    Booyah! Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 119
    #16   29. feb 2012 Søg på tvangstilmelding af licens og tag den derfra.

  • #17   29. feb 2012 "Kort fortalt går det ud på, at de højtelskede licensinspektører nu kan tvangstilmelde dig licensbetaling, hvis de fra vejen eller din havegang kan se et tv, at du hører radio eller ser tv på din computer. Derfor er det nu dig og ikke licensinspektøren, der skal bevise, at du ikke har et tv, radio eller kan se DR på din computer, hvis licensinspektøren formoder, at du er sortseer."

    Like i said.. De ska ku se det ude fra offentlig vej FØR de må tvangstilmelde en..
    De må ikk gå ind på din grund og kigge igennem vinduerne.. Dog hvis de kan se det igennem vinduer når de ska hen og ringe på kan de jo ikk undgå at se de.. Og så må de også..


  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180
    #18   29. feb 2012 Brian O'Connor: Du har kun delvist ret. Der skal være begrundet mistanke - lysglimt fra TV, lyd fra TV osv osv.. Det er over 2,5 år siden at DR indførte den såkaldte omvendte bevisførelse.. Så hvis man bliver tvangstilmeldt licens, så er det en selv der skal bevise sin uskyld..

    Om få dage tager DR et nyt våben i brug mod landets omkring 150.000 sortseere, skriver JydskeVestkysten.

    Hvis licensinspektøren kan se et tv fra havegangen, vil han fremover gøre kort proces og tvangstilmelde beboerne til licensbetaling. Det samme gælder, hvis der kører en radio eller en com­puter med levende billeder på skærmen. Hidtil har sortseere kunnet nøjes med at åbne døren på klem og påstå, at der ikke var noget tv i hjemmet - eller at tv'et var lånt eller på prøve. Nu er det op til borgeren at bevise, at han eller hun ikke er sortseer.

    Jeg er en haj!!: Skat har en ufattelig meget beføjelse i dette land, og hvis de ikke ser nogen penge, kan de som nævnt bare tage dem af overskydende skat. De kan tvangsforhøje din trækprocent, de kan fastfryse din lønindkomst osv osv. Jo du kommer til at betale.



  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180
    #19   29. feb 2012 Brian O'Connor: Misforstod lige det du sagde, men så i tilfældet har du ret. smiley Men i et retssamfund i Danmark, hvordan fanden kan det så være rimelig at man nu skal bevise sin uskyld?

  • #20   29. feb 2012 Rasmus

    Selvfølgelig har jeg ret.. Sidder aldrig og lukker lort ud.. smiley

    Men hvis de tvangstilmelder en og man ikk har tv, internet over 256 kb/s, radio eller mobil med internet så kan man vel nemt bevise det.. smiley


  • #21   29. feb 2012 Jeg betaler licens. Gjorde ikke i starten men da jeg fik brev måtte jeg jo hellere betale. Men tænker, hvis nu man ikke betaler og bare venter på deres besøg og så betaler derfra, får man så os bøden??

  • #22   29. feb 2012 Det kommer an på hvor flink manden er..

    Jeg blev overrasket 3 mrd efter jeg flyttede hjemmefra.. En torsdag aften.. Kom han og ringede på midt i maden.. Sagde bare jeg lige var flyttet hjemmefra og vidste ikk man sku betale det..
    Man kan også bare sige man lige er flyttet ind og har glemt det..

    Men ellers kan de faktisk sige man ska betale i alt den tid man har boet der..
    Men igen, de ska jo bevise man har haft licens pligtigt udstyr i hustanden..


  • #23   29. feb 2012 er der en bøde, skal man ikke bare betale fra den dato de fastsætte, fx. da du flyttede ind i din bolig.
    ps betaler selv licens


  • #24   29. feb 2012 Et trick hvis man vil undgå at få besøg er at betale for radio licens smiley

Kommentér på:
DR licens

Annonce