{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

Christian  L
Christian L
Tilmeldt:
23. nov 2010
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 9

Dr Licens {{forumTopicSubject}}

Jeg har modtaget en regning fra Dr licens, men eftersom jeg ikke har pengene til at betale regningen, har jeg været nødsaget til at sælge ud af mine apparater.

Jeg har været inde og framelde mig det hos dr.dk/licens men skal jeg så bare ignorere den regning jeg har fået?

Godt nytår smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dr Licens
  • NICK A
    NICK A Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 195
    #1   31. dec 2011 sidder du så på bibloteket og er på nettet nu eller ? med den nye medie licens er det så godt som umuligt og undgå og betale til det skrammel..

    men prøv og meld dig fra og se ad om der kommer en rykker på den


  • Christian  L
    Christian L Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 9
    #3   31. dec 2011 Dennis - Ja, problemet er jeg heller ikke ejer en radio, så kan ikke se hvorfor jeg overhovedet skal betale en radiolicens.



  • #4   31. dec 2011 Man skal da man i alle mobiler og på computere og i biler kan tage skidtet om man så høre det eller ej. Jeg har heller ikke råd

  • Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Svar: 537
    #5   31. dec 2011 hvis du har en mobil der kan afspille radio, så har du radio.


    ellers tilmeld dig månedvis bealing, burde du også kunne med den regning du lige har modtaget, så betaler du ca 200 kr/måned, lidt sjover end der lige dumper en ned på de 1200 på een gang.

    og husk at læse betingelserne for at kunne afmelde licens for din egen skyld.
    http://www.dr.dk/OmDR/Licens/Privat/Forretningsbetingelser_afmeldinghusstand.htm

    og hvis du helt dropper at betale, så kommer SKAT på banen, og det er dyrt >o)
    (link fjernet)


  • Anders .
    Anders . Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 706
    #6   31. dec 2011 Man kan godt have internet uden at betale licens. Finten ligger i, at reglen siger:
    "Computer med adgang til internet eller et andet netværk med en download hastighed på 256 Kbit/s eller derover"

    Hvis du har mobilt bredbånd (evt. via telefonen) så er det ikke sikkert at udbyderen vil give garanti på, at du har mindst 256kbit download


  • #7   31. dec 2011 Licens skal betragtes som en særskilt SKAT. Du skal betale eller du får rykkere og i sidste ende inddriver de din gæld igennem Skatten, smiley

  • Christian  L
    Christian L Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 9
    #8   31. dec 2011 Vil i gerne være så venlige at læse spørgsmålet?

    Jeg har frameldt det, og jeg er klar over betingelserne.

    Hvad gør jeg med den regning jeg har liggende på bordet? Kan jeg se bort fra den nu? Eller skal jeg vente med at få en bekræftigelse?


  • Anders .
    Anders . Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 706
    #9   31. dec 2011 christian: Jeg fik en gang en regning, og jeg afmeldte bare og undlod at betale, hørte aldrig mere til det.

  • Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Svar: 537
    #10   31. dec 2011 nu er du jo nød til at kikke på den regning een gang til..... og når du kikker så står der hvilken periode den dækker..... er perioden overstået = betal, er perioden ikke begyndt = kontakt DR og bed dem om at slette betalingen....... er perioden igang = kontakt DR og bed om et nyt girokort på det skyldige beløb.

Kommentér på:
Dr Licens

Annonce