{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DR licens
  • Kasper S
    Kasper S Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 2 Svar: 93
    #1   10. dec 2010 I princippet ja. Men du får nok nemmere ved at slippe, end så mange andre smiley

  • #2   10. dec 2010 Du skal jo bare betale licens for dig selv.

  • Lasse P
    Lasse P Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 54
    #3   10. dec 2010 det er pr. husstand,,,,

  • Sheriffen !
    Sheriffen ! Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 562
    #4   10. dec 2010 Jeps. selvom om du bor hjemme hos dine forældre og er over 21 år. skal du i princippet betale licens... DR sucks !!!

  • #5   11. dec 2010 Ah, hos forældre er den fin nok, der er det alm. husstand. Men bor du hos en kammerat, skal i begge betale licens... Medmindre i - som jeg gjorde - påstod overfor licensmanden vi kom sammen. Så skal man ikke! smiley

  • #6   11. dec 2010 Licens er pr husstand. det vil sige du kan koble ligesom mange TV computer og radier til hjemme som det passer dig..

  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Svar: 39
    #7   11. dec 2010 Hvis 2 kammerater flytter sammen i en lejlighed, og lad os sige at de har et tv på hver deres soveværelse, SÅ skal de begge betale licens... Men hvis en pige og en dreng flytter sammen og har flere tv i husstanden, så skal de kun betale for en licens.....Altså hvis de flytter sammen som kærester, hvis de bare er venner så skal de begge betale licens, DR er bare lidt lettere og "snyde" med at dreng/pige flytter sammen og er kærester, selvom at de ikke ret faktisk er det.

    Hvis man bor og lever i et ægteskablig forhold, altså som kærester eller mere, så er det kun 1 licens.




    OG Licens sucks....


  • #8   11. dec 2010 Det er lige meget hvor mange huse man selv ejer. Hvis du ejer 10 huse du lejer ud så skal man selvfølig ikke betale licens for 10 huse men kun din egen. Det er lejers ansvar han selv holder lovgivningen. Du kan jo på ingen måde vide om han ejer tv. radio, mobil eller pc smiley

  • Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Svar: 537
    #9   11. dec 2010 <b>Hvad er en husstand?</b>

    En husstand inkluderer den der er registreret som licensbetaler og dennes ægtefælle eller kæreste, og hjemmeboende børn. Forudsat at de er tilmeldt samme folkeregisteradresse som licensbetaler.

    En ægtefælle på plejehjem er også dækket af licensbetalerens husstandslicens for ægteparrets privatadresse.

    Husstandslicensen dækker samtlige apparater i hjemmet, i fritidsboligen, i bilen og i båden.


    <b>Er jeg dækket af min udlejers licens?</b>

    Fordi licens er personlig og tilknyttet dit Cpr-nr. kan du ikke være dækket af din udlejers licens og kan derfor heller ikke betale din licens over huslejen.
    Bemærk i øvrigt, at hvis I er flere der deler den samme lejlighed skal alle hver især betale licens hvis I har egne apparater; med mindre I bor i parforhold.


    <b>Jeg flytter sammen med min søster, kan jeg så opsige min licens?</b>

    Nej, du kan kun være dækket af en andens licens hvis I er kærester eller gift, så du skal fortsat selv betale licens.


    www.dr.dk/licens





  • #10   11. dec 2010 Skriv en mail til dem og sig du har solgt dit tv og kun høre radio. Så slipper du med 160,- halvårlig og de kommer aldrig og tjekker dig. De går efter den der ikke betaler først smiley (og der er RIGTIG mange)

  • Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Svar: 537
    #11   12. dec 2010
    Har du et licenspligtigt apparat?

    Medielicens
    Hvis du har et eller flere af disse apparater, skal du betale medielicens:

    Tv eller tilsvarende apparat Computer med adgang til internet eller et andet netværk med en download hastighed på 256 Kbit/s eller derover Computer med enhed, for eksempel tv-tuner, som kan modtage tv via radiobølger eller netværk Mobiltelefon med internetadgang PDA'er og andre enheder, der trådløst kan modtage og gengive billedprogrammer og -tjenester Radiolicens
    En radio er også dækket af medielicensen, men hvis du udelukkende har radio, skal du kun betale radiolicens.

    Virksomheder og institutioner skal ikke betale radiolicens.


    (link fjernet)


  • #12   12. dec 2010 kim b

    ja der er rigtig mange apperater der er inden under.

    derfor man skal skrive at man er hjemme hos ens forældre og låne deres internet og man har en gammel mobil uden internetadgang

    ellers får man afslag.


  • #13   12. dec 2010 De skulle bare tá at trække det over skatten også sætte prisen ned. Alle i dag har sku næsten noget der skal betales licens af. Vil væde med der sikkert er over 25 % der snyder med det. Hvis det ikke er oppe omkring 50%

  • #14   12. dec 2010 SHN

    ENIG!!!

    så villle jeg med glæde betale hvis det var over skatten.


  • #15   12. dec 2010 Jeg vil nu også gerne beholde de penge også lukke DR. Vil også meget heller se TV2.

    Eller så skulle man bare tá at sætte reklamer på.

    Men fælles betaling via skatten var nok den letteste løsning.



  • Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Svar: 537
    #16   12. dec 2010 nu er det jo ikke kun DR der får licenspenge, det gør bl.a. TV2 jo også....

    (link fjernet)


  • #17   12. dec 2010 Kim. Ja til at lave region nyhederne. Selve TV2 får ingenting.

  • Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Svar: 537
    #18   13. dec 2010 det er vi enige om det sluttede i 2004 så vidt jeg husker.

    men nu var det også mere for at vise at det ikke kun er DR der får gryn


  • #19   13. dec 2010 bare lad være med at betale.. det gør vi andre smiley

Kommentér på:
DR licens

Annonce