{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
905 visninger | Oprettet:

Tyven der blev busted! {{forumTopicSubject}}

En god historie

Jeg ville dele denne lille 'heldige' situation jeg stod i her den anden dag..

Jeg bor i lejlighed hvor der ikke er tilhørende garage, så derfor holder min bil på en større parkeringsplads. Her den anden dag, da jeg så skulle hjem til mine forældre kommer jeg ned og ser at frontgitteret på min bil pludselig mangler.. I første øjeblik troede jeg at det var blæst af, men efter at have kigget nærmere kan jeg godt se at det var blevet fjernet, altså stjålet. Pisse irriterende, eftersom det var et lidt specielt frontgitter, men det er der jo bare ikke noget at gøre ved.

Så jeg går ind på min computer og leder efter et nyt. Finder så ud af, at et nyt koster 1200 kr (yikes!), så istedet tænker jeg at jeg jo nok kan finde et brugt.. Jeg går så derfor ind på bilgalleri og finder ét der er tilsalg.

Guess what? Det er mit .. Mit stjålede frontgitter er til salg på nettet. Grunden til at jeg var sikker på at det var mit var pga nogle ret specielle kendetegn det har, som det ikke har normalt, hvis man køber det. Brugeren er en udlænding og har ikke den bil det passer på. Han kommer desuden fra samme by som jeg. Jeg får derfor sat en handel op med personen og arrangerer, at jeg kommer og henter det. Jeg snakker også med politiet om, at de står klar til at komme, hvis der bliver nogle problemer, og optagter til vold. Jeg og 5 andre tager så op og ligger personen et visit.

Til at starte med lod jeg som ingenting. Jeg spørge blot hvor han havde det fra, hvor jeg jo får historier fra de varme lande om hans fætter bla bla. Da jeg så konfronterer ham med at jeg jo godt ved at det her ikke er hans, hvorefter jeg siger at jeg faktisk var den gamle ejer af det, går han helt i stå. Jeg siger til ham at han kan vælge og bare give det til mig eller jeg kan melde ham for tyveri. Han indrømmer ikke at han har stjålet det men siger at hvis jeg virkelig mener det er mit, så kan jeg bare tage det. Som om han prøver på at være flink, men i min verden indrømmer han der, at det er stjålet, for hvis det ikke var det, ville han vel ikke bare udlevere det.

Jeg får mit gitter og er glad. Egentlig sagde jeg til ham at jeg ikke ville melde ham, hvis han bare gav mig det, men eftersom gitteret havde nogle mangler i forhold til da jeg havde det på min før det blev stjålet meldte jeg ham alligevel. Vi tog ned på politigården og viste dem annoncen osv osv. Politiet ku genkende navnet og nu får han højst sandsynligt problemer. Hans bruger på bilgalleri har alle mulige ting til salg, så mistanken gik lidt på at han måske også kunne have stjålet disse, hivlket politiet ikke kunne udelukke.

Det var sku lidt en god følelse.. At først få stjålet sit frontgitter, som jeg aldrig troede jeg skulle se igen også både få busted personen der har stjålet det og få gitteret igen.

Dog skulle han have haft et par på hovedet og have lov at betale en mekaniker for at montere det igen. Men lad os nu se hvad politiet finder ud af


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tyven der blev busted!
Kommentér på:
Tyven der blev busted!

Annonce