{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
591 visninger | Oprettet:

Madspild {{forumTopicSubject}}

Jeg er glad for at butikker sælger varer som udløber om 2 dage, var lige nede i Netto og fik en flæskesteg på 2.5 kg til 50 kr. 500 g hakket oksekød til 10 kr. Andebryster 125 g til 10 kr. Hakket grise kød til 10 kr.

Når flæskestegen er skåret ud så har jeg en pris på en ret af kød til 5 kr.

Oksekødet skal senere bruges til Lasagne, grisekødet til deller, alt fryses - Lasagne er en tung ret så der er til 4 middage. 12 frikadeller er til 6 middage, Jeg har ikke endnu skåret flæskestegen ud men den er nok til 8 middage og så er der lidt til pålæg når jeg ikke gider varm mad.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Madspild
  • #2   23. apr 2022 You Nales it Annella...

    Den røde tråd er at få så meget ud af sine penge som muligt, nogle kan se det som nærighed, jeg ser det som fornuft. Min skabsfryser er ikke overfyldt, alt er dateret, og nok til 3 mdr som nok er mange varers holdbarhed i en fryser uden det går ud over kvaliteten.

    Jeg kan huske engang at man sagde: at fryse grønsager går ud over kvaliteten. Det kommer vel an på temperatur i fryseren. Jeg elsker min fryser - specielt når jeg køber frostvarer som ærter. Gulerødder skære jeg selv og fryser ned hvis jeg lige får lyst til en karbonade med ærter og gulerødder. Flere lever uden at have tændt deres komfur i ugevis. Som Jamie (engelsk kok) viste i en udsendelse i en engelsk by. 70% havde ikke engang brugt deres komfur. De aner ikke en disse om madlavning. De vralter rundt så fede i den by at det er et problem. De køber shit mad som driver af friture. Den slags mad ryger lige igennem systemet og så er man sulten igen efter få timer - så mere shit mad imens at bulen overalt bliver større.

    Jeg har købt en af de har lange støbejerns plade som kan lægges på 2 blus så man kan lave en slags diner burger hvor man lægger et låg på.

    I den by Jamie besøgte han flere og prøvede at undervise dem i madlavning - men det var forgæves - de gad ikke og gik tilbage til deres fedtede lort. Tror at byen hed Fulham...

    USA har en Joke om Houston: we Have A Problem? det er byen med de fedeste mennesker i verden. Her er levetiden ikke ret lang. Kan man kalde det spise selvmord?

    Hvis en derfra skal have en blodtransfusion så bruger man mineral olie......


  • #4   23. apr 2022 Alis

    Jeg har ikke oplevet mug på min varer på nogen måde- hvad fanden er det for en leverandør? Grønsager bliver ikke mugne uden der allerede er for gamle. Tomater, grøn peber osv...kan jeg have på køl i månedsvis så det må da være et skrald sted du handler.


  • #6   23. apr 2022 Jeg kender kun en person der kan fortælle mig, hvordan jeg bruger mine penge på mad m.m. og det er mig.
    Alle disse gode råd om billige varer er et verdensomspændende fænomen, men jeg har ikke råd til at følge den. Jeg handler til samme priser her hvor jeg bor.

    Men det laver ikke om på mange generelle prisstigninger.

    Men jeg får da mad hver dag og klager ikke, men prisen er stadig dobbelt op på mange varer. Min kaffe koster dobbelt op fra tidligere for samme vare. men bliver da mæt og laver altid min egen mad.


  • #11   23. apr 2022 Ja jeg har nu en tro på, at man ikke bliver rig af, at spare i køkkenet, men tabe sig et par kilo er nok mere sandsynlig.

  • #16   23. apr 2022 Annella

    Simon Spies sagde engang, den eneste måde at blive rig på, er at bruge 25 øre når du tjener 1 krone.



  • #17   23. apr 2022 Den nemmeste måde, at blive rig på, er at være født til/og med penge.



  • #18   23. apr 2022 Jeg ønsker nu mere, at dø som mæt, og ikke som sulten, om jeg er rig eller fattig er underordnet

  • #19   23. apr 2022 brok

    ja da - ingen er død af sult i mange år i Danmark. Rigdom er ikke i mine øjne vigtigt. Det mest vigtige for mig at min konto er tom når jeg kradser af, Hvis ikke - så har jeg regnet forkert.


  • #20   24. apr 2022 Polysl har jo ellers tidligere med stolthed fortalt, at han ikke gad supermarkedernes kød skodprodukter men handlede ind i økologiske gårdbutikker, men da ok at skifte holdning.
    De nævnte tilbudspriser er jo langt under produktionspriserne, men betalt af EUs forfejlede landbrugsstøtte, som vi alle betaler til via vores skat, og som Bæredygtig Landbrug er eksperter i at misbruge, muligvis fra danske storbønder, der opererer i østlande som fx Polen og Rusland eller i Tyskland for at omgå danske regler om dyrevelfærd eller hvor de vattede regler om lange dyretransporter, medicinering og krav om organisering af slagteriarbejdere kan omgås.
    En hån mod alle miljøregler.


  • #22   24. apr 2022 Agent a38

    Jeg har også skrevet at jeg ikke har bil mere, så min radius er begrænset, Bruger et marked som er tæt på mig Onsdag og Lørdag som er varer fra gårdbutikker og landbrug. Men markedet har ikke alt - så visse ting må jeg købe i den nærmeste Netto butik.

    Men jeg lod mig friste af de gode tilbuds varer, hvor flæskestegen kan skæres ud som koteletter. Jeg ved så ikke om den indeholder medicin det er jo ikke noget som står på produktet.

    Til tider må man gå på kompromis med sine overbevisninger.


  • #23   24. apr 2022 #21
    Annella, ja mange kan få et godt liv, men blive rige på almindelig lønnet arbejde, hvis rige er folk som mangemillionærer vi skal forstå blive rige af billig mad, så stopper alt fornuft.


  • #26   24. apr 2022 At være rig er ikke altid lykke, det giver mere bekymring om at blive fattig. Så er det nemmere som mig at det kan løber rundt og der er + på kontoen når penge ruller ind.

    Jeg kan i den forbindelse komme med en lille tysk historie som jeg havde da jeg studere tysk på HF.

    En rig tysker er på ferie i grækenland, han går ned til stranden og ser en græker om tager sin daglige fangst hjem. tyskerne spørger: Hvorfor har du ikke flere så du kan sælge dine fisk -

    Grækeren svarede: Jeg har til i dag og i morgen fisker jeg igen. Tyskeren gik hovedrystende videre.

    Den lille novelle er faktisk fantastisk da den fortæller om hvem der er rig. Fysiske penge giver ikke ro - men det mentale som grækeren gør. Jeg har altid elsket den lille novelle som fortæller at penge ikke altid er lykken men at ro i sindet og det at kunne tage ud og fiske næste dag er lykken.

    Så den røde tråd er hvem er mest rig?


  • CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
    #27   25. apr 2022 Der findes en kategori som hedder HENRY, og det betyder High Earner, Not Rich Yet og det er typisk lønmodtagere med høje lønninger, eller selvstændige af små og mellemstore virksomheder, der ligger i den kategori. For mig at se er det ikke et skidt sted at være.

    Rent økonomisk har man stor frihed, man er ikke "gift" med sit job, og har typisk ligeså meget tid til familieliv, fritidsinteresser og lign. som de fleste andre.

    Ofte snakker man om rig kontra fattig, men det mest interessante sted at befinde sig er midt imellem - synes jeg ihverfald.



  • #28   25. apr 2022 Absolut Carsten

    Man behøver ikke at kigge på om den varer koster mere end en anden lignende, Men det er et godt sted at spare. Det som er afgørende er at være økonomisk med sine penge - men dog skal man også spekulere i sundhed. Det er en opvejning man må forholde sig til.

    Jeg kan godt huske min ungdom hvor det var cool med mærkevarer som en Lacoste, som kostede en bondegård, så jeg importerede en masse fra Kina, hvor jeg stadig har dem.

    Mærkevarer er ikke en garant for kvalitet det er bare et Brand. Så det kan være et skrald produkt - Men det tænker folk ikke på, de køber bare en ny Poloshirts,.

    Så er nøjsomhed hen mod rigdom - JA - ihvertfald til middelklassen. Så rent filosofisk er man rig når man har penge på kontoen når de andre ruller ind. Det kan være 1 krone tilbage - men stadig et +.


  • CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
    #29   25. apr 2022 #28
    Helt enig, jeg er også blevet meget bedre med penge end jeg var for bare 5-10 år siden. Dengang spiste vi ude 3 gange dagligt, og i dag laver vi mad hjemme. Det sparer vi en del på, og så er det sjovt og hyggeligt. Og vi ved hvad der er i maden vi spiser.

    Jeg har ikke sådan rigtigt gået op i tøj og mærker, men har fundet nogle mærker som passer mig godt, og som regel kan findes på tilbud. Min iPhone er 4.5 år gammel, men den virker stadig. Jeg har købt fitness udstyr istedet for at betale et dyrt abonnement.

    Min store last er nok biler, men der prøver jeg også at købe/sælge så omkostningen ved ejerskabet er så lav som muligt.

    Sådan helt generelt drejer det sig vel om at indrette sig således, at man bruger færre penge end man tjener. For mig drejer det sig mere om at tænke langsigtet, istedet for at blive fristet af forbrug på noget der har kortvarig værdi.


  • #30   25. apr 2022 Carsten

    Det var netop Simons Spies. Filosofi, når man tjener 1 kr bruger man kun 25 øre - det er den eneste vej for at blive rig.


  • #34   26. apr 2022 Alis

    Nu kan man hos sine kommune søge om et engangsbeløb til f.eks tænder, eller fryser, Køleskab. osv. Samfundet har også udkørende gratis tandpleje hos udsatte. FTP klienter sidder lidt på den grønne gren indtil de overgår til folkepension, bistandsklienter har ikke en chance i helvede at spare en krone op. Men hvis de ryger ville det være et sted at spare.

    Men jeg vil ikke moraliserer, det er helt op til den enkelte at ændre på sin tilstand - på den ene eller anden måde.


  • #36   26. apr 2022 Alis

    Det er ikke et spørgsmål om indkomst - men om forbrug. Hvis man ryger og drikker og tager lån, som de ikke kan betale af på, så er man jo dum hvis man ikke har råd.

    Det tog mig 2 år at spare op til at købe en PH5 lampe - andre vil bare have den med det samme og låner penge.

    Tendensen i samfundet er i flere tilfælde her og nu - så sejler vi så bare videre. Folk køber skod møbler som kun holder i få år. Hvorfor ikke spare op hvis man kan? Og så købe kvalitet? Jeg gider ikke skod ting - mine møbler er mere end 25 år gammel. Jeg er ikke en snob - men realist når jeg køber ting jeg har råd til.


  • #37   26. apr 2022 Ja velbekom. jeg gnaver gerne ben, dog ikke fra møbler.

  • #38   26. apr 2022 Brok

    Det er heller ingen der sig, men man skal have et realistisk forhold til sin økonomi.


  • #39   26. apr 2022 Polysl, og hvem har ikke det.?

  • #41   26. apr 2022 jojo

    Så når folk skylder 1,5 million væk så er det et show?

    OM jeg har penge nok? jeg har været klog med min opsparing så jeg kunne trække mig tilbage fra stresset, med ondt i maven til tyndskid. Jeg er kommet i balance med mig selv nu.

    Jeg bestemmer ikke over andre - hvordan skal jeg det?


  • #42   26. apr 2022 Brok #39

    Rigtig mange..... tv2 lavede en udsendelse om Danskere opsparing, hvor man spurgte dem i job, ikke en kæft havde en. Ungdommen i dag lever i nuet som man gjorde i 60'erne. Jeg syntes bare det er jammerligt specielt nu hvor man har hævet alderen for en Folkepension.

    Min subjektive fornemmelse i fremtiden siger mig at folkepensionen rent kun gør at man overlever. Her bliver der ikke plads til tant og fjas. Det bliver ikke sjovt bare lige at overleve.


  • #44   26. apr 2022 jojo

    Nu betaler jeg 40 kr i bankgebyr om mdr, det kan næppe vælte en økonomi. Så jeg forstår ikke din kommentar om banksystemet.


  • #46   26. apr 2022 Jojo

    Det er sgu da ikke banken som skal curle de som får et kreditkort, hvis de trækker over og ikke kan betale så kommer de i Ribers, og får et nyt kort som ikke kan trækkes over. Det kaldes et mastercard Debet.


  • #47   26. apr 2022 Polysl, nu vil du igen igen gerne være den der kloge, men hvad vil du fortælle? ,

    Men du nævner igen igen Luksus fælden og har du bare set et par af dem, er det jo ikke bankgæld der er problemet.
    Hvordan folk lever og bruger deres penge er vel ikke et spørgsmål om valg af bank m.m.
    Og vil du lære mig om min kost så kan jeg sagtens selv finde ud af det.
    Men vil du købe en mink pels er det godt Regeringen har fået det nedlagt, så bliver det ikke årsag til uro på kontoen.


  • #48   27. apr 2022 Brok

    Jeg er da ligeglad med hvordan folk lever, jeg er ikke belærende, jeg kommer bare med min subjektive mening og mine erfaringer.

    Førhen solgte man ikke maden som var tæt på sidste dato stempling men smed det ud. Nu kan man købe noget som kun er en dag fra sidste dato stempling til næsten ingen penge. De kødvarer skal så behandles med det samme og fryses. Det er ikke dårlig mad, og så er man med til at undgå madspild.


  • #50   27. apr 2022 #48
    Polysl, nu har du flere gange påstået, at maden med sidste salgsdag blev smidt ud, men det er ikke rigtig.
    Mange forretninger har og havde aftaler med væresteder, herberger og mange hjælpe organisationer fik maden så det var ikke alt mad der bare blev kasseret,


  • #51   27. apr 2022 jojo

    Nu kan banken ikke være ansvarlig overfor folks uansvarlighed, At få et betalingskort er en fortrolighed mellem bank og kunde. Men det ville være bedre at alle bare har et Mastercard Credit - så kan man ikke trække over - men kortet har jo sine begrænsninger som at folk ikke i butikker kan få ekstra penge. Her skal kunden til en ATM eller bankautomat og hæve penge.

    Hvis vi tager spillesteder på nettet, så er de da ikke ansvarlige for hvad folk bruger på deres spil. Man kan heller ikke være ansvarlig i en butik hvor mange penge folk bruger. Så i bund og grund handler det om ansvarlighed. Banken skal nok tage ansvar hvis folk trækkere over hele tiden. De får et nyt kort Mastercard Credit. Så i min optik så tager de ansvar. over for en kunde.


  • #52   27. apr 2022 Om du har et kort med kredit, så er det jo ikke længe, hvis du laver overtræk.

    Men jeg tror ikke det har noget med kort i banken, når man hører folk har 30 lån
    til store renter.

    Og maden bliver ikke billigere af det. og fornuften med madspild bliver hverken bedre eller dårligere.


Kommentér på:
Madspild

Annonce