{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

madspild. {{forumTopicSubject}}

HVEM HAR STJÅLET MIN KVOTE.

Ja det er groft, for ifølge statistiske udregninger så smider en husstand som min, 65 kilo mad ud hvert år, og så er det lige at jeg vil vide, hvem er det der udnytter min kvote og som lukrerer på vores mad opsparing. Vi smider nemlig aldrig mad ud, så jeg er lidt irriteret over at man ikke kan få lov til at spare lidt op på madfronten. Sikke nogle parasitter. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  madspild.
  • #1   6. nov 2018 Rigtigt Kisser, jeg smider kun de yderste blade fra min salat ud og det sker en gang om ugen....Efter al det sortering har jeg en stor spand til plastik og en lillebitte til køkkenaffald.... smiley smiley smiley

  • #2   6. nov 2018 Ja Elizabetta, vores bio affald består også mest af afskræl fra grønt og kød . smiley

  • #4   6. nov 2018 Vi smider aldrig mad ud. Vi kan godt leve af varmemad

  • #5   6. nov 2018 Det samme her Anella, jeg bruger alt, måske til supplement eller som en lille varm ret fra aftenens måltid.

  • #6   6. nov 2018 Jeg har dårlig samvittighed, jeg smider alt for meget ud, må se at lære at beregne noget bedre smiley

  • #8   6. nov 2018 Smider aldrig mad ud, skræller ikke engang gulerødder og kartofler, æg kan stort set holde sig 14 dage efter sidste dato, Køber normalt ikke kød i supermarked, men det hænder hvis man kan få det rigtig billigt som til frikadeller som kan laves med det samme og fryses,

    At smide mad ud er at smide penge i skidt posen - og det er da ret dumt. Mad spild er dovenskab, uvidenhed, manglende konstruktiv madlavning.

    Alt i fryseren som man ikke kan se hvad det er skal have en label, hvad det er og dato. Her smider mange mad ud fordi de ikke kan se hvad det er.

    Hvis man laver en madplan for 1 uge af gangen så ved man hvad man skal købe og så risikere man ikke de her impuls indkøb som bliver for gamle.

    At lave biksemad eller tøm køleskabet dag vil minimere en del, og man er ikke i tvivl om når man lugter til tingene om de er dårlige.

    En beregning for år tilbage sagde at man faktisk smider 2 ferier væk om året.


  • #9   6. nov 2018 Ja jeg må for en gangs skyld sige at imens jeg var sammen med en unge dame blev der smidt x-antal meget mad ud noget der normalt ikke sker i min verden og nu er det jo nemt at give x-en skylden - men det er ikke sket før i mit liv og ja det sker ikke igen smiley

  • #10   7. nov 2018 I denne uge har vi puttet noget i rubrikken til madaffald for første gang.

    Det var kyllingeben, som blev kogt, og pillet af til tarteletfyld.

    Alt hvad vi har af grønt, og kartoffelskræller o.l. kommer i kompostbeholderen.
    Den har vi haft i mange år. og der er omsat store mængder, der er lagt ud i haven som gødning.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 344 Svar: 3.356
    #12   8. nov 2018 Jeg bryder mig heller ikke om at smide mad ud, men desværre har jeg været nødt til at smide næsten alt ud fra køleskabet.
    Mandag morgen opdagede jeg at køleskabet ikke virkede. Det er bare så ØV!

    Den gode part var at fryseren virkede, så alt dér er okay.

    Men hvor var det svært at finde et køle/fryseskab med de rette mål og størrelse, ikke mindst hensyn til prisen.







Kommentér på:
madspild.

Annonce