{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.888 visninger | Oprettet:

Må butikker sælge vare over sidste salgsdato??? {{forumTopicSubject}}

Jeg havde ellers lige brokket mig over at jeg ikke orkede at spise... men nu hentede jeg chipsene alligevel, fordi mmmhhmmm...

Jeg begynder at smovse men det er som om at smagen ikke er lige så kraftig som den plejer at være.... og de er ikke nær så sprøde...

Jeg bevæger mig ud i at lede efter sidste salgsdato.. og den er gud hjælpe mig overskredet.. ikke bare med en, eller to dage.. nej.. En hel uge!!!! de udløb den 14/10-2013. Købte dem idag, hvilket altså er den 21/10-2013.

Jeg ved godt at datoen kun er vejledende... men det må de da ikke må de????

Jeg har hverken tid eller lyst til at vende og dreje alle varerne for at lede efter dato anmærkning... må da kunne stole på at de sælger mig friske vare. gad vide hvad der ellers har været for gammelt... hmmm

af hvad jeg kan forstå af følgende:

"En lovændring betyder, at dagligvarebutikker efter 13. december 2014 må sælge varer, der har overskredet "mindst holdbar til". Det kan føre butikkerne videre i kampen mod madspild."

er det først lovligt næste år??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må butikker sælge vare over sidste salgsdato???
  • #1   22. okt 2013 de må ikke sælge noget der er udløbet ,

    de må sælge en vare der er tæt på at udløbe ved at informere dig om det . men ikke overskredet vare

    da jeg arbejde i netto . kunne man ikke Bibbe [scanne] en vare ind der var udløbet .




  • #2   22. okt 2013 Nej det må de ikke.

    Martin. Hvordan kan de gøre det? Stregkoden er vel den samme?


  • #3   22. okt 2013 om et par måneder bliver det lovligt at sælge for gamle vare

    http://politiken.dk/tjek/forbrug/forbrugersikkerhed/ECE2043715/foedevarer-maa-snart-saelges-efter-sidste-salgsdato/


  • #4   22. okt 2013 Også hvad jeg skriver i indlægget smiley

  • #5   22. okt 2013 jeps smiley men det virkede ikke som om du vidste det når du spørger om de om de må sælge det nu smiley

  • #7   22. okt 2013 Det lyder som om der er tale om en fejl fra butikkens side. Du skal bare være glad for du ikke var min chef da han opdagede en vandmelon som havde lagt under en kasse i butikken i 1,5 måned. Vand melon kan virkelig lugte grimt.
    Du kan gå ned i butikken og få posen byttet hvis du vil men ellers er der ikke rigtig noget at gøre.

    Derudover ville jeg lige sige til Simon H.N at når de skal sælge en vare der er tæt på at udløbe sætter de et klister mærke på varen som har en stregkode med en anden pris.


  • #8   22. okt 2013 sidste "salgsdato" er den overskredet kan du pænt gå ned og få den byttet eller få returneret pengene, mindst holdbar til er ikke det samme som sidste salgsdato.


  • #9   22. okt 2013 Rasmus. Ja de sætter varens pris ned. Men det er jo ligesom en krav at man opdager at varen er ved at udløbe. Der kan jo altid ske fejl.

  • #10   22. okt 2013 Topper. Der er lige lidt mere end et par måneder til 13 december næste år. smiley

  • #11   22. okt 2013 Nej det må de ikke, men nu er det jo ikke sikkert de har opdaget det..
    Jeg kigger altid dato på de ting jeg køber, og er de for gamle, går man bare op og siger det.. og i langt de fleste tilfælde er de faktisk søde at enten gi dig tingen uden betaling eller noget andet istedet.. det er nu ikke grunden til jeg gør det, det er mere fordi jeg syntes det ikke er skide lækkert at købe "for gamle" ting


  • #13   22. okt 2013 Ja selvfølgelig kan det være en fejl og det er det sikkert også smiley

  • #14   22. okt 2013 Det er ingen fejl.. De har solgt dig en for gammel vare, bare fordi de kan, og fordi det er dig smiley

  • Allan J
    Allan J Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 405
    #15   22. okt 2013 Fejl kan ske, det er ikke 100% af alle varer der går igennem medarbejdernes øjne. Bliver der eksempelvis flyttet en pose over til den nye kasse hver gang, så kan det sq smutte en enkelt gang hvis der ikke bliver solgt en hel kasse, men det burde selvfølgelig ikke ske - i en perfekt verden (som vi jo ikke lever i)

    Du brokker dig over en uge - hvis det er en kims pose, så mener jeg at kims skriver på bagsiden noget med om du er tilfreds med posen? Så kan du jo skrive til dem og se om de gør noget ved det - måske du får et lille udpluk af deres varer for din hjælp.

    Den med at stregkoden ikke virker?
    Stregkoden på 200g kims saltede chips bliver sq ikke ændret på poserne efter dato-udløb - jeg prøvede engang at kvickly havde tilbud på kaffe til 5 kroner (som udløb om 2 dage) der havde de en hel masse til at stå på en kvartpalle 10 meter derfra med en bedre udløbsdato - stregkoden var den samme, så gæt hvilke jeg tog smiley


  • #16   22. okt 2013 Sagde ikke at stregkoden bliver ændret siger at der bliver sat et klistermærke på hvor der står en anden pris og i mange tilfælde også en anden stregkode

  • #18   22. okt 2013 Sidste uge købte jeg en Kakao, discount udgaven og de stod på køl. Den var fandme klumpet doh, og overskredet self.

    Klamt smiley


  • #19   22. okt 2013 Det er fordi der er folk, ofte nogle unge hoveder, som ikke føler at deres arbejde rager dem en skid. FIFO, First in, first out altid.
    Ser det faktisk skræmmende tit, når folk smider nye varer på hylderne, at de bare smider det ud foran det andet, som så står inde bagved og skrider i datoen.

    Da jeg arbejde på en tank hver morgen, alle hverdage oplevede jeg gang på gang at weekendholdet fyldte varer op helt forkert, så det måtte rettes om mandagen.

    Jeg tror faktisk ikke at butikken kan straffes med bøde eller lignende, hvis der sælges en varer som er over sidste salgsdato.
    Oftest stilles varerne således at SSD. kan læses uden at skulle flytte rundt på varen, hvilket gør det nemt for dig, og de ansatte at se om noget skulle være løbet.
    Personligt tjekker jeg altid datoen, og tager oftest den med længst holdbarhed smiley


Kommentér på:
Må butikker sælge vare over sidste salgsdato???

Annonce