{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
150 visninger | Oprettet:

Madspild {{forumTopicSubject}}

Hver eneste dag året rundt kasseres tonsvis af mad, fordi det har nået sidste salgsdato.
Men selvom mad har nået sidste salgsdato, behøver det ikke være dårligt.
De gule hjælpere indsamler sådan mad, og sælger det meget billigt til en masse mennesker, som måske ellers ikke ville få mad på bordet hver dag.

Hvad er din mening om, at mad der er over sidste dato, hjælper fattige ?
Burde det ikke udbredes til hele landet ?

Se her om de gule hjælpere :

https://www.tv2fyn.dk/artikel/maria-har-ikke-raad-til-mad-nu-handler-hun-hos-de-gule-hjaelpere

Og så har de gule hjælpere i dag vundet en pris på 100.000 kr.

https://www.tv2fyn.dk/artikel/her-er-den-fynske-vinder

Kommentarer på:  Madspild
  • #1   21. nov Jeg kan ikke få armene ned over de dejlige mennesker som bruger deres tid på de udsatte..

• #2   21. nov Jeg syntes det er en god ting og jeg syntes at huske at her i Slagelse hvor jeg bor findes der butikker der lidt før lukketid sælger gode ting som jo skal spises på dagen smiley

• #3   21. nov Rigtig god ide... Og nu vi er ved den slags., her hvor jeg bor, har vi et stort skralderum, som vi alle har nøgler til. også Spar Supermarkedet. og de kasserer også på samme måde. men ham der kører deres affald i skralderummet. stiller alle varene op på en hylde, til selvbetjening. Det er også en god ide. han vil ikke smide det i containerne. Og det forsvinder.

• #4   22. nov Ja det er en god ide. Jeg har været omme bag kulissen og deltaget i indsamlingen af overskudsmad. Jeg må indrømme at jeg kaster op over, hvor meget der produceres for meget.

I stedet for at vi jubler over, alt det der ikke går til spilde, hvilket så endelig er ok, så skulle man kigge på vores produktion og finde et bakgear. Jeg ved godt, at det ikke er nemt.

Forretninger over af kunder, derfor tør de ikke, at have tomme hylder. Det sender et forket signal, siges der. Og kunden der lige ville have den udsolgte vare, bliver muggen. Det er os som forbrugere, der bærer en stor del af skylden for alt den overproduktion. Jeg syntes også ar supermarkederne, slipper lidt for nemt, når de bliver til den gladere giver til de fattige og udsatte.

• #5   22. nov De varer der ryger ud på grund af datoen. fejler ikke en skid. Jeg må nok indrømme , at jeg er en af dem der aldrig ser på datoen. måske en fejl. men jeg lever da endnu.-
    bill. er hjemmelavet Avocado-suppe.

profilbillede
  • #6   22. nov Finken N overproduktion ja måske men hvornår skal en fabrikant stoppe - når du syntes eller når fabrikken har overskud og ærligt snak må være at fabrikken laver jo kun produkter fordi der kan tjenes penge ikke for din eller min skyld derfor er der overproduktion smiley

• #7   22. nov Ronald G Avocado-suppe det lyder nu meget godt smiley

• #8   22. nov Polysl skrev : Jeg kan ikke få armene ned over de dejlige mennesker som bruger deres tid på de udsatte..

Mon ikke Aldi har det på samme måde - Tænk en reklame for deres firma, nu hvor de gule hjælpere vandt "Fantastiske Fællesskabers prisen"
    Nu bliver Aldi nævnt igen og igen i medierne samt på Facebook - samtidig med at Aldi er de glade givere, sparer de også penge, da det jo normalt ikke er gratis at slippe af med overskudsmad.

Trods det, har jeg det som Polysl, jeg kan heller ikke få armene ned, over de mange mange frivillige som gør et godt stykke arbejde for ringe stillede og udsatte personer i det Danske samfund.

• #9   23. nov Leon. Jeg tror nu den går begge veje. Som forbrugere har vi et valg. Vælger flertallet at. I eks. kun vil købe sæson varer, så ville de jo ikke købe alt det ind fra udlandet som de gør. Så det er os der har magten. Vi er bare blevet så forvente med alle de ting der kan dyrkes i varmen, så vi kan få dem året rundt.

Ronald G. Jeg er hellere ikke dato fan. De er alligevel skide svære at få øje på. Så brug øjne og næsen, til at finde ud af, om noget kan spises eller ej. Samt lidt sund fornuft.

• #10   23. nov Jeg har sat en app ind på mobilen med Lup og Mikroskop som kan tage billeder. det gør det lidt nemmere

profilbillede
  • #11   23. nov Glad du støtter baskerne....🌷

• #12   23. nov Finken

Du har helt ret, folk glemmer hvor stor magt forbrugere har. Eriverslivet giver det forbrugere køber.

Der hvor forbruger skulle have mere fokus på er at købe kød i gårdbutikker som man kan være sikker på ikke er Halal hvis de slagter selv. Folk skulle tage mere ansvar og være mere beviste når de køber Halal i butikker som betyder at man støtter den Arabiske Liga som igen støtter terror og moske bygning i EU bla..

• #13   23. nov KLART Polysl, Det er mit nye land, jeg køber for det meste Lokalt, og her er intet Halal. Her bliver der overhovedet ikke taget hensyn til det folkefærd, og hvis de vil have mad i munden, MÅ DE ARBEJDE. SÅDAN

• #14   23. nov Finken N ja sjovt du siger det med sæson vare sådan var det på det nærmeste i gamle dag og ja det vil være godt også for udlandet smiley

Kommentér på:
Madspild

x