{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.120 visninger | Oprettet:

Alt kan ske på en arbejdsplads {{forumTopicSubject}}

Vi kan godt blive fristet, selv i arbejdstiden, har mellem år og dag hørt, at sød musik kan opstå og godt for det. Det er så ikke tilladt på alle arbejdspladser.

Det handler om en Pedel, der har "forgrebet" sig på en af beboerne, en udviklingshæmmet kvinde og er efterfølgende blevet fyret. Nu er Pedellen ikke plejeren, men en der passer alt muligt i "huset" undtagen beboerne, men det er ikke tilladt, at blive tiltrukket på den arbejdsplads.

Mit spørgsmål: er de udviklingshæmmede umyndiggjorte eller bestemmer de selv, hvis nu det er det sidste, hvorfor må de så ikke "hygge" sig, det fremgår ikke af sagen, at han har voldtaget hende, men de har haft sex.

Mon denne her sag er et godt emne for Forum her ??

https://www.avisen.dk/pedel-fyret-havde-sex-med-handicappet-kvinde-og-t_503391.aspx?utm_source=news.dk&utm_campaign=jubii&utm_me


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alt kan ske på en arbejdsplads
  • #4   18. jun 2018 HUM ja vil i første omgang også sige at man ikke må have et sexuelt forhold med en udviklingshæmmet og slet ikke igennem sit arbejde . når alt så er sagt må jeg gætte mig til at udviklingshæmmet nok også har en trang men måske det bare er mig der tænker sådan smiley

  • #5   18. jun 2018 Pedellen er ansat på et handicap bosted, derfor er han underlagt samme regler som andet personale. Han burde vide bedre.
    Der står om stedet:

    Målgruppe
    Tilbuddet er målrettet borgere med gennemgribende udviklingsforstyrrelser og evt. fysiske funktionsnedsættelser. Dertil kan der være komorbide diagnoser, dvs. tillægsdiagnoser som eks. mental retardering, angst, epilepsi, depression, søvn- og spiseforstyrrelser, OCD, ADHD, mfl., samt problemskabende adfærd. Borgerne har massive personlige og- eller adfærdsmæssige problemer.


    Det er nemt at udnytte mennesker i den situation.



  • #6   19. jun 2018 Det er da klart at den er helt gal, han må holde sig i skinnet, en udviklingshæmmet...!!!!!
    På den anden side finder de fleste parforhold hinanden på arbejdspladsen.... smiley smiley smiley


  • #7   20. jun 2018 Er sikker på at det har noget at gøre med at beskytte i mod udnyttelse fordi at rigtig mange mennesker med den slags problematikker stoler hurtigere på andre mennesker og er tit meget beskyttet mod farer op igennem deres opvækst så de bliver nemmere at udnytte fordi de har tillid til de mennesker der er omkring dem, så hvis de oplever at de er søde og rare ja så kan andre nemt udnytte dem. Og selvfølgelig skal man passe på ikke at generalisere fordi der er stor forskel på handicaps og hvilken grad det er i, nogen kan passe på sig selv og andre har brug for at blive passet på.

Kommentér på:
Alt kan ske på en arbejdsplads

Annonce