{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
212 visninger | Oprettet:

Alt for mange små folkeskoler lukker; Problem? {{forumTopicSubject}}

https://www.bt.dk/samfund/19-folkeskoler-lukker-vi-sparer-cirka-45-millioner-kroner

Alt for mange mindre folkeskoler lukker i ydreområder, hvilket er et stort problem.

Regeringen ønsker at flere mennesker bliver spredt rundt om i landet. Det siger de, men om de mener det, er noget andet, for det koster på den korte bane, og er man villig til at give de ekstra penge, så det kan lade sig gøre?

Mange ønsker at flytte væk fra storbyer, og til mere landlige områder. Men der skal jo være både arbejde, børnehaver, skoler og læge til rådighed for ellers kan det jo ikke ske.

Man bygger løs i storbyerne, med huslejer som alt for mange ikke er i stand til at betale, selv ved 2 almindelig indkomster.

Der er noget helt galt med den måde der prioriteres på, og der bør virkelig sættes stort ind så hele vores, lille land, bliver beboet til folks behov og udvikling af mindre byer.

Hvad mener I?






Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alt for mange små folkeskoler lukker; Problem?
  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #1   6. aug 2023 Problemet med danske politiker idag er, at de siger det ene og opfører sig lige modsat, hvis det kan gavne dem selv.
    De viser jo jo bedst ved, at melde deres egne børn i privat skoler.

    Når jeg tænker på, hvor mange umulige politiker vi har haft gennem mange år, men de har jo fået en ny fratrædelses ordning med navnet EU.


  • #2   6. aug 2023 Cris7 ja jeg tror faktisk ikke politikerne ved hvad de selv vil eller de kan måske ikke se at den politik de føre er en fejlpolitik og at deres centraliseringspolitik er helt til grin.

  • #3   6. aug 2023 Brok S jeg er faktisk tilbøjeligt til at give dig ret og vi ku da drømme om at politikerne kommer ind i kampen, frem for at mele deres egen kager og ja det fortæller jo også alt når politikerne sender deres børn i privatskoler smiley

  • #4   7. aug 2023 Paradoksalt nok - så er det slet ikke nemt, at gøre børnefamilier tilfreds, de vil have frie omgivelser og have alt lige udenfor havelågen, det kan ikke lade sig gøre. Men mange små byer findes udenfor storbyerne, og de få forretninger o.lign. som måtte være i disse byer, dem kører de flot forbi, for at tage til storbyen og handler, for det er der de bedste tilbud er - og så sker der det, at disse landsby forretninger må lukke, det bliver til "døde" byer, børnene bliver større og skal videre i uddannelsessystemet.

    Systemet finder ud af, at det er alt for kostbart at drive små skoler og de lukkes ned, det samme skete, da de fandt ud af, at det var for dyrt med Amterne og det blev til Regioner i stedet, det samme ske med kommunerne, de skulle sammenlægges, og så kunne de spare mange penge på vedligeholdelseskontoen, for så kunne de også nedlægge mange Rådhuse, hvad var det lige, der skete med alle disse Rådhuse, de eksisterer da stadig, de bliver bare brugt til noget andet kommunalt rigtig mange steder.

    Jeg kunne rigtig godt tænke mig at spørge, hvad fungerer i det offentlige, for jeg kan ikke nævne noget i skrivende stund, kan være andre kan ??

    Jeg synes ikke Folkeskolerne fungerer, det er derfor forældrene vælger private skoler, Folkeskolen har ikke fornyet sig, de kører bare videre i samme spor, der er alt for mange der går ud af Folkeskolen uden at have lært ret meget, det kan ikke bruges til noget.


  • #5   7. aug 2023 Jetset jeg tænker at der en gang var en folkeskole der ku, nu kan de ikke noget og ku vi ikke give forældrene skylden, da de gerne ser at det er lærerne der tager de tæv forældrene sku tage i opdragelsen, som jo er lagt over på lærerne.

  • #7   9. aug 2023 #5 - Leon - du kan ikke lægge ansvaret over på andre, hvad dit afkom angår. Det er ene og alene forældrenes ansvar - kan dit afkom ikke finde ud af at opføre sig anstændigt, så må det være en afgang, andet kan jeg ikke se.

    Men jeg vil ikke lægge skjul på, at jeg synes Folkeskolen er svag - de skulle få nogle regler, alle kunne forstå. Folkeskolen er til for at lære vores børn færdigheder i div fag, ikke at opdrage vores børn. Men forældre kan så ikke finde ud af det mere, sørgeligt.


  • #8   9. aug 2023 Gid jeg vidste, hvad der skal til for at vende udviklingen, så Danmark igen bliver for hele folket. Jr. Alis

    Jeg ved godt, hvad der skulle til - det samme, som dengang vi gik i skole.


  • #9   9. aug 2023 Jetset det er også det jeg skriver og jeg husker min egen skoletid, der lu læren godt søger for at der var respekt og på flere måder smiley

Kommentér på:
Alt for mange små folkeskoler lukker; Problem?

Annonce