{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.846 visninger | Oprettet:

Salg på eBay - Alt for dyrt! {{forumTopicSubject}}

Så fik jeg solgt mit grafikkort på ebay til £320 .. Fint nok, men jeg er godt nok noget bitter over det endelge udfald.. Jeg har brugt eBay i mange år til at handle med, men det her var første, og sidste gang jeg sætter noget til salg derinde..

Til at starte med opretter jeg annoncen og får at vide at det koster £2 at oprette annoncen.. Ingen problem, det vil jeg godt give.. Jeg kan dog ikke sætte prisen højere end £320 da det er hvad jeg maks må sælge for som privat, medmindre jeg registrerer mig som en forretning derinde osv osv, men det synes jeg ikke var nødvendigt. Jeg lavede annoncen som en, hvor folk ku byde, så måtte det jo ende lidt højere alligevel.

Jeg får så solgt kortet til de £320, som var lidt lavere end jeg havde håbet på, men sådan var det jo, det var hvad jeg selv havde angivet, og var selvfølgelig klar på, at det ku ske, at blive solgt til den pris. Gutten ender med at overføre £377 (£57 til forsendelse) til min PayPal konto, som jeg var tvunget til at bruge, men PayPal vælger så lige at snuppe £19 i "fees" som de kalder det. Ikke noget de skriver noget om nogensteder med mindre man leder efter det, så nu var jeg begyndt at blive lidt træt af hele situationen.. På dette tidspunkt er kortet allerede sendt afsted til Mexico, så jeg kan ikke nå at fortryde hele handlen.

Nu her idag får jeg så åbenbart en "invoice" fra ebay på endnu en såkaldt "fee" de også skal have betalt, fordi jeg nu har fået solgt kortet.. Den lyder så på 50$ ! Ligger jeg det hele sammen og omregner det til danske kroner har det kostet mig intet mindre end 471 Danske kroner, at sælge én enkelt ting på ebay.. Det er jo nærmest til grin ..

Sku lige af med det sure opstød..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg på eBay - Alt for dyrt!
  • #1   4. apr 2013 Det er jo direkte sygt. Men det står sikkert under de vilkår du har accepteret. jeg vil nu prøve at kontakte ebay hvis jeg var dig.

  • #2   4. apr 2013 Ja lige netop Simon, det er sikkert noget jeg har accepteret i deres hundrede kilometer lange vilkår, som man jo altid bare acceptere.. Men jeg prøver nu også lige, at tager fat i dem .. De burde ihvertfald have skrevet det mere tydeligt, synes jeg, under alle omstændigheder ..

  • john D
    john D Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #3   4. apr 2013 det sammme med qxl . havde et indtryk af at det var gratis da jeg oprettede annoncer. kunne ikke se nogle steder det ville koste mig noget og jeg skulle ikke have kreditkort op af lommen . et helt år efter så sender de mig en regning på min mail jeg skal betale smiley

  • Andreas H
    Andreas H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 155
    #4   4. apr 2013 At du godkender nogle vilkår, som du ikke har læst, det er ikke ebays problem og de vil nok ikke gøre meget ud af den sag.

    Ang. Pengene til paypal, er det så ikke hvis du vil have dem udbetalt til din konto, at de tager en vis procentdel af beløbet? - hvis de bliver stående på din paypal konto og de vælger at betale ebay handler fra den, betaler du vidst ikke noget... Hvilket vidst står i deres vilkår.


  • #5   4. apr 2013 Andreas H

    Nej det er desværre bare for at bruge ebay.. De tager et beløb udover dette for at sende til min bank konto ..


  • #6   4. apr 2013 Sider som Ebay og QXL lever jo ikke af at gøre deres services gratis. Det er gratis at købe ting på ebay for dig som køber, men som sælger, så er der altid et gebyr. Mange gange så er det helt op til 10% af prisen på varen. Hvilket du også ville have læst hvis du havde taget salgsbetingelserne og gebyrlisterne frem som ligger på Ebay når du opretter din annonce.
    Paypal tager normalt ikke penge for overførelser mellem private, så længe der ikke er tale om et salg af varer solgt på ebay. Med det samme det bliver en transaktion, så koster det penge at sende og modtage penge. Dette står også i deres betingelser, hvis ellers du har læst dem.
    At tro det er gratis at bruge disse services er din egen skyld. De tjener milliarder om året, netop på salg og transaktioner i enhver art.


  • #7   4. apr 2013 Kim

    ja selvfølgelig skal de også have lov til at tage penge for det.. jeg synes bare ikke det fremgår tydeligt nok da jeg oprettede annoncen..


  • #8   4. apr 2013 Når du går igang med at oprette en annonce på Ebay, så står der faktisk i den menu du åbner, Seller Fees, havde du nu læst den igennem, så havde du fundet ud af hvor meget det faktisk koster alt sammen. Så jo det er gjort pænt opmærksom på hvor meget det kommer til at koste dig,

  • #9   4. apr 2013 Sjovt! Jeg har nøjagtig det samme problem, jeg har solgt 4 hjemmelavede fingerboards til ca. 150,- stykket + 35 i forsendelse og fik også en regning fra eBay på £17 for mine salg og det er selvom jeg så at det kun kostede ca £1 pr fingerboard at sælge og så alligevel blev jeg slammet £17 så jeg har også en kamp med deres kunde support!

  • #10   4. apr 2013 Kim

    Ja det står i den menu, men det er jo ikke den jeg går ind i.. Det burde stå der når jeg trykker på "Sell an item", for derinde står der nemlig intet om det, hvilket der burde.


  • #11   4. apr 2013 Michael W

    Jeg har simpelthen ikke overskudet til at gide det.. For et eller andet sted er det jo også lidt min egen fejl, men synes dog stadig de bør gør mere opmærksom på det.. Men det er der jo nok en grund til at de ikke gør


Kommentér på:
Salg på eBay - Alt for dyrt!

Annonce