{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
280 visninger | Oprettet:

cris7
cris7
Online Tilmeldt:
16. dec 2014
Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 341 Svar: 3.341

Når Politiet mangler sund fornuft. {{forumTopicSubject}}

https://ekstrabladet.dk/nationen/claus-til-politiet-giv-mig-min-kniv/9782993

Læs venligst artikel

Claus skal møde i retten for ulovlig våbenbesiddelse. Han er skovarbejder, og har i 20 år brugt kratrydningsknive. Han er sat til at udrydde bjørneklo af Dansk Skovkontor, men politiet har nu konfiskeret hans knive.

Omkring knivloven siges der:,

Før du tager afsted med en kniv i tasken eller lommen på din tur, er det vigtigt at kende til knivloven. Knivloven blev opdateret i 2016, og man må nu som udgangspunkt ikke bære kniv offentlig steder, som eksempelvis er uddannelsessteder, ungdomsklubber, fritidsordninger og lignende.

Du må dog gerne bære kniv, hvis den skal bruges til et anerkendelsesværdigt formål. Et anerkendelsesværdigt formål kan være som led i erhvervsudøvelse, eller til brug ved sportsudøvelse, jagt, outdoor, lystfiskeri eller lignende.
jvf. https://backpackerlife.dk/knivloven/#Disse%20Knive%20Er%20Ulovlige%20Knive%20Jf.%20Knivloven Artiklen er fra 2023

Det virker temmelig overdrevent af politiet, samt mangel på sund fornuft, at reagere sådan.

Hvad mener I?




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når Politiet mangler sund fornuft.
  • #1   31. maj 2023 Som problematikken er lagt frem, synes jeg, der mangler nogen. Hvor er Claus arbejdsgiver i denne sag, hvorfor skal Claus selv købe sit værktøj, alle håndværkere, der er ansat får udleveret div værktøjer, som skal bruges.

    Som det er nu, synes jeg umiddelbart at Politiet har handlet efter lovens regler.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 341 Svar: 3.341
    #2   31. maj 2023 Sandt at der mangler lidt mere information i sagen.

    Men der har jo også være andre sager, hvor håndværkere har ladet deres værktøj ligge i bilen, fordi det er mest praktisk at gøre. Så er de blevet stoppet i almindelig kontrol, og sigtet for våbenbesiddelse. Det er ikke fair. Der skal være en form for conduite, og fornuft, fra politiets side.

    Grunden til at jeg lagde artiklen var, at det for den sags skyld, her forleden, ligeså godt kunne ha' været mig selv som kunne været anklaget, hvis politiet havde stoppet mig.

    Jeg nævnte det endda for sjov til en ven inden.

    Jeg skulle ha' en god køkkenkniv samt strygestål med i kolonihaven, for den lader jeg ikke være dér om vinteren. Den er 20 cm lang, og jeg pakkede den godt ind i avispapir.

    Jeg ville være blevet rasende hvis jeg var blevet anklaget for våbenbesiddelse, for der er ligesom ikke andre muligheder at gøre det på.







  • #3   31. maj 2023 Ja, jeg er enig i, at der skal være sund fornuft. Hvis jeg havde været Claus, så ville jeg øjeblikkelig kontakte min arbejdsgiver og bede om hjælp, så ...., hvorfor gør Claus ikke det ??

    Men tænk engang i 2016 fandt vores daværende politiker ud af, at vi blev nød til også at inddrage knivene, hvorfor mon ?? - at det skal være et problem at flytte vores knive fra det ene opholdssted til det andet, det er også grotekst.

    Kommer faktisk i tanke om, at jeg forrige jul rejste til Jylland med en meget stor gaveæske med super skarpe knive i alle mulige størrelser, jeg tænkte slet ikke på, at jeg kunne blive anholdt, men nu var æsken også pakket ind i julepapir og modtageren blev rigtig glad smiley


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 341 Svar: 3.341
    #4   31. maj 2023 Som jeg har læst mig til, så er det helt iorden hvis knive er i indpakning, altså lige indkøbt.

    Men min transport er så ikke iforhold til den måde man administrerer loven på. Men her er jeg så nødt til at overtræde, og det gør jeg igen, når jeg tager kniven hjem. smiley





  • #5   31. maj 2023 Jeg kunne heller ikke forestille mig andet, Cris lovlydige kvindemenneske smiley - men det kunne måske være, de kunne komme og hente dig og køre dig hjem med knivene smiley

    Måske de på et tidspunkt vil lovgive om, at vi skal have Knivtegn ligesom vi har Jagttegn ??


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 341 Svar: 3.341
    #6   31. maj 2023 #5 Jetset

    smiley :D, eller jeg må bruge tid på at søge våbentilladelse, B), næh nej, sådan 'spiller klaveret' ikke. smiley

    Der skal altså være sund fornuft tilstede.






  • #7   31. maj 2023 Jeps, men det var i gamle dage, at det ikke var noget problemer med at have lommeknive og lignende på sig - men den tid er også forbi, desværre - det endte brat i 2016 først, hvor der var adskillige knivdrab gået forud for den lovgivning.

    Knive bruges stadigvæk i nattelivet - det er mildelst talt forfærdeligt.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 341 Svar: 3.341
    #8   31. maj 2023 #7 Jetset

    Helt enig, at det er forfærdeligt at så mange bruger kniv i nattelivet, men også at bandemedlemmer konstant er bevæbnet med kniv, og ikke bange for at bruge den.

    Ikke mindst mindreårige i grupper, der truer for at berige sig her og dér, skaber utryghed, og skræmmer.

    De skulle ha' 'et klask' som de aldrig glemmer. For pædagoisk er de ikke til at nå.







  • #10   31. maj 2023 Jeg tænker at knivloven er meget firekantet - men tror desværre at det bliver nød til at være sådan - netop fordi knive bliver misbrugt og jeg fik en gang en multikniv af min Tyske ven og jeg forhørte mig og den vil være ulovlig at gå rundt med og ja den gang jeg var spejder var det at have kniv ikke et problem smiley

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 341 Svar: 3.341
    #11   31. maj 2023 Alle knive over 12 cm, skal ha' et anerkendelses formål, hvis man har dem på sig.

    Og, jeg pakker dem så de er lettest at transportere, og nej, jeg tror ikke det vil få konsekvenser hvis jeg blev undersøgt, medmindre det er en meget nidkær betjent.

    Men man ser jo at anklagemyndighederne skubber på for nul-tolerance i snart sagt alle ting og sager, hvilket de også taber mange sager på. Ikke mindst presser politiet.

    Men vi skal altså også alle kunne leve normalt, og ikke risikere straf, fordi regler/love går for vidt, fordi man søger at ramme nogle specielle typer.






  • #12   31. maj 2023 Jeg tror problemet ligger i de få der rundt om i verden pludselig går grassat med større knivvåben og politiet er tit dem der får skylden hvis de ved en fejlikke har taget et våben fra en person og selv folk med tilladelse kan jo gå grassat.

Kommentér på:
Når Politiet mangler sund fornuft.

Annonce