{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
529 visninger | Oprettet:

Psykisk syg råber {{forumTopicSubject}}

Skråt over hvor jeg bor er der en som åbner ud af sit vindue og skriger. Nogle gange kan man høre hvad hun skriger, som at de tog hendes børn - det har åbenbart gjort at hun er blevet psykisk syg. Jeg kender så ikke grunden til hvorfor - men det er også ligegyldigt.

Men her i varmen er det ekstrem generende at hun en hel dag kan få lov til at råbe ud af vinduet.

En gang ringede jeg til politiet fordi nu var det nok. Jeg fik fat i vagthavende som godt kendte til problemet - men når politiet møder op på hendes bopæl så lukker hun ikke op. Her forklarede de at så kunne man ikke gøre noget. For at kunne gøre noget så skal der en læge ind over, en låsesmed.

Der har ellers været fredeligt nogle måneder som betyder at hun har været væk. Jeg kender nogle af beboerne som er trætte af det råberi og har klaget til udlejeren - men her vil udlejer åbenbart ikke gøre noget da det handler om en som er syg. Så beboerne og mange andre i området må så bare finde sig i det daglige råberi.

En gang var der gående som bad hende holde kæft hvorefter de fik kastet ting efter sig. Så her kunne politiet gøre noget da det er overfald.

Men man skal tænke på at det også påvirker alle beboere - specielt børn som bliver bange når hun lige åbner vinduet og skriger.

Men som alting er så ser det ud til at politiet mangler beføjelser af mere håndfast art - måske økonomisk?

Man skal bruge:

politifolk
læge
låsesmed
ambulance
placering

Så det er mange der bliver involveret.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Psykisk syg råber
  • #2   4. jun 2021 Jeg har aldrig hørt om at man kan kæde skattelettelser sammen med fjernelse af børn.

    Jeg har aldrig hørt at man kan få en psykisk sygdom ved at regeringen går efter skattelettelser.

    Ingen kommune fjerner børn sådan lige, faktisk er det i ekstreme tilfælde - eller når en kommune bliver taget i fingrene nede i kagedåsen. Politiet siger selv de ikke kan gøre noget pga. det lovmæssige - andet hvis hun kaster ting ud af vinduet mod andre.

    Det kan også være at politiet har opgivet, for lidt efter de har fjernet hende fra bopælen så er hun tilbage.

    NU tror jeg ikke at der er mange som har lyst til at håndterer psykisk syge, så det bunder i at der er for få som søger ind. Set i lyset af flere mord på personale - eller overfald.


  • #3   4. jun 2021 Alis

    Historien er sand, for politiet skal poste alle anmeldelser på døgnrapporten - og jeg er ikke den eneste som har indgivet en anmeldelse.


  • #4   4. jun 2021 Polysl jeg kan godt forstå at det er et problem og hvornår er nok nok og her hvor jeg bor forsøger vi og hjælpe hvis vi oplever at en er blevet syg - da vi skal værne om hvinanden + det at der er larm 24/7 får de flestes grænser til at bliver til ingen grænser og der burde findes et hold som kunne rykke ud i sådan situation og det boligselskab jeg bor i prøver at gøre en forskel.

  • #5   4. jun 2021 Alis C folk bliver ikke syge fordi nogen får skattelettelser smiley

  • #7   4. jun 2021 Alis C du må ikke være i tvivl om at det sker og at det sker dagligt flere steder i Danmark og du taler om (hjernekemikalier) og jeg er også syg og mangler en bestemt medicin - medicin er en god ting for dem der kan styre det og Alis C du mangler en historie - hvor er din verden henne smiley

  • #8   4. jun 2021 Alis

    Nu kan du selv henvende dig til Odense politigård og tale med den vagthavende, han vil sige nøjagtig som beskrevet. Jeg har ingen grund til at gå efter hende som syg - andre og jeg vil bare have fred for det råberi. Men politiet kan ikke gøre noget hvis hun ikke lukker op - men du må da gerne komme med en løsning rent lovmæssigt som politiet i Odense ikke er klar over - alle vil tage din opdagelse af de vises sten til sig, og du vil blive hædret på borgen og få kindkøs af Mette Fup - for den ballade er nok ikke den eneste i Danmark.


  • #11   4. jun 2021 Alis

    NU kan ingen gøre noget hvis hun enten ikke er hjemme eller ikke vil åbne. Så kan du have lige så mange folk i psykiatrien - det hjælper hat.

    Formål???

    Må man ikke skrive noget som pisser andre og mig af?

    Er du ikke lidt ude på dybt vand når du forlanger at det skal have et formål?

    Hvis du ikke kan læse formål med indlægget så skal du have nye briller. Jeg gør netop opmærksom på at selv politi ikke kan gøre en skid når en råber ud af et vindue og smækker det hårdt i.

    Politiet pointer i samtale at der skal være en læge ind over, før de kan reagerer med låsesmed, ambulance, indlæggelse. Så jeg kan så mene at politiet er skide ligeglade, for de kan ikke høre den skøre kællings råberi. Jeg vil nødig bo i samme ejendom - det må fandme være træls.


  • #13   4. jun 2021 Så du mener at hele gaden bare kan tage hovedtelefoner på når hun skriger? Og ja hun skriger hele dagen - hun starter ca. kl 9 og slutter ca kl 16 så er hun nok så hæs og tør i kæften at hun ikke kan sige et kvæk.

    Det er da en besynderlig kommentar fra dig Alis, for overfører man det til voldtægt, så kan de jo bare blive hjemme så er der ingen der bliver voldtaget. Kan du selv se hvor dum den kommentar er?

    Fakta er at det er et børnerigt område hvor børnene bliver bange - men de kan måske også tage hovedtelefoner på når de leger nede på gaden.

    Nu spurgte jeg så også hvorfor der ikke kommer en læge - men det kunne vagthavende ikke svare på. Men det er let at gennemskue som økonomi for politi sidder med regningen - både til læge og låsesmed og er der mange episoder af den slags så ryger budgettet.

    Men nu findes der ikke en klog bog som kan bruges i alle psykiske sygdomme, så de bevæger sig i et minefelt - et trin af gangen. Det koster. Måske ansætte Dr. Phill.


  • #14   4. jun 2021 Alis C jeg kan se at Polysl har lavet denne tråd om en psykisk kvinde som råber når hun har brug for det og ting kan være svært hvis det opstår et problem at komme igennem til dem der kan hjælpe (i dette tilfælde en kvinde) der har problemer i livet og du taler om medicin og hvor jeg tror det vil være bedre at spøger de syge - for her lovgiver politikerne om ting de ikke har forstand på og atter så vil små psykiatriske afdelinger være bedre for 85% af de psykisk syge - men hvorfor skulle de have bedre kår som vil gøre dem hurtigere raske - hvis de kan blive raske.

  • #16   4. jun 2021 citat
    Det ville være godt, hvis de mennesker, der bliver generet af psykisk syge, de også ville arbejde for en bedre psykiatri.
    //citat slut

    Ville jeg gerne - men jeg er selvpensioneret og har flere ting i gang, og da jeg intet forstand har på det område så er jeg for gammel til at sætte mig ind i det og bruge al min tid på det. Det er ikke noget man kun kan bruge nogle timer på. Det er et heltids job i at sætte sig ind i det - og jeg er nok kradset af inden jeg kan være til gavn - så jeg hygger mig med ar få pcer til at køre, opgraderer gammel skrammel. Mine web som jeg er admin for. Så min tid til den slags må overgives til dem som er unge og gider.


  • #17   4. jun 2021 Alis C selvom jeg ikke er en stærk mand hjælper jeg dem der har brug for det i min nærhed og hvis et menneske har brug for medicin frem for en fastspænding så giv dem medicin - det jeg selv har oplevet er at lægemiddelstyrelsen har taget den bedste medicin fra mig og det bliver min død en dag - så du skal nok ikke fortælle mig om hvad syg bør have og ikke have smiley

  • #18   4. jun 2021 Polysl der behøves ikke forstand - næstekærlighed kan gøre meget hos et menneske som har brug for hjælp smiley

  • #19   5. jun 2021 Leon

    næstekærlighed hjælper ikke med en kniv i halsen, eller hjertet som vi har se flere eksempler på. Så jeg tror at jeg ligger mine prioriteter et andet sted.


  • #20   5. jun 2021 Polysl det lyder nu også ret voldsomt - jeg vil jo nøjes med at tale det hjælper smiley

Kommentér på:
Psykisk syg råber

Annonce