{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
384 visninger | Oprettet:

Gerningsmænd går fri {{forumTopicSubject}}

EB
Det er begyndt at blive en norm at eftergive små domme.

Og man kalder Danmark for et retssamfund? - tror at mange klasker sig på låret af grin, specielt efter at man reducerer en strafudmåling ud fra en lang behandlingstid - som gerningsmand kan forhale, ved ikke at komme, eller sige han er syg, så sager kan tage flere år om at nå en kendelse.

Det værste af det hele er at dem som skal have erstatning, ikke kan få den, før der er faldet en dom, og hvis man eftergiver en domsbehandling så får offer ikke en krone.

Så samfundet giver ofre fingeren, og giver en præmie til gerningsmand.

Problemet er også at der bliver færre fængsel personale, som ikke gider sætte livet på spil for den løn de får, som gør at ingen søger jobbet. Så kan man oprette lige så mange fængsler men hvor er personalet?

Hvis man følger lidt med i domme for overfald, så kan man fornemme en mere blød retning imod fængselstraf - fornemmelsen er at man kunne tro, der er en intern kommunikation om at bløde op, fordi man mangler plads i fængsler.

Så i grunden kan offer møde samme gerningsmand næste dag, og så kan han klaske offer igen.

Det er naturligvis ikke gået næsen forbi de kriminelle som hurtig tilpasser sig og griner over hele 5 øren når de snuppes. politiet må også føle sig til grin når deres efterforskning smides i papirkurven fordi man har opgivet at rejse sigtelse fordi der er gået for lang tid.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gerningsmænd går fri
  • #1   6. sep 2021 Ja Polysl, men det er desværre hvad man kan forvente i et venstreradikalt retssystem der gør en dyd ud af dømme i bunden af strafferammerne hvilket tilfældigvis gavner det mest kriminelle segment i Danmark - muslimerne - som det venstreradikale parnas tilfældigvis elsker at gøre til ofre 🤨

  • #2   6. sep 2021 Jeg må bare sige lige straf for samme ugerning uanset hvad man er smiley

  • #3   8. sep 2021 Leon

    Det kan man ikke i et retssystem, da der er for mange parameter at tage hensyn til.

    At dræbe en med kold blod er en ting
    at dræbe en af nødværge er en anden ting
    at dræbe af nød er en anden ting

    Retsplejen er nød til ikke at bruge standard modeller når de dømmer, da der kan være mange grunde til at det sker.

    Som Cody er inde på så bruger dommere bunden når de dømmer,

    Hvorfor gør de det?

    Fængsler er fyldte - mange skal vente år på af afsone. Men det er et kedeligt signal at sende til ofre som føler sig til grin når den dømte står på gaden næste dag,

    Man er begyndt at give straffrihed til dem som har ventet længe på at afsone. Den fanger de kriminelle hurtig som forhaler hele processen og imens så er ofre til grin.


  • #4   8. sep 2021 Polysl ja men som du skriver er der parameter - men hvor kommer bilisten ind og tænker på hvis du drikker dig fuld eller tager en eller anden form for stof og så køre et menneske ned med vilje - men siger at du kom til det - hvor vil du lægge sådan sag smiley

  • #5   8. sep 2021 Leon

    Som lægmand vil jeg dømme ud fra mit hjerte, men det ville være forkert at følelser skal styre en retskendelse.

    Man kan blive harm over at en kulturberiger kun får 30 dage i fængsel for at køre en 21 årig ned som døde på stedet fordi han kørte over for rødt. Jeg ville nok have dømt anderledes som 6 år for uagtsom manddrab i påvirket tilstand. Men jeg er ikke dommer.


  • #6   8. sep 2021 Polysl jeg husker en sag hvor en morfar som jeg husker det skød sin ex-svigersøn og hans advokat i en retssal grundet ex-svigersønnen ikke havde været særlig sød over for morfars pige og barnebarn og jeg er jo af den mening at morfaren er en helt som skulle have en medalje og jeg er faktisk ikke klarover hvilken dom den morfar fik og det kunne vel gå under at dræbe af nød.

Kommentér på:
Gerningsmænd går fri

Annonce