{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
439 visninger | Oprettet:

Dommer lede {{forumTopicSubject}}

Seneste sag fra dommerstanden hvor 2 udenlandske mænd kun fik en advarsel om udvisning, på trods af at de tilsammen havde 794 kriminelle forhold - de er begge EU borgere som dommeren mente talte for deres sag,

Sagerne var faktisk over hele spektret som fuldbyrdet voldtægt mod en 14 årig. databedrageri, vold, stoffer, overfald, røveri osv.

Det undre mig at dommere samler på kriminelle og forhindre udvisning. Latterlig domme i den sag.

3 år 11 mdr
2 år 10 mdr.

Man er begyndt inde på borgen at kigge på den tiltalerabat som sker i dem med mange sager. Det mener man er en hån mod befolkningen - specielt dem som det går ud over, som kæmper en kamp med forsikring, erstatning - og inden de sager er afsluttet så er de løsladt og klar til at nakke de dumme danskere, for med sådanne latterlige domme så er det stort set risikofrit at lave groft kriminalitet.

Når man kigger på de domme der i nyere tid er eksekveret for overfald, røveri, så er det enten samfundstjeneste, eller en mild dom - tanken er at dommere kigger på belægningen i fængsler, eller finder det nytteløst at give lange domme.

Mon de nogensinde tager ofret op i deres overvejelser? Tror jeg ikke for det høre ikke under kriminalretten - så de må lave et civil sag som de fleste ikke har energi til, da de i forvejen har deres kamp for at få erstatning. Gerningsmænd bliver i retten dømt en erstatning til de ramte, men i grunden betaler de aldrig, her er det så offerfonden som går ind i de sager. Men offerfonden kan ikke udbetale erstatning så længe retssagen køre - og det ved tiltalte som i flere tilfælde prøver at forhale sagen - i de tilfælde de er på fri fod. De som sidder varetægt fængslet ser sagen helt anderledes ud.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dommer lede
  • #2   5. maj 2021 Polysl jeg forstår godt folk som får dommer lede - men dommerne kan jo kun dømme efter loven og det er jo politikerne som laver lovene og så skal lovene laves om - vi ser jo hvordan lovene inden for ekstrem kørsel og strammet gevaldig og mon ikke det hjælper i den sidste ende smiley

  • #3   5. maj 2021 Alis

    De link kan du selv finde, for de aviser du læser er vist ret begrænset, så det gider jeg ikke bruge tid på.

    Hvis jeg skriver DKA så stejler du, selvom der i deres indlæg er kilde beskrivelse. Så tøf du bare ud på landevejen og find det selv.


  • #4   5. maj 2021 Leon

    Nej - det er netop det som er problemet, at dommere ikke bruger loven i yderste konsekvens, de køre mere i et spor som 30% - ud af 100%

    Jeg hare set domme for spritkørsel med døden til følge, hvor de får 6 mdr fængsel
    Jeg har set domme for narko kørsel med døden til følge, hvor de får et 8 mdr.
    Jeg har set domme for spritkørsel hvor de får domme på 1½ år for at dræbe mor og barn.

    Man skal så også tænke på at 2/3 er afsoning resten er på prøveløsladelse, dog ikke i sager med terror eller banderelateret.

    Vi kan så også kigge på horrible domme når det gælder økonomisk kriminalitet -som om at penge er mere være end menneskeliv.

    Når man dømmer så latterlige små domme, så er det som at inviterer alle fra øst, som er ret glade for vores fængsler - og som de selv siger er det rene hotel i forhold til deres egne.

    Tror du så at det er afskrækkende?

    Det eneste er at gøre er at fjerne dem fra samfundet så længe som muligt, eller se at få en aftale i gang med afsoning i deres hjemlande - så skal du fandme ser at kriminaliteten falder hos de bæster.


  • #5   6. maj 2021 Polysl vi er ret enig - hvis ikke så er vi nok helt enig i sådan sager findes der ingen undskyldninger.

Kommentér på:
Dommer lede

Annonce