{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.887 visninger | Oprettet:

Minister hvem ? SU, Boligstøtte {{forumTopicSubject}}

Hej !

Jeg er Far og har et barn på 2 år jeg er selv 21 år og er under uddannelse som Elektriker. Min datter bor ved sin mor. Min datter er ved mig fra Torsdag til Tirsdag hver anden ugen. Hun bor i Fredericia og jeg i Vejle. altså en lille tur på 25 km hver vej for at få hende hentede og bragt til dagpleje...

Jeg har så undersøgt om man kunne få lidt mere i boligt støtte nu hvor man havdet et barn og jo har brug for et ekstra rum. Det kan man ikke, fordi barnet ikke har adresse ved mig.

Okay fair nok, så må jeg bo ved de gamle til jeg har fået mig færdig uddannet...

Så finder jeg nu ud af, jeg vil sgu vider uddanne mig.
Så jeg kontakter SU for lige at høre hvordan og hvor ledes med Økonomien i det, når nu jeg betaler børnepenge...

Jeg får at vide jeg kan få den normale SU man nu får. Intet ekstra der. Men man må så tjene 2XXX mere så man i alt må tjene 93XX kr pr mdr. Men hvem kan oveni et studie nå at tjene 93XX kr på en mdr. når man også har sit barn så meget som jeg nu har. (Hvilket jeg har kæmpet for, så det er jeg selvfølgelig glad for )




Jaja der er sikker mange der kan skrive lad være og brok dig. Du har fået et barn alt for tideligt osv...

Men jeg brokker mig PÅ INGEN måde over at betale meget i skat det gør jeg bare. Det her brokker jeg mig over fordi jeg synes det er forkert når de snakker om vi skal være dygtiger vi skal viderudanne os osv. Men det er sgu lidt svært hvis man lever endnu svære end dem på SU i forvejen (jeg mener SUen er høj nok. Men når man pr. mdr. betaler 1248 kr til moderen så er de fleste penge jo røget det...


Så jeg vil nu høre jeres mening om hvem man lige skal kontakte som minnister i denne sag ? altså skrivet en mail om, omkring punkterne. Jeg kan jo umuligt være den eneste som står i denne situration det er jo både pige og drenge. Jeg tænker ikke kun på mig selv men også dem der kommer frem over


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Minister hvem ? SU, Boligstøtte
  • #1   21. nov 2012 hvad har du tænkt dig at sige? - reglerne er jo som de nu engang er...

    du skal have det 2 årige barn sovende 10 gange pr. måned, derfor vil behovet for et ekstra rum nok ikke være til at forsvare...

    og du trækker da vidst også en del af børnepengene fra i skat?


  • #2   21. nov 2012 Tja, regeringen har jo mere travlt i at lave nye regler i stedet for at fin pudse de nuværende.

    Jeg står selv i en træls situation med hensyn af læreplads. Er lige afsluttet et grundforløb som fotograf. Desværre lå afslutningen i september, så det var ikke muligt at starte på en uddannelse. Har søgt op til 40 arbejdspladser, hvor kun 8 har svaret negativt. Det er træls at stå med næsten ingen indtægt og har lejlighed. Hvis der nu var lavet regler om at man fik SU 2-3 måneder efter grundforløbet, var det jo muligt at kunne finde en job eller læreplads meget hurtigere, i stedet for at bruge alt tiden på at skaffe penge på andre måder smiley


  • HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #3   21. nov 2012 Jeg synes sgu det er fair nok, at du ikke får mere end andre. Bare fordi at du har din datter i et par dage om måneden. Sådan er reglerne nu engang.

    Jeg kan da godt se det fra din side, at det kunne være lækkert. Men igen, så må man jo lade være med at få børn, hvis man ikke har råd til det. Og du kan snildt tjene det du maks må ved siden af.

    Jeg er selv studerende på en videregående uddannelse. Jeg modtager ikke SU, fordi jeg tjener så meget, at jeg alligevel skulle betale hele SU'en tilbage. Jeg har endda okay meget fritid. Hvor hvis jeg havde et barn, bare kunne arbejde på de andre dage.

    Nu siger du elektriker, det er jo ikke fordi at det er en hård uddannelse, hvor der er mange lektier. Så du vil udemærket have masser af tid til job, når du ikke har din datter.

    Så ud og arbejd hårdt. Du vil elske det. At tjene din egen penge, frem for at være afhængig af andre...



  • HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #4   21. nov 2012 skum-kaT:
    Hvorfor skulle man dog have penge 2-3 måneder efter at man har afsluttet? Der er man jo på ingen måder berettiget. Det er jo en uddannelsesstøtter og ikke en huslejebetaler.......


  • #5   21. nov 2012 HP: For at få "støtte" til at kunne få en læreplads og komme videre med uddannelsen. De store hoveder vil jo også have os til at flytte ud hurtigt og blive selvstændig. Men stadigvæk problemet er jo en flaskehals på at få et job som ufaglært/studerende. Elgiganten får bland andet 1500+ ansøgninger på en enkelt stilling.

  • HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #6   21. nov 2012 Så må du jo bare skrive en bedre ansøgning end de 1499 andre. Selvfølgelig, er du langhåret, har piercinger og skæg ned til maven og gule tænder og ingen uddannelse og ingen erfaring. Så får du det nok ikke, uanset hvor god ansøgning du skriver. Hvis du forstår.

    Jeg er enig i, at man burde arrangere noget hjælp af en art. Men jeg er sikker på, at mange flere bare vil udnytte det til at slappe af. Du kan lige holde 3 måneder med indtjening, inden du starter? På os andre skatteyderes regning? Det er vel ikke helt fair? Hmm.

    Lad os sige at når du er blevet uddannet elektrikker. Hvad hvis du virkelig ikke kan finde ud af det? Så er der jo ingen der vil ansætte dig. Eller hvis du ikke har udseendet med dig. Eller noget i den stil. Hvad så efter de 3 måneder? Hvad skulle man så? Bare udsætte det der sker 3 måneder senere?

    Den holder ikke. Jeg vil gerne gå med til at der bliver oprettet sådanne en støtte, ved at tage pengene fra kontanthjælpen og skære den ned. Så det ikke er en ekstra udgift. Så synes jeg at dem der gider at tage en uddannelse fortjener det mere end et sløvt æsel på kontanthjælp. smiley


  • #8   21. nov 2012 Ingen besvarede det egenlige spørgsmål .

    Darkwing Duck :
    Må indrømme jeg ikke har tjekkede op på hvor meget jeg kan trække fra endnu. Så der kan du have din pointe.
    Man kan nu godt høre du ikke har barn. smiley Det betyder meget for at barn at have sit eget sted mine sine ting og det sted man også sove. Jeg siger heller ikke jeg kan forsvare de ting jeg skriver.
    Jeg synes bare også det er forrygt at man som den person barnet bor ved får dobbelt SU, 6XXX kr i børne penge hver 3. månede. (medmindre man får dem delt ud) og 1248 kr fra faderen pr mdr også. og mega høj bolig støtte. altså ikke de std. 15% som alle andre.

    HP: jeg "brokker" mig ikke nu... Jeg tjener mere end SUen. Så det er vældig. Jeg har altid tjent min egne penge. aldrig bare fået ting foræret. Men lad mig da høre om det godt betalt job så vi andre også kan få en del af kage i det ?

    som jeg selv skrev så det flot folk kan skrive man bare skulle lade være med at få børn ... Sådan ligger landet bare ikke altid ! så det er bare en lad ligegyld latterlig kommentar !

    Skum-caT-ANFottos s :
    arg mener ikke man skal ha SU for noget man ikke lavet. Man skal have SU når man er på uddannelsen og ikke når man ikke er der !

    Jeg bor nu ved mine forældre og har faste udgifter på 3396 kr. pr mdr. incl børne penge. og betaler ikke for at bo hjemme.
    Det er bil, medicin, forsikringer, mobil, Danmark . intet overflødigt.
    Bil er jeg nød til at have pga. arb. og min datter så jeg kan se hende. Så der er jo ikke meget til en bolig på SU...

    MEN igen ingen besvarede spørgsmålet ... HVEM skal man skrive læserbrevet til af minister ???


  • #9   21. nov 2012 HP: Mener heller ikke pengen skal gripes ud a den blå luft.
    Mener de skal tages fra i børnebidrag og de andre ting. altså de bliver opdelt pr dag FX. 50 kr pr dag ...
    Moderen har barnet 20 dage 1000 kr til hende og jeg beholder så selv de resterende 500 kr hvis det var sådan bidraget var indrettede. Det samme med børne penge og boligstøtten. Mener bare det skal fordeles mere lige og ikke så firkanetede.
    Skal bestem ikke ha penge for nogeet jeg ikke lavet eller ikke er beretigede til.

    Julie P:
    Sagtens men mangler ikke arbjede nu . ledet heller ikke efter alternativer det skal jeg nok finde. hvis du læste det så ville du se jeg leder efter Ministeren jeg skal skrive til. inget kommet sig selv.
    Den der er en god kommentar til alle de mødre som får kassen for at gå hjemme og bare hæve tingen ikke her. som Karina der får 16xxx kr pr mdr. og mener hun er fattig. Jeg mener det er herre mange penge for som hende ikke at lave en skid. Så hende forsørger du og jeg for den sags skyld ved ikke om du betaler skat.


  • #11   21. nov 2012 Julie P: det er tiladt at læse hva jeg har skrevet til de andre. Så finder du svare: at jeg synes det skal deles mere rimligt.

  • Alice A
    Alice A Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 191
    #12   21. nov 2012 Østergård Tror ikke at den regering der lavede loven om fælles forældremyndigheden har fået kigge på nogle af de andre love der har indflydelse.
    Jeg synes du skulle henvende dig til dit folketingsmedlem og bede ham tage problemmet for jeg ved at mange har haft det problem inde på livet

    Håber du får held med at tage en kontakt til en folketingspolitiker, samt hatten af for dig fordi du er en del af dits barns liv, trods din unge alder


  • #13   21. nov 2012 Alica A: Det jo nemlig det. tror heller ikke at der kommer til sådan li at ske noget over en nat med al sansynlighed så når det nok heller ikke mens jeg stadig studer. Men man må jo også tænkte på alle dem der komme bagefter. Hvis ingen gør noget så sker der ikke noget.

    Men har du nogen idé om hvem jeg skal have fat i a ministerum ?


  • #14   21. nov 2012 Nåå fandt det sgu selv. men skriver bare til statsministeriet. så finder de sgu ud a hvor den skal hen smiley

    ku det blive letter smiley


  • MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

    Emner: 4 Svar: 853
    #15   21. nov 2012 Du skal være glad for at du overhovede får penge for at læse. Det er ikke alle steder man får det.

    Du får intet ud af et læserbrev, og har du ikke råd til alt det sjove, så er det dit eget problem, du har jo selv truffet dine valg.


  • #16   21. nov 2012 mr. x. står der noget sted jeg ikke er det ? jeg mener også det er en gave at vi får det. derfor betaler jeg også gladligt min skat hver månede.

    man får ihvertfald ikke noget ud af ingen ting og gøre.

    men ja du svare heller ikke på spørgsmålet..


  • #17   21. nov 2012 Nicolai k. hvad fri hele onsdag ? hva mener du ?

Kommentér på:
Minister hvem ? SU, Boligstøtte

Annonce