{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.091 visninger | Oprettet:

ANSTÆNDIGHED I DANMARK - ELLER MANGLEN DER PÅ. {{forumTopicSubject}}

Ja denne tale kunne høre flere kategorier, så som sundhedssystemet eller uddannelsessystemet, men jeg prøver med min sorte humor at lægge indlægget ind under sundhedsministeren, uddannelsesministeren, økonomimisteren, skatteministeren + selvføleligt statsministeren (skulle jeg havde glemt nogen, ser jeg gerne i skriver - hvem).
Når men da jeg jo høre mange historier om hvordan sundhedsvæsenet har fået sparrekniven gang på gang, der jo gør at alle inden for sundhedsvæsenet må løbe længere og hurtigere, sygeplejerskerne, sygehjælperne, rengøringsdamerne, køkkendamerne må bare lave det arbejde de måske var 1/3 del flere om, så jeg spøger første gang om hvor i ser "ANSTÆNDIGHEDEN I DANMARK".
Jeg er jo fra den tid hvor jeg har set hjemmehjælperne komme hos folk og hvor hjemmehjælperne kom - kom og havde den tid der nu skulle bruges hos den enkelte boger (en borger tog den tid en boger nu engang tog og ja også tid til en kaffe tår) også selv om der skulle nå et x-antal borger de fik alle en god hjemmehjælp dagligt.
Så jeg spøger for anden gang om i kan se "ANSTÆNDIGHEDEN I DANMARK".
Danmark år.2016. Danmarks regeringer har igennem mange år svunget sparrekniven over det danske sundhedssystem, så selv om mange af vores hjemmehjælper arbejder (med hjertet) er jeg af dem mening at Danmarks plejesystem er blevet til et "fabriksplejesystem" hvor kærligheden til et enkelte menneske er sparret væk og nej nej hjemmehjælperne er uden skyld og kig op på de minister jeg har skrevet op, men så kommer jeg til det sidste de unge mennesker der gerne vil arbejde med mennesker og nogen vil jo gøre det med hjertet, der kommer jeg jo frem til måden uddannelsen forgår på for den tænker først i høje karakter, altså skulle dem der får en karakter på 12 jo være en super hjemmehjælper, men hvad nu hvis personen ikke ejer nogen form for menneskelighed, er det 12-tal så noget værd, jeg vil jo personligt mene at det kærlige7medmennesklige burde så over et 12-tal, hvad siger i og hvordan med det ord "ANSTÆNDIGHED" skal det slettes fra den danske ordbog.
Jeg vil stadigt håbe at vi kan finde anstændighed i Danmark når vi får brug for den.


Kommentarer på:  ANSTÆNDIGHED I DANMARK - ELLER MANGLEN DER PÅ.
  • #1   23. mar 2016 Jeg er helt enig med dig i at samfundet efterhånden er styret af penge og ikke af hensynet til det enkelte menneske. Der er nedgang i servicen overalt i sundheds systemet, Men ikke kun der desværre, det er på alle fronter at krisen kradser.
    Når en gammel dame i firserne ikke kan få hjælp til støvsugning, selv om hun har meget dårlig ryg, og ikke må bøje sig ned, ja så er der ikke taget nogen som helst hensyn. Det er sørgelige tilstande i Danmark. smiley smiley smiley


  • #2   23. mar 2016 Kisser D netop Danmark er ikke hvad det var engang, men vores politikere skal nok søger for sig selv smiley

  • #4   24. mar 2016 Alis C jeg vil først sige at DF intet har med det at være en rigtigt dansker at gøre (det folk kalder for danskhed) og nej DF er og har aldrig været de svages beskytter og den check der kaldes for ældrechecken er vel i bund og grund en "judascheck" og om den check i den sidste ende gavner de ældre (er jeg jo af den mening at den måske giver den/de ældre et øjebliks ro, hvor efter alt trækkes ud af banken, da deres sparrepenge jo bliver modregnet) nej DF og deres politikere er ligeså som de fleste folkevalgte politikere (de tænker kun på sig selv og jo måske de kommer med i Danmarkshistorien (grundet et eller andet sjusk) eller også får han/hun en bronze plade sat op på en væg grundet de har gjort et eller andet godt.
    jeg vil mene at kun blandt gode naboskaber kommer ordet anstændighed til sin rette.


Kommentér på:
ANSTÆNDIGHED I DANMARK - ELLER MANGLEN DER PÅ.

Annonce