{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.758 visninger | Oprettet:

Råd ang. nyt job med provision. {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Pr. 1. marts starter jeg i et nyt job, hvor jeg de første 6 uger får ren provision (jeg skal sælge abonnementer) og efter de 6 uger er der så en grundløn på 18.000 + provision.

I jobopslaget ud for løn og provision står der: Du bør kontkakte din A-kasse fagforening vedrørende dagpenge og lønforhold.
Og jeg har kigget på andre jobs med provision, og her står ofte det samme.

Hvad er det jeg skal kontakte min a-kasse/fagforening om?
Jeg kan godt se at hvis jeg sælger af H. til, så tjener jeg jo ingen penge de første 6 uger. Skal jeg høre om de vil supplere op, eller hvad tror I der er ment?

På forhånd tak!


Hvad kan din a-kasse gøre for dig?
Er du i tivl om, hvad du egentlig kan bruge din a-kasse til? Det kan du læse meget mere om på TjekAkasse. Vi viser dig en oversigt over billige a-kasser og giver dig masser af information om de forskellige.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd ang. nyt job med provision.
  • #2   19. feb 2010 Det lyder lidt som en useriøs virksomhed hvis du spørger mig.

    Du bør ALTID og lige fra start få en fast grundløn, plus provision. de fleste steder får du grundløn plus en garanti provision de første 3 måneder eller lign.

    De der virksomheder der gør det anderledes er også typisk dem der fyre de ny ansatte efter 6 uger.. på den måde har de haft en vanvittig billig arbejdskraft, da det som regel tager lidt tid at bliver god til produktet, og sælge det.. selv for rutinerede sælgere..


  • Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Svar: 20
    #4   19. feb 2010 Hvis du spørger din fagforening vil de sige at du ikke skal tage jobbet. De vil aldrig støtte at du kan risikere at arbejde gratis i 6 uger. Og hvorfor skulle de også det. Ok man skal ikke være kræsen pt. Men det er MEGET svært at sælge abonnementer i en krisetid. ( eller i det hele taget) Se dig om efter et lønnet job. De 18000 de stiller dig i sigt er der vist ikke mange der får udbetalt når det kommer til stykket. Du risikerer at blive dumpet efter de 6 uger og så har du arbejdet gratis eller til slave løn.
    Bare mit råd.
    Hilsen Lone


  • Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Svar: 20
    #5   19. feb 2010 Altså med mindre du har meget erfaring og ved at du er supergod til det!!!

  • Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Svar: 20
    #7   19. feb 2010 Du kan ikke få dagpenge mens du arbejder

  • #9   19. feb 2010 Bo A : Jobindex.dk Stepstone.dk Ofir.dk Jobzonen.dk osv osv.
    der er SÅ mange ledige jobs, det er sku bare at snuppe et :o)
    Specielt salgs job er der mange af..


  • Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Svar: 20
    #10   19. feb 2010 Kun hvis du kan få en frigørelses attest. Og du skal være jobsøgende samtidig. Derudover må du ikke have mere end 29,7 timer om ugen. hvis du have supplerende dagpenge

  • Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Svar: 20
    #12   19. feb 2010 Ja men du kan ikke få suppleret op hvis du har mere end 29,7 timer. jobtræning er jo ikke det samme.

  • Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Svar: 20
    #14   19. feb 2010 Camilla Ring til din fagforening og hør hvordan du er stillet, for at være helt sikker.

  • #15   19. feb 2010 Jobtræning er noget fagforeningen de sender dig ud i, hvis du selv finder et job på fuldtid, så er der ikke noget der hedder dagpenge.


  • #17   19. feb 2010 Tak for alle de mange råd!

    Jeg fik ikke lige startet ud med at skrive at jeg ikke er arbejdsløs.
    Jeg er pt. vikar for TDC men jeg kan ikke blive fastansat og de fyrer folk af hele tiden, og jeg trænger også til noget nyt, derfor har jeg søgt et andet job.
    Så jeg er ikke på dagpenge nu.

    Men jeg har skrevet til min fagforening nu og spurgt om man kan supplere op, og de har skrevet tilbage, at jeg har 3 ugers karantæne, fordi jeg har sagt min nuværende vikarstilling op, og så kan jeg få supplerende dagpenge derefter.
    Så jeg starter d. 1. marts og kan få supplerende dagpenge pr. 22. marts.
    Lidt noget skod... For jeg har ingen sælger erfaring.
    Jeg vil det SÅ gerne, og vil gøre det bedste jeg kan for at sælge! Men jeg er jo nødt til at være realistisk, og sørge for at jeg har et sikkerhedsnet, i tilfælde af at det ikke går.

    Tak for hjælpen folkens!


Kommentér på:
Råd ang. nyt job med provision.

Annonce