{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
441 visninger | Oprettet:

åh nej ikke igen {{forumTopicSubject}}

I en briefing af partiernes sundhedsordførere vil sundhedsminister Magnus Heunicke fredag morgen viderebringe en vurdering fra Statens Serum Institut (SSI) omkring udviklingen af coronasmitte i Danmark.

Og her vil Magnus Heunicke fortælle, at SSI forventer en stigning i antallet af smittede og indlagte i den kommende tid.

Det er nye undervarianter af omikron, som er i vækst både i Danmark og internationalt, bekræfter SSI i en risikovurdering, som B.T. er i besiddelse af.
***********************************************


Danmark har ikke råd til endnu en nedlukning,

Skal man tage det alvorligt?

Ja da - vi skal ikke have den slaphed som den første, med et gabende hul i lufthavne og grænser hvor folk bare kan vælte ind. Der skal være tvungen test i lufthavne når folk kommer hertil, samt ved alle vores andre grænser. Det er vores erhvervsliv der står på spil hvor mange ikke endnu har betalt deres lån tilbage,

De smittede må så indkvarteres på den billigste måde, indtil testen viser sig at være negativ. Jamen det koster - ja, men konsekvenserne er dyrere, når personale overalt skal sendes hjem og firmaet køre på vågeblus.

Men jeg tror nu ikke de vil bruge den model, de vil gøre lige nøjagtig som første gang - imens milliarderne ruller ned i et sort hul.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  åh nej ikke igen
  • #2   10. jun 2022 Annella

    Heldigvis har mange stadig en spritbeholder stående. Jeg har lige købt en boks med gummihandsker - måske lidt overdrevet, men den her gang tager jeg ingen chancer. Hvis regeringen bare lader stå til - så må det være mig som står til.

    Jeg har nu i 2 dage hostet noget grønt op, fra lungerne, ved ikke om det bare er en lungebetændelse eller noget andet. Så jeg må lige forbi lægen i morgen - som måske sender mig til lungeafdelingen på OUH for lige at check det.


  • #3   10. jun 2022 Som person vil jeg tage det alvorlig, men det politiske spil, om hvem der skal hjælpes,
    ja det bliver vel til en ny mink sag.


  • #4   10. jun 2022 Jeg er sååååååå træt af de dårlige nyheder at det går helt galt - hvis ikke det er det ene kommer der noget andet og i må da give mig ret.

  • #5   10. jun 2022 Poly, nu ser det jo ikke ud til, at regeringen bare lader stå til, men bare vent, hvis der kommer nogle tiltag, så skal vi i gang med Mette Mink, Slette Mette, osv. Mænd i sort m.m.

    Håber S regeringen igen takler corona som sidst, hvor vi slap billigt i forhold til mange andre lande, og det har ikke fået kritikken af virussen som politisk middel for selvpromovering.


  • #6   10. jun 2022 Nu har man så lige nakket en helvedes masse kalkuner 60.000 - 200.000 i alt samt høns aflivet så næste skridt er vel grise, får. lam, køer, og vilde fugle. så kommer man til bierne, fluerne, og andre små væsener.

    Jeg er spændt på hvornår man begynder at aflive mennesker af hensyn til sundheden.

    Så kan folk hygge sig med at gnaske græsplæne, og drikke soyamælk.

    Vores lille græsplæne i baghaven trænger til en overhaling kan man så ringe til græsbusters?


  • #7   11. jun 2022 Var hos lægen i dag og fik min Influenza sprøjte, Jeg havde en mild lungebetændelse, som ikke behøvede en medicinsk behandling. Så jeg er glad - hader medicin. Dog kunne jeg vælge at få antibiotika mod lungebetændelsen - nej tak. har kun haft en alvorlig varm lungebetændelse hvor jeg blev indlagt på OUH, nogle dage, fordi jeg havde over 40 i feber. Føj den var slemt ikke at kunne trække vejret. Det tog mig 14 dage at komme mig. Så kan man sætte sig i de Corona patienter sted når de ligger og raller på sygehuse og dør eller får følger af Corona.

  • #8   11. jun 2022 #6
    Utroligt at Polysl ikke mener, at staten skal gribe ind over for fugleinfluenza,
    Aflivning af grise klarer landbruget til fulde selv.
    Sverige og Tyskland har forlængst overhalet Danmark,
    når det kommer til dyrevelfærd.

    "Når det kommer til det stigende antal døde grise, er der langt fra godt nyt. I 2021 steg pattegrisedødeligheden igen og landede på 23,4 procent, viser nyeste tal fra Landbrugets videnscenter Seges. Det svarer til, at i alt 10,8 millioner pattegrise døde sidste år, eller at 29.514 grise døde om dagen. For søerne tog dødeligheden også et hop fra 15, 1 procent i 2020 og ramte 16,1 procent.

    Landbrug & Fødevarer har ikke ønsket at stille op til interview, men erkender i et skriftligt svar, at det fortsat går den forkerte vej. I 2014, da man besluttede at flere grise skulle overleve, lå dødeligheden nemlig en del lavere på 21,6 procent for pattegrisene."

    https://avisendanmark.dk/artikel/millioner-af-grise-d%C3%B8r-hvert-%C3%A5r-nu-skal-landbruget-st%C3%A5-skoleret-over-for-frustreret-minister




  • #9   11. jun 2022 I Sverige fikseres søerne ikke og har mere plads.
    Det såkaldte danske dyrevelfærdsparti DF interesser sig først og fremmest for kæledyr og Inges Kattehjem.

    "I Sverige slipper grisene ellers for at få kappet de krøllede haler, og soen undgår fiksering i to bøjler, så den kun kan vende sig fra side til side eller rejse sig op og lægge sig ned. Og nu ser det ud til, at også Tyskland, som vi tidligere har sammenlignet os med i svinebranchen, går nye velfærdstakter i møde."

    Et billigt farvel

    Men hvis det kommer til et farvel til millioner af grise med ringe velfærd og et omvendt sats på dyrevelfærd til eget forbrug, så vil det betyde forsvindende lidt for den danske velstand. Landbruget står for 1-2 procent af vores BNP, mens fødevareeksporten i 2020 stod for 17 procent af vores samlede eksport ifølge tal fra Danmarks Statistik, som Landbrug & Fødevarer har indsamlet.

    - Inden man falder på halen over eksportmilliarder, så er landbrugssektoren jo ikke længere helt så afgørende for vores økonomi, som den var i det forrige århundrede. Og spørgsmålet er, om ikke den langsigtede interesse er i at satse på kulinarisk kvalitet og bæredygtighed, herunder dyrevelfærd, end industriel produktion. Men idéen om, at den konventionelle landbrugseksport er afgørende for os, er sejlivet, siger Søren Askegaard"

    https://avisendanmark.dk/artikel/danmark-f%C3%B8lger-ikke-tyskernes-nye-grisevelf%C3%A6rd-vi-er-d%C3%B8mt-til-at-producere-det-billige-k%C3%B8d


  • #10   11. jun 2022 agent hemmelig

    Hvordan fiksere man søerne? er der fisk i dem? for så skal jeg da op og fiske lidt.


  • #12   11. jun 2022 Danskkursus:
    En so - flere søer


    profilbillede
  • #13   12. jun 2022 Har aldrig været god til dansk - jeg dumpede i første klasse da vi skulle stave til so.

Kommentér på:
åh nej ikke igen

Annonce