{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
572 visninger | Oprettet:

Åh nej ikke igen. {{forumTopicSubject}}

Nu påtænker regeringen igen at udfase fysiske penge så man kun kan betale med sit kreditkort, eller Mobilpay.

Det er en appel fra banker som har været nød til at folk skal betale for penge i banken, før var det op til 270.000 kr. Men nu vil man sænke grænsen til 30.000 kr - da deres indtægter er faldende.

Dvs. vi får et pengefrit samfund - dog skal man kunne hæve valuta efter aftale i ens afdeling - men det vil ikke være muligt at hæve Danske penge. Man har fra regeringen vurderet at flere og flere småhandlende bruger Mobilpay og derfor ikke behøver at modtage penge.

Forslaget ses i lyset af et spørge skema til alle butikker, som klart viser at betaling med kontanter er faldet til 20%. Hvordan forslaget i sin færdige
udgave kommer til at blive ved man ikke endnu. Man håber på en bred tilslutning hos de forskellige partier. Man vil prøve i den færdige udgave at tilgodese ældre i en overgangs periode.

Cepos som er en tænketank støtter klart op om forslaget. De har stået for hele undersøgelsen samt lavet spørgeskemaer til firmaer og 5000 danske kunder som også støtter op om forslaget.

Hvis det kom igennem så ville jeg savne kontanter og man er blevet endnu mere afhængig af teknologien - jeg er ikke imod teknologi, men jeg ville vente til den ældre generation er afgået ved døden.

Der vil så også melde sig andre problemer, de hjemløse, de som har kontanter hjemme i madrassen - som får at vide - desværre vi tager ikke imod kontanter som vi kan opleve i dag. Lokal brugser modtager ikke kontanter efter kl. 16.00 for at begrænse røverier.

Det vil nok give en større tilgang til Krypto valuta som allerede er implementeret i flere forretninger i storbyer som København. Men vi må vente og se hvad der sker - efter at krisen er overstået og samfundet er kommet på plads.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åh nej ikke igen.
  • #1   1. apr 2020 Det er fuldstændigt vanvittigt at afskaffe kontanter.

    I bund og grund er årsagen at man vil kontrollere alle mennesker.

    Jeg er total imod. Hvor, hvad, hvornår man køber ind, kommer hører privatlivet til.

    Vi bliver kontrolleret alt for meget her i Danmark.


  • #3   1. apr 2020 Helt enig med Cris7.

    Det handler nok snarere om kontrol end om at tilfredsstille bankerne.
    Dog kan jeg se fordelen i forhold til røverier og kriminalitet, men det bliver sku en sorgens dag når kontanterne forsvinder smiley


  • #4   1. apr 2020 En anden ting er også, at der desværre er flere som har problemer med at styre deres økonomi.

    Det er så nemt bare at lade kortet glide igennem, hvor det ofte er bedre at have kontanter til hvor meget man fx. må bruge pr. uge. Så har man mere kontrol over sit forbrug når det er nødvendigt.

    Det er bankerne der har været fuldstændig uansvarlige og grådige, de har ikke engang skelnet til om der er tale om matadorpenge, krypto, m.v., bare de kunne kradse til sig.

    Når man så også skal til at betale for at have penge i banken, ja så er det noget helt galt.


  • #5   1. apr 2020 Cris

    Hvis man har problemer med at styre sin økonomi - kan man bede om et debet kort, som gør at man ikke kan bruge mere end der er på kontoen.

    Selv har jeg valgt et debet kort, af indlysende grund som er at jeg hver måned flytter min selvpension til mit budgetkonto så der kun er 1000 kr på min nem konto. Det er for at forhindre misbrug ved tyveri, røveri af større beløb.


  • #6   1. apr 2020 Ja, det er jo sandt Poly.

    Uanset hvordan man vender og drejer det, så er jeg helt og adeles imod at kontanter forsvinder.

    Jeg VIL ikke kontrolleres, hvad, hvor og i hvilke butikker jeg handler ind. Jeg bruger kort, men så lidt som muligt.

    Jeg har selv brugt den sætning som siger at hvis du intet har at skjule så burde der ikke være problemer med at blive kontrolleret. Men den latterlige sætning er jeg holdt op med at bruge for længe siden, da kontrollen er løbet løbsk.



  • #7   1. apr 2020 Cris

    Jeg er ved at skrive omkring netop det emne som kommer i løbet af ugen. (kontrollen)


  • #8   1. apr 2020 Ja jeg er helt enig med jer og talen fra bankene harmoner jo ikke når deres dirktør og andet for mere i løn smiley

  • #9   1. apr 2020 APRILSNAR - regeringen er ikke ved at tage det pengeløse samfund op igen. smiley

  • #11   1. apr 2020 Bortset fra at det var en aprilsnar, så elsker jeg KONTANTER, men må indrømme at jeg for tiden betaler med kort, på grund af Corona smitten. - Det er vel rettidig omhu at beskytte kassedamen med mere.

  • #12   1. apr 2020 Polysl de har jo talt om det pengeløse samfund i årevis smiley

  • #13   1. apr 2020

    profilbillede
Kommentér på:
Åh nej ikke igen.

Annonce