{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
351 visninger | Oprettet:

Ingen blev klogere {{forumTopicSubject}}

Onsdag offentliggjorde Rigshospitalet det længe ventede resultat af det danske mundbindsstudie.

Men efter flere måneder venten er offentligheden, politikere og forskere ikke blevet klogere på effekten af brug af ansigtsmasken.

Resultatet af studiet peger, at der ingen signifikant beskyttelse mod smitte er ved brug af mundbind.

Omvendt kan studiet faktisk ikke afvise, at brugen af mundbind potentielt kan sprede virussen.

Onsdag offentliggjorde Rigshospitalet det længe ventede resultat af det danske mundbindsstudie.

Men efter flere måneder venten er offentligheden, politikere og forskere ikke blevet klogere på effekten af brug af ansigtsmasken.

Men som de skriver, kan den sande reduktion være meget større. Modsat kan der faktisk være flere, som bliver syge, hvis de bærer maske.

Ikke på nogen måde en oplysende forskning - mere en der forvirre. Folk der bruger briller ved godt hvor udåndingsluften bliver af - nemlig foroven som gør at briller dugger. Så logik må være at mundbind ikke beskytter, men bare spreder evt. virus mere. Så jo tættere et mundbind er - jo mere vil udåndingsluften bliver presset ud foroven af mundbindet.

Men det er da godt at man så har brugt millioner på at forvirre befolkningen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen blev klogere
  • #1   19. nov 2020 Jeg tror nu nok at flertallet vil foretrække at personer der nyser eller hoster har mundbind på smiley

  • #3   19. nov 2020 Cody

    Tak - har prøvet det - det fløj lige ud af mundbind foroven og på brillerne, det vil sige så er der nok en stort del i køen som blev smittet, hvis jeg var smittet. Det bliver meget værre for os med briller til vinter, så kan kan ligeså så godt tage brillerne af og vade rundt i blinde.

    Eksperiment:

    I frostvejr prøv at holde øje med hvor udåndingsluften kommer ud.

    Claus

    Den tanke er nærliggende selv for mig.


  • #4   19. nov 2020 #3
    Polysl
    Hvis du snor stopperne til mundbindet bare en enkelt gang i hver side inden du tager det på, dugger dine briller ikke.
    Selv kan jeg ikke se en dyt, hverken uden briller, eller hvis de dugger.
    Prøv det, det virker !


  • #5   19. nov 2020 ok..den havde jeg ikke tænkt på...

Kommentér på:
Ingen blev klogere

Annonce