{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
840 visninger | Oprettet:

Det er de lavtlønnede der holder samfundet igang. {{forumTopicSubject}}

Det er ret interessant læsning, blandt andet siger denne sociolog, at hvis de lavtlønnede blev hjemme, vil samfundet gå i stå, og de rige vil også dø.
Nå, men læs her:

https://www.msn.com/da-dk/nyheder/udland/kendt-sociolog-det-er-de-lavlønnede-der-holder-samfundet-i-gang/ar-BB12dtqq?ocid=spartandhp

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det er de lavtlønnede der holder samfundet igang.
  • #1   6. apr 2020 Man behøver faktisk ikke engang være uddannet sociolog for at sige som han gør. Det burde være normal fornuftig tankegang.

• #2   6. apr 2020 Hvis de lavtlønnede blev hjemme og de rige dør - så ville de lavtlønnede også dø, for så er der ingen der kan forsørge dem. Staten får ingen indtægt - så staten ville ret hurtigt bruge af pengekassen indtil den er tom - importen dør, eksporten dør. Så man ender op med et samfund med 0 i indtægt.

Den eneste som tror på det er Alis. Hun ved at staten har et hemmeligt pengetræ både med guld og diamanter som man kan plukke til evig tid - på samme måde som muslimer får 72 jomfruer og de vedbliver med at være jomfruer - selv dem som er mænd og småbørn.

• #3   6. apr 2020 Cris.

Javist, men det sætter bare lidt perspektiv på det. - Det kan godt være vi ikke klarer os uden de riges skat, men de kan altså heller ikke klare sig uden de lavtlønnede.
    Det var sådan set pointen i det.

• #4   6. apr 2020 Polysl.

Argh, du kan da bare give dem en fiskestang. smiley

• #5   6. apr 2020 Der er intet galt med at være/blive rig, ved at opbygge en god og sund virksomhed.

Problemet opstår når 'mere vil ha' mere', og grådigheden tager over, på bekostning af trofaste medarbejdere.

Effektifecering, kalder man det, hm, og folk der ikke har et kendskab til hvordan virkeligheden fungerer i et firma bliver ansat for lov til at gøre som de vil.

• #6   6. apr 2020 Jeg er i hvert fald glad for, jeg ikke er på apoteket mere.
    Har både KOL, astma og dårligt hjerte.
    Gad vide om der er nogle af de lavtlønnede der får risiko tillæg i denne tid.... Svaret er sikkert nej.

• #7   6. apr 2020 Jeg tror ikke risikotillæg er en god løsning.

Alt skal ikke bare gøres op i flere penge, for ingen kan udgå at blive smittet bare de får flere penge.

Det er et spørgsmål om test, om beskyttelse fra og mod hinanden, værnemidler til dem som arbejder med og omkring mennesker som er udsatte.

Hvis, fx. jeg havde mine forældre endnu, og de havde hjemmepleje, som ikke sørgede for at beskytte sig, ville jeg ikke bare lade stå til.

Sådan er jeg ikke 'indrettet'!

• #8   6. apr 2020 Ny Corona uddannelse - varer en uge - løn - 20,000 pr. Mdr. Jeg griner over det tiltag for bistand er 917 kr mindre. Så man udsætter sig for risiko for 917 kr. Findes der dumme danskere? - Yep.

• #10   6. apr 2020 Cris.

Jeg er med på at værnemidler og test inde for hjemmeplejen, ville være godt. Men kan det ikke være anderledes, hvorfor så ikke give dem en økonomisk gulerod.

Lone.
    Har du læst mit link?
    Jeg har intet mod rige mennesker, jeg har faktisk selv mit på det tørre. Men hvor ville jeg være henne hvis supermarkeder, apoteker, elektricitetsvæsnet, vandforsyningen og hospitalerne lukkede, bare for at komme med et par eksempler.

• #12   6. apr 2020 Lone.

Det jeg mener er blot, at folk ikke kan undvære hinanden.

Jeg var i Kvickly i dag, ja vi holder afstand, men..... Vi passerer hinanden i små gange.... Og så de stakkels kassemedarbejdere, der er beskyttet af et stykke plast.
    Skal vi ikke belønne dem?

Jeg kunne da godt sidde herhjemme og bestille mad online, men faneme nej, jeg skal ud, men med afstand.

• #13   6. apr 2020 Claus G super tale og netop grådighed er en grim ting.

• #14   6. apr 2020 Leon.

Øhhh….. Kan ikke se Claus G, i denne tråd????

• #15   6. apr 2020 Markgreven tror sku der var en sættenisse på min pc for du har ret smiley

• #17   7. apr 2020 Claus

Alis har opfundet en evigheds maskine som selvstarter.

• #19   7. apr 2020 Vi stod fire kolleger på perronen, uden vore busser, og nød vores røg.

En af dem havde læst, at der var flest rygere blandt lavtlønnede.

Nu var der nogle, der havde foreslået, at det skulle være forbudt at ryge på offentlige steder, f.eks på busperronen.

Så var vi enige om, at vi chauffører var nødt til at få en væsentlig højere løn!

• #20   14. apr 2020 Ja, det hele skulle være statsejede, så var der ikke nogen, der havde mere end andre.

• #21   14. apr 2020 Jetset

Selv om DDR var statsejet så var der mange som havde mere end andre, det var bare ikke synligt. Folk havde krav på arbejde og fik det, men som samlet gav intet overskud. Så det hele var bare et sminket lig.

Hvis alle var lige, var der ikke en skid der gad gide at gøre en ekstra indsats. Det vil som DDR stå i stampe rent i udvikling.

De få virksomheder som var statsejet blev solgt til udlandske, som køber tjente milliarder på senere, eller opsplitte og fjerne den del som giver underskud.

Staten skal ikke eje noget, det er folket som skal eje - for at se en udvikling.

• #22   14. apr 2020 Markgreven

Lad de rige betale for Corona - jamen lad os da føre den videre, Lad alle alkoholikere og dem som sprøjter sig med stoffer, og køre som idioter betale for dem selv. Et samfund som virker på personligt ansvar er ikke demokratisk. De rige som fattige tager på skiferie og brækker deres lemmer - så de rige skal betale selv og de fattige får gratis behandling - på trods af at de rige giver mere i skat end fattige. En meget besynderlig tankegang - speciel da vi alle er lige for grundoven -

Vi kan føre den endnu videre, da jeg ikke gider betale licens, betale til museer,kirker, eller en masse kulturelt lort. Men sandheden er at man ikke kan frasige sig det da det er på finansloven. Jeg så da gerne at DR ikke skulle have støtte, jeg så gerne at de kongelige teater ikke skulle have tilskud. Jeg så gerne at dronningen selv må samle flasker for at klare sig selv.

Men sådan er samfundet ikke indrettet - men som at alle har, og betaler for et medansvar for landet.

Når så de rige selv betaler for behandling på privat hospital så er den også gal, selvom de faktisk giver plads for andre på det offentlige - Det er fandme svært at håndterer danskere som har janteloven som sidder dybt forankret i røven på visse personer og kommer med deres galde - selv om den er total ulogisk.

Når folk taler om den uretfærdighed i at rige har råd til privat behandling så betaler de jo faktisk en ekstra skat - som mange gerne så - kan i få øje på det latterlige?

Jeg har selv brugt privat hospitaler via en forsikring, som gør at jeg hurtig behandles og kommer hurtigt ud på arbejdsmarkedet - så jeg kan betale skat.

Jeg kan så kun grine af folk som har en så indskrænket visionær ned i deres pik fikseret hverdag.

• #23   14. apr 2020 Polysl.

Nu har jeg så to gange i dag læst, at du snakker om janteloven.

Lad mig starte med at sige, at jeg skider Axel Sandemose et stykke, så tror jeg mere på Guds 10 bud.

Men udover det, så læg mig ikke ord i munden, blot fordi jeg er enig med en sociolog.

• #24   15. apr 2020 Jeg er enig med Jet i at flere ting burde være statsejede.

Man kan ikke samligne det med tiden i DDR.

Vores infrastruktur er vigtig, og skal fungere godt, samt være til at betale for alle, det være sig el, gas, varme og transport.

De ting bør der ikke spekuleres i med hensyn til store overskud og indtjening, kun iform af at man kan udvikle og produksere mere økonomisk, til gavn for alle.

Alene dét at der er forskellige ejere bag vores tog og busser, har gjort det dyrere, skabt forvirring med priser alt efter hvor man befinder sig i zoner.

Kommentér på:
Det er de lavtlønnede der holder samfundet igang.

Annonce