{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
361 visninger | Oprettet:

Bindegal? {{forumTopicSubject}}

Jeg ringede til min mor for lige at høre hvordan det går - for hun har i mange år lidt af KOL, og bliver nogle gange om året indlagt med ilt.

Hun blev hentet af min lillesøster så hun kunne komme ud og hilse på sine børnebørn - Ideen er da fint, men ikke lige i den her situation da hun er i risikogruppen. Børnene var snottede - så nu sidder min mor med forkølelse.

Hun havde ikke kræfter til at forsætte samtalen, og sagde hun har suppe over.....

Hvor er hjernen henne? at tage mor ud i de her corona tider - det er da bindegalt.

Jeg kan ikke #HRF hvad jeg senere sagde til min lillesøster - men det var ikke pæne ord. Så der går nok 5 mdr. før hun vil tale med mig igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bindegal?
  • #1   21. mar 2020 Fuldstændig enig Polysl.

    Galimatias at slæbe din gamle mor med ud til børnebørn og din søster fortjener absolut det møgfald du gav hende.
    Hvis det værste skulle ske vil din søsters tankeløshed dog plage hende resten af livet og det bør du naturligvis tage hensyn til.
    Lad os håbe det ikke går så galt smiley


  • #2   21. mar 2020 Ikke helt enig - Historien fortæller intet om alderen på din mor

    Min gamle svigermor er nu 88 år, hun går rundt i sin lejlighed med konstant ilt tilført næsen, fra en lang slange som er tilført iltmaskinen som står i et værelse.

    Hjemmehjælpen ser hun stort set ikke grundet smittefaren - hendes lille familie ser hun heller ikke udover min kone som handler ind for hende en gang om ugen.

    Vend den om, hun er gammel og syg, - mon ikke glæden ved at se sine børn/børnebørn overskygger smittefaren - jeg tror det.


  • #3   21. mar 2020 Ja folk skal tænke sig om familie eller ej.

  • #4   21. mar 2020 Folk på plejecentre må ikke få besøg af deres pårørende, men ser dog medarbejderne på plejehjemmet, der også omgås andre bla. deres familier.

    Men de ældre og svage i hjemmet også får lidt hjælp (der er jo allerede skåret ned på hjælp de fleste steder), måske kontakten skal være pr. tlf. og så et besøg uden børnebørn, men bare af datteren uden krammere og med passende afstand?!


  • #5   21. mar 2020 Ansatte på plejehjem har fået en mærkelig instruks.
    Hvis den ansattes kæreste/ægtefælle bliver smittet, skal de fortsætte med at gå på arbejde, indtil de selv får symptomer.

    Da skidtet smitter FØR der kommer symptomer, kan de smitte beboerne i flere dage, inden de skal blive hjemme.

    Er det den måde, hvormed de skaffer pladser til nye beboere?????


  • #6   21. mar 2020 Busmann.

    Jah, der er kreative kræfter på spil. smiley


  • #7   21. mar 2020 Ikke alene skaffes der plads på plejehjem, man spare også pensionen - Det må være niche tænkning..

Kommentér på:
Bindegal?

Annonce