{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

Trumpeten {{forumTopicSubject}}

Her har vi beviset på at Trump ikke har en disse forstand på at regere et land med de seneste tiltag, de tiltag har så gjort at man i EU laver en mod told -

Harley Davison i USA vil flytte til EU fordi de med de nye toldsatser taber omkring en halv milliard. Trump er sur over det, og manede til besindighed indtil han fandt de vises sten så han kan komme ud af den kattelem som han selv har designet

Det som undre mig er at hans økonomer og vismænd ikke har forudset en reaktion fra EU for USA bløder kraftigt, for de eksporterer med end de importere fra EU.

10 lande eksporterer stål til USA, så jeg forstår ikke lige hvordan det regnskab kan være positivt for USA.

Det begynder mere og mere at ligne et enevælde hvor han selv tror på at han i alt kan benåde sig selv. Kort sagt - han er bindegal.

Trump kan ikke vinde en handelskrig mod EU, for der er mange andre alternativer så han skal da bare forsætte sin hjerneblødning indtil han smides på den lukkede afdeling.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trumpeten
  • #1   26. jun 2018 Polysl Enig han er helt væk og han er da heller ikke forretningsmand smiley

  • #2   28. jun 2018 Inden du kommer for langt med bashingen Polysl bør du nok undersøge baggrunden for Trump's beslutning lidt nærmere.
    Siden 70'erne er den samlede negative difference i toldsatserne ml. USA og resten af verden langsomt vokset og foruden Trump var det kun Bush administrationen der ville rette op på misforholdet.
    Trump har tordnet mod dette lang tid før han blev præsident og gjorde det til et valgløfte at rette op på misforholdet.
    Adskillige økonomiske tænketanke fra både Kina og Tyskland indrømmer blankt at USA har ret i anklagerne og lægger op til en forhandlingsløsning.
    Set fra USA's side er en forhandlingsløsning der kan stå på i årevis en dårlig forretning der blot vil øge handelsunderskuddet yderligere.
    En handelskrig derimod kan få omverdens handelskamre op af stolene i en fart.
    Strategien er genial og har allerede medført forhandlinger med Kina.
    Trump har faktisk været for blød overfor EU med straftold på stål og alluminium alene, men da EU helt idiotisk svarede igen med modtold er de nu selv skyld i at Trump om kort tid lægger 20-25% straftold på import af europæiske biler og det bliver en katastrofe for især Tyskland der er helt afhængig af det amerikanske marked, men også Frankrig, Spanien og Italien kommer til at bløde.
    At Trump lagde blødt ud mod EU tror jeg blot var en del af strategien da EU's modsvar var forudsigeligt og blot skulle bane vejen for straftolden på bilimporten der virkelig vil sætte skub i am. bilproduktion igen.
    Trump er absolut ikke dum og tag ikke fejl, han har fat i den tykke ende for der findes stort set ikke noget isenkram i hele verden der ikke er afhængig af dele produceret i USA.
    Jeg ser med stor spænding på udviklingen og kan ikke lade være med at misunde amerikanerne der som et fåtal lande har en leder der prioriterer sit lands ve og vel først smiley


  • #4   28. jun 2018 Cody

    hvis trump er så god så forstår jeg ikke at flere store amerikanske virksomheder tænker på at flytte deres produktion et andet sted.


  • #5   28. jun 2018 jeg kan ikke se linket da det hele er tomt.

  • #6   28. jun 2018 Her er lidt om de tyske økonomers indrømmelse.
    https://www.information.dk/udland/2017/02/trump-langer-tysk-eksport-goer-ret

    Jeg undersøger lige det andet link.


  • #7   28. jun 2018 Cody

    Jeg kan sagtens se de skævheder at man den ene vej har told men ikke den anden vej, men man kan ikke komme udenom at det ramme mange virksomheder i USA, som gør at priserne stiger for forbrugere i USA:


  • #8   28. jun 2018 Som "grossist" må du tage hele detailleddet med i regnestykket.
    Hvis du indkøber for dyrt og sælger for billigt går din forretning ned.
    USA indkøber for dyrt fordi deres import toldsatser er for lave hvilket gør at deres egen produktion bliver ofre.
    Når USA ydermere skal betale mere for at komme af med egne varer fordi omverdens import toldsatser er højere bliver skævhederne endnu større.
    Dette gælder ikke på alle områder, men som de tyske økonomer siger er det den samlede "vægtede" difference der giver skævheden.
    Bruttotallene hedder 5,3% kontra 3,5% i USA's disfavør hvilket gennem årene har eskaleret USA's handelsunderskud.
    Trump er i sin fulde ret til at sætte foden ned overfor omverden, men når man hader Trump er det jo svært at acceptere hvis han har ret hvilket de regnskabskyndige så retfærdighedsvis har gjort i denne sag, men du skal dæleme lede længe efter artikler der nøgternt forholder sig til det sagen drejer sig om.

    Ang. am. firmaer der truer med at flytte produktionen ud af USA - det må være en gl. artikel fra før Trump gav dem skattelettelserne !
    Jeg læste omvendt at flere store virksomheder flytter produktionen tilbage til USA efter skattereduktionen blev indført smiley


Kommentér på:
Trumpeten

Annonce