{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
640 visninger | Oprettet:

Anne A
Anne A
Tilmeldt:
18. feb 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

spørgsmål ang træning {{forumTopicSubject}}

måske er det et dumt spørgsmål, men nu har jeg læst det et par steder for lang tid siden, og skriver nu da jeg ikke er sikker på det er rigtig.
Men da jeg jo er på kur og får det midste kalorie indtag jeg må få om dagen 5-6 gange om dagen. Men spørgsmålet er jeg træner jo også i motions centeret som jeg skal, men vil det jeg vil vide er om når jeg træner, forbrænder jeg så fedt og det mad intag jeg bruger/har el forbrænder jeg muskerne jeg har(det e nemlig det jeg har læst, at hvis man ikke passer på forbrænder kroppen muskelerne. eller er det bare hvis man ikke spiser overhovedet? Kan ikke rigtig finde ud af denne sundheds verden hva der er rigtig og sandt. sundt og forkert.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål ang træning
  • #1   21. feb 2008 der skal satme meget til før du forbrænder musklerne smiley

  • * Dogknows *
    * Dogknows * Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #2   21. feb 2008 hvis du spiser for lidt kommer kroppen i ubalance og ens apetit vokser da kroppen mangler nærring og "overfodrer" sig hvis den skulle mangle igen....

    derfor er det ikke smart at spise for lidt når man vil tabe sig.

    husk at du skal bruge mere energi når du træner!

    kroppen fobrænder ikke musklerne, men restitution er ligeså vigtigt som træning man kan ikke undværre det ene eller det andet.

    det gik lidt stærkt håber du forstår. smiley


  • #3   21. feb 2008 Det kommer meget an på hvor mange kcal. du indtager og i form af hvilken føde. Og også hvor overvægtig du er. Kroppen vil jo altid forbrænde fedt før den begynder at nedbryde musklerne. Men, du nedbrydermusklerne ved f.eks. at træne de samme grupper hver dag - derfor er det bedst at træne f.eks. overkrop en dag, og underrop en anden og så fremdeles. (Konditionstræning tæller ikke). Hvis du træner for at forbrænde fedt er det også en fordel at gøre det på tom mave - så går kroppen nemlig direkte til at forbrænde dine fedtdepoter istedet for at forbrænde det, som ligger i maven først. Men det er ikke alle der kan dette.

  • * Dogknows *
    * Dogknows * Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #4   21. feb 2008 er aldrig en god ide at træne på tom mave...

  • #5   21. feb 2008 Dogknows: Det er der forskellige meninger om!

  • #6   21. feb 2008 Dogknows: Det kommer også i høj grad an på hvilken træningsform og hvorfor man træner.

  • #8   21. feb 2008 Captain Hero: Det er da noget vås - det kommer i høj grad an på hvad man vejer.

  • * Dogknows *
    * Dogknows * Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #9   21. feb 2008 nu har du jo taget udgangspunkt i konditionstræning og det er fysiologisk ukorrekt at træne på tom mave men vil give dig ret i at det heller ikke er en god ide at være stop mæt.

  • * Dogknows *
    * Dogknows * Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #10   21. feb 2008 0,5 kg. fedt er også rimelig meget hvis man ikke er meget overvægtig

  • #11   21. feb 2008 Dogknows: Hvis man gerne vil tabe fed så er det bedst at træne på tom mave da forbrændingen derfor går i gange med at forbrænde fedtdepoterne. Styrketræning er noget andet - da er det godt med protein som opbygger musklerne. Men som sagt er det ikke ret mange der kan formå at gøre det. Som hovedregel skal der gå en time efter at man har spist (et sundt måltid) før man træner. Men hvornår er man så meget overvægtigt? Når du kommer ned i vægt vil vægttabet helt automatisk blive svære at opnå eftersom kroppen får mindre at tabe og insatsen skal intensiveres.

  • * Dogknows *
    * Dogknows * Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #12   21. feb 2008 så er det jo heller ikke at træne på tom mave?
    resten er jeg nogenlunde enig i smiley


  • #13   21. feb 2008 Hvad mener du? Motionstræning er bedst at udøve på tom mave hvis ens fedtpocent er for høj og man vil forbrænde fedt.

    Anyway - Anne, jeg håber at du kan bruge det jeg har skrevet. Hvis du mangler moralsk støtte eller flere gode råd så tøv ikke med at sende en privat besked. Good Luck.


Kommentér på:
spørgsmål ang træning

Annonce