{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Jens K
Jens K
Tilmeldt:
27. aug 2007
Følger: 1 Emner: 352 Svar: 1.332

Spørgsmål ang. frugtjuice. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Jeg har fået af vide at sådan noget frugtjuice er super godt for kroppen og sunheden.

Jeg har bare 2 spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med.

1. Hvorfor putter man olie i juicen?

2. Kan man godt putte sådan noget frugtjuice i en flaske og medbringe den i skolen og til træning f.eks.? Hvor man først får drukket det efter nogle timer.

Jeg håber i kan hjælpe mig med mine spørgsmål smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. frugtjuice.
  • #1   4. feb 2012 ØØØØØØØØØØØØØH hva er det præcis for noget frugtjuice du snakker om hvor der skulle være olie i? Du giver ikke en særlig grundig forklaring :S

  • #2   4. feb 2012 Fructose er faktisk meget usundt, hvilket et bevist gennem mange videnskabelige undersøgelser. Så undgå det

  • Jens K
    Jens K Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 352 Svar: 1.332
    #3   4. feb 2012 Øhhhhh, det er forskellige opskrifter i bogen "High on juice". Mange af de opskrifter jeg har fundet indeholder en lille ske olie.

    Hvad er fructose? smiley er det det samme som glukose? smiley


  • #4   4. feb 2012 Hvis man får olie så glider pøllen nemmere ud af numsen.. True story

  • #5   4. feb 2012 ØØØØØØH okay, det er jo ikke til at vide om du snakker om nectarjuice, brikjuice, appelsinjuice, færdiglavet, hjemmelavet eller whatever!

    Hvis du køber en bodum termokop ville det nok kunne holde sig koldt og friskt i et par timer.
    Olien er til din fordøjelse.


  • #6   4. feb 2012 Jens K
    fructose er et monosaccharide og derfor har det en negativ indflydelse på blodsukkeret.

    Men der "bøger" der hedder "High on juice" og sådan noget skal man bare gå udenom


  • #7   4. feb 2012 Brian O'Conner ! yep, det smører lige som kanten, det er dejjjjjligt smiley

    men jens, prøv dig frem. små børn får tit en juice katton med i skole af deres forældre og jeg tvivler på at det er det der gør små børn syge. hvorfor skulle din så være så meget anderledes fordi det kommer fra en 1 + l. katton??


  • #8   4. feb 2012 fructose giver intra-abdominalt fedt så undgå det

  • Jens K
    Jens K Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 352 Svar: 1.332
    #9   4. feb 2012 Så lige for at præcisere det lidt mere, så er det frugt- og grøntsagsjuice som man selv presser og laver.

    Kan i forklare hvorfor man skal undgå disse bøger og opskrifter?

    og det jeg tænker på ang. om jeg kan tage det med i skole f.eks. er at jeg har hørt at juicen ikke må komme i forbindelse med ilt da det ødelægger alt det sunde i juicen, og så tænkte jeg om man kunne putte det i en flaske eller om det også ødelægger det sunde? smiley


  • #10   4. feb 2012 den kommer jo stadig i kontakt med ilt når det kommer ud af frugten og til det kommer ned i halsen på dig...

  • Jens K
    Jens K Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 352 Svar: 1.332
    #11   4. feb 2012 Ja det har du ret i, men jeg havde så er det jo umuligt at undgå smiley

  • #12   5. feb 2012 Jens K
    "jeg har hørt at juicen ikke må komme i forbindelse med ilt da det ødelægger alt det sunde i juicen"
    Det er en omgang mundlort, hvordan kan vitaminer og mineraler blive ødelagt af ilt?



  • #13   5. feb 2012 og det med at oile smører dine led er en gammel skrøne... det er knogler og brusk som klarer den opgave.

    det er tilgengæld godt for din mave og for dit testosteron


  • Jens K
    Jens K Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 352 Svar: 1.332
    #14   5. feb 2012 David S.
    Det kan sku godt være det er noget værre løgn, men det ændrer stadig ikke på at det er det jeg har hørt..


  • #15   5. feb 2012 glutamin hjælper på led.

    oilen fiser ikke ud i led og lign. det er placebo effekten der spiller ind der.


  • #16   5. feb 2012 lars C
    Nu må det sgu stoppe, i gang med at læse om medicinsk fysiologi.

    n-3-olier "smører" ikke led, men undersøgelser har vist at de kan hæmme de inflammatoriske tilstande.


  • #17   5. feb 2012 Det kan godt være at du kender dig krop, men jeg kender så den menneskelige fysiologi, biokemi, anatomi, histologi, patolog osv. så jeg vil mene at jeg ved noget mere end dig på det punkt

  • #18   5. feb 2012 Jeg har den holdning at det der står i mine bøger der f.eks. er fra FADL, som er skrevet ud fra forskning i hele verdenen og gang på gang er bevist er sandheden.
    Men det er da flot at du har den holdning at bare fordi det ikke er sådan du tror at det er så tager forskning fejl.

    Godt at jeg ikke er din læge for du er godt nok stædig og uvidende


  • #19   5. feb 2012 Det her handler ikke om at din læge lytter til dig, det handler om at du tror at n-3 olier "smører" led, hvilket ikke er sandt

  • #20   5. feb 2012 Anders And blade er ikke lærebøger

Kommentér på:
Spørgsmål ang. frugtjuice.

Annonce