{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

Mæslinger.... {{forumTopicSubject}}

Er der gået hysteri i dette mæslingeudbrud der har fundet sted?

En læge og sandsynligvis flere mener at 95% af alle danskere skal vaccineres. - Da jeg var barn, var mæslingeudbrud ikke sjældent, ofte var der 2-3 elever der var sygemeldt enten pga. af mæslinger eller skoldkopper.

Jeg selv har da haft alle børnesygdommene, mæslinger, skoldkopper, fåresyge... røde hunde er jeg lidt usikker på.

Men når man har haft mæslinger som barn, så er man vel immun over for at blive smittet og der er vel flere af os ældre der har haft disse mæslinger som børn, så hvorfor skal 95% af befolkningen så vaccineres?
De sidste 5% som ikke skal vaccineres er åbenbart meget små børn, som ikke kan tåle vaccinen.

Hvorom alting er, så SKAL jeg ikke vaccineres.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mæslinger....
  • #2   26. feb 2019 Ron.

    Jeg vidste slet ikke man kunne blive vaccineret i 30´erne.....

    Så vidt jeg ved var der 2 tilfælde af mæslinger i går, og de omtaler det nærmest som om den sorte pest er kommet tilbage.
    Well. så har jeg også haft pest.


  • #3   26. feb 2019 Jeg tror også at der er gået hysteri igang.

    Jeg har også haft alle de børnesygdomme, og når man har haft dem, så kan man ikke få dem igen.

    Der er nok en grund til at man får dem på en eller anden måde. De styrker immunsystemet.



  • #5   26. feb 2019 Jeg har også haft alle mine og er vaccineret mod kopper- og calmettevaccination. Men, det er ikke sjovt at få børnesygdomme som voksen.

    Jeg forstår ikke, hvorfor nogle forældre er imod vaccinationer, hvordan tør de lade være.


  • #6   26. feb 2019 Man kan så læse at mange forældre fravælger vacciner fordi de har for mange bivirkninger,

    Til det kan jeg kun sige at grunden nok er at de har rendt rundt med den her sterile klud og kørt den rundt i ansigtet - børn opbygger ikke et immunforsvar og så har vi balladen senere i livet med nogle pyllerikker, der bare skal se et støvkorn så begynder næsen at løbe. - astma, eksem, alverdens sygdomme og så er det da godt at de ikke fik vaccineret ungen ik?


  • #7   26. feb 2019 Libbie.

    Jeg havde en søster, hun døde i en alder af 2-3 år, hun havde lige fået en vaccine, hvilken ved jeg ikke, muligvis den samme som Ron har fået, men kort efter fik hun knuder under armene og døde af meningitis.


    Herefter fravalgte mine forældre den vaccination, så min næste søster og jeg som de fik, ikke fik den vaccination.


    Den eneste trøst for mig er, at var hun ikke død, var jeg sikkert ikke blevet født, for mine forældre ville kun have 2 børn.





  • #8   26. feb 2019 Tror i ikke problemet ligger i at folk kommer hurtigt rundt så når der smittes ved de dårligt hvor de skal starte smiley

  • #9   27. feb 2019
    Jeg ved fra min egen datter at man kan få helvedsild som er en form for mæslinger det skulle være i familie med det. Hun havde haft mæslinger men fik så denne helvedsild i en alder af 15 år. det var et lille udslæt som lignede mæslinger, men hvis vi kom til at lave en høj lyd så for hun sammen af en ulidelig smerte. Det var nogle meget slemme jag. så vi var meget stille i den tid det varede, hun kunne ikke være sammen med andre på grund af pludselig støj.


  • #10   27. feb 2019 #7 - Alan, det er da en sørgelig historie, men det skyldes måske vaccinen, skulle jeg tage stilling d.d., så ville jeg vælge vaccine - og det vil jeg udfra, at det ikke er sikkert at vi ville nå at få alle børnesygdommene, og med denne globaliserede tid vi lever i, så kan vi redde os alt muligt shit, vi rejser jorden rundt, undtagen mig smiley - det er jo også derfor, vi d.d. har fået en mæslinge epidemi, formoder jeg.

  • #11   27. feb 2019 #9 -Kisser - helvedsild er virkelig noget, der lever op til sygdommens navn, det er en forfærdelig smertefuld sygdom, som vi desværre aldrig bliver kvit, det er en virus, der sover og som kan bryde op, når som helst smiley

  • #13   27. feb 2019 Ja, Ron, jeg husker godt, det er en forfærdelig sygdom - det siges, at vi kan spise os raske, måske er der noget om det - jeg ved, at cancer celler ikke kan fordrage basisk kost, men vi er bare ikke gode til at spise det, vi spiser alt for meget syre smiley cancer celler dør af basisk kost - synes, det giver god mening.

  • #14   28. feb 2019 #7
    Hr.Greve

    Hvor hårdt det end lyder var der ingen der havde opdaget det hvis du ikke var født smiley


  • #16   28. feb 2019 jeg ved, at cancer celler ikke kan fordrage basisk kost,
    Der er igennem årene skrevet et hav af artikler til fordel for en basisk kost.
    Der er dog ikke ført bevis for at en basisk kost beskytter mod kræft.
    Der synes dog trods alt at være enighed om i videst muligt omfang at:
    1) undgå syreholdig kost
    2) spise en basisk kost.
    Hvad betyder det i praksis?
    At undgå kødprodukter og nærtbeslægtede fødevarer samt at spise vagansk og kun i begrænset omfang spise vegetarisk (feks. undgå mælkeprodukter).
    Har man fået konstateret kræft er rådet ikke til at misforstå: spis vagansk, måske hjælper det på sygdommen.


  • #17   28. feb 2019 Jeg tror på, at vores mad, er vores medicin. http://tv.tv2.dk/kan-man-spise-sig-rask

    I går var det diabetes 2 og leddegigt, jeg synes det var godt at se.

    Det her siger radiodoktoren Carsten Vagn-Hansen:

    Kræftceller kan ikke trives, når kroppen er meget basisk. For kræftramte er det derfor vigtigt at holde kroppen så basisk som muligt, gerne op mod en pH på 8. Det kan kun klares ved hjælp af en meget basedannende kost, især grønsager og frugt.


  • #18   28. feb 2019 Folk kan leve nok så sundt, men alligevel blive ramt af kræft.

    Ingen véd hvorfor kræftceller opstår. Kun at der er visse kræftformer som kan minimeres, ved forskellige tiltag.

    Min mor, far, bror er døde af kræft. Min veninde kæmper en kamp, hvor hun lige har afsluttet sin kemoforløb, og skal spise en hullens masse piller. Det var bare en bette knude i brystet, men som havde spredt sig til lymfekirtler i samme side, og det var helt tilfældigt at det blev opdaget.



  • #20   28. feb 2019 jamen jamen Ron

    Du sparede mig for en længere kommentar....

    Skal dog lige siges at jeg drikker næsten ikke noget, ryger næsten ikke noget, på den måde skal man ikke undvære - dog skal der være plads til at få et pulver engang imellem.


  • #21   28. feb 2019 Jeg spurgte engang en ekstrem veganer om hun har kat, ?

    ja siger hun !

    Hvad fodre du din kat med?

    Efter flere år venter jeg stadig på svar.


  • #22   28. feb 2019 Markgreven

    Hysteri?

    NU med den tiltagende indvandring øges risikoen, i Tyskland Berlin var der et større udbrud i 2015 - folk med småfolk som ikke endnu var vaccineret blev opfordret til at undgå tætpakkede områder.

    I Danmark (2017) sagde man at nu var mæslinger udryddet i Danmark - det er der så nogle der ikke er enige om. Men hysteri syntes jeg ikke at læse nogen steder, andet en opfordring til at de som ikke endnu er blevet vaccineret søger læge og får en - den er gratis.

    Jeg ser hellere ekstrem forsigtighed end at man bare siger. det går nok ingen fare smut du bare ind i basaren og mæng dig med mulige smittebærer.

    Mæslinger er den mest smitsomme sygdom i verden så der er ikke tid til at tage det roligt - men panik på en organiseret måde...


  • #24   28. feb 2019 Jeg er ikke vaccineret for noget som helst, kun lige stivkrampe. Jeg kan simpelthen ikke tåle det.
    Så jeg ville ikke kunne rejse til lande hvor den normale vaccine er påkrævet.

    Har før nævnt omkring min arbejdsplads, hvor influenzavaccination var påkrævet eller blive fyret.
    Jeg sagde til lægen som kom ud på arbejdspladsen at jeg ikke kunne tåle det, men han sagde bare: Nå, nå, lad os nu se! Intet valg!

    Jeg blev så syg, med en byld så stor som en halv håndbold hvor jeg var stukket. Feber, infektion og 3 ugers sygemelding. Det var bare noget møg.





  • #25   28. feb 2019 Kan heller ikke mindes jeg nogensinde har haft influenza og jeg er endda heller aldrig blevet vaccineret mod det smiley
    Jeg mener jeg blev vaccineret mod mæslinger i 50’erne, men er dog ikke helt sikker smiley
    Sygdom kan jo ramme os alle og som storryger og 30-35 bajere om ugen er jeg jo nok i farezonen, men indtil videre går det godt og jeg kan slet ikke mindes hvornår jeg sidst har fejlet noget så jeg tager bare en dag ad gangen og håber det bedste smiley
    Kan iøvrigt ikke forstå man skriver at alle rygere koster samfundet en hulens masse penge når min storrygende omgangskreds alle er godt oppe i årene uden at have fejlet noget og begge mine storrygende forældre var oppe i 80’erne da de døde, men det er måske blot et tilfælde smiley


  • #26   1. mar 2019 Polysl.

    Forklar mig lige denne for mig noget besynderlige situation.

    Jeg hørte i morgen tv, jeg ved ikke om det var herhjemme, hørte det kun med et halvt øre, men det var et forslag om at børn der ikke var vaccineret ikke måtte gå i institution.
    Og hvorfor dog ikke?
    Forældre med vaccinerede børn kan da være ligeglade med om lille Peter får mæslinger, da deres eget barn er beskyttet.... Hvor ligger logikken?


  • #28   1. mar 2019 Ron.

    Du har fuldstændig ret. smiley


  • #30   1. mar 2019 Ron.

    Jeg kunne bedre lide den gule Capstan. smiley

    Men røg på et tidspunkt Nappa Valley, den duftede som bolsjer, og min kone harcelerede over den, hun fik kvalme af den, så holdt jeg op med at ryge piber, men har vel en 15-20 stykker i kælderen. smiley


  • #32   1. mar 2019 Hr. Greve #26

    Ang. morgen tv. Så var det et eksempel der blev trukket frem fra Californien, hvor der er et krav om at være vaccineret.





  • #33   1. mar 2019 Cris.

    Ja, det så jeg i genudsendelsen, men desværre plejer vi at annektere mange af amerikanernes dumme ideer.


  • #35   1. mar 2019 Men mæslinger er jo sjældent en livstruende sygdom, den ligger nederst på listen i Danmark som tv lægen sagde. - Kan ikke huske hvad han hedder. - Han kunne for øvrigt ikke huske hvornår der sidst var en i Danmark der var død af denne sygdom.
    Skal vi så også vaccineres for børneorm og bændelorm, ondt i halsen, tømmermænd og for meget erektion?


  • #37   1. mar 2019 Jeg synes efterhånden at meget er gået alt for vidt, med hensyn til hvad der skal lovgives om.
    Vores personlige frihed og/eller overbevisning om et eller andet bliver mere og mere indskrænket.



  • #39   1. mar 2019 Cris

    Frihed bliver med tiden en illusion - pakket pænt ind så befolkningen ikke opdager noget - sammenkørsel af registre, registre et sted - som for mig lyder fuldstændigt plim da data delt ud giver mere sikkerhed og overblik.

    Til daglig bliver man overvåget af statistikker - bare se al det skrammel der indlæses fra analytic, google osv. når du går ind på en side, kig nede i venstre hjørne.

    Man samler Facebook login til at omhandle mange sider hvor man skal logge ind, på den måde får man et mønster over en borger hvor reklamer tilpasses ens søgehistorik.

    Det som politikere vil have er den totale overvågning som kommer drypvis uden at befolkningen aner en pind.

    Politikken skriver at Danmark er det mest overvågede land i verden, det er for mig særdeles bekymrende, personlig er jeg ikke for jeg bruger TOR når jeg laver indløb, eller surfer rundt så ingen kan se hvad jeg laver.

    Jeg bruger heller ikke app til min telefon andet de som er med fra standard, fordi det har vist sig ved rekompilering af en app at der er moduler som gemmer ens historik og hvorfor gør de det? jo det er potentiel handelsvare.


  • #40   1. mar 2019 Ron.

    Ja, mod kopper og andet farligt, men mæslinger er sgu ikke farligt i min optik.


  • #41   1. mar 2019 Polysl.

    Jeg har godt nok også TOR browseren, men det er jo det mørke internet, så har endnu ikke turdet aktivere den. smiley


  • #42   1. mar 2019 Markgreven
    den er ikke så farlig den beskytter bare dit privatliv.


  • #44   1. mar 2019 Mæslinger er farlig på den måde, at der kan støde alvorlige komplikationer sted, såsom hjernebetændelse, lungebetændelse, mellemørebetændelse og infektioner i nervesystemet, altsammen i værste fald med dødelig udgang, derfor anbefales det, at vaccinere mod Mæslinger.

  • #45   2. mar 2019 Libbie.

    Kan de så også vacicnere mig mod at falde over kantstenen og slå mig ihjel?
    Eller drukne i en vandpyt?


  • #46   2. mar 2019 Jeg er stensikker på, at jeg kan vaccinere dig smiley - du skal lære at gå ordentlig på dine ben og lade være med at ligge med næsen ned i vandpytter smiley smiley smiley

Kommentér på:
Mæslinger....

Annonce