{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.084 visninger | Oprettet:

' Træning af mavemukler ? {{forumTopicSubject}}

' Heej alle sammen !
( Jep , inden i læser dette . Så vil jeg lige sige , at jeg ikk gad og lede i forummet , jeg har kun små kigget lidt )
Jeg ville høre , om der nogle , der kan hjælpe mig ?
Jeg arbejder ihærdigt på at få en flad mave , og det går super . Men de nederst mavemuskler , ved jeg ikk helt , hvordan jeg skal få trænet ?

' Jeg laver 100 normale mavebøjning for fedt forbrænding hver dag .
Så laver jeg side øvelser med 20 kilo på , 100 af dem også til hver side . '

Men det sidste små fedt , jeg har på maven , kan jeg ikk få væk . Nogle øvelser der er gode ? Og måske andre øvelser , som er gode ? Behøver ikk kun , at være til træning er nedre mavemuskler , gerne andre også . Hofte og lend ( staves ? ) ? Måske ..

Mvh Mia
Håber i kan hjælpe og på forhånd mange tak (:

Det skal lige siges , at jeg træner hjemme .
Og har meget tit ondt i ryggen , nogle gode øvelser til dette også ?


Kommentarer på:  ' Træning af mavemukler ?
  • Mathias K
    Mathias K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 45
    #1   20. dec 2007 Løb en 3 gange om ugen!

  • #2   20. dec 2007 du ska tage lige så mange til ryggen, som til maven! kunne måske hjælpe dig lidt med ryggen smiley

  • #3   20. dec 2007 Mathias K :
    Jeg laver er dressur rytter , og rider tre gange om ugen .
    + jeg løber ca 5 km 2 - 3 gange om ugen og cykler i skole , dog ikk særlig langt ca 500 meter hver vej (:


  • Mathias K
    Mathias K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 45
    #5   20. dec 2007 Mia M : Nice , alle piger på Baboom fucking rider?

  • #6   20. dec 2007 Morten R :
    Mange tak , laver lidt ryg øvelser nu (:
    Dog kan jeg ikk ta' så mange , da det gør virkelig ondt .
    Og synes ikk rigtig det hjælper , jeg har gjort det i ca 3 måneder /:


  • #7   20. dec 2007 1. Punktræning er umuligt!
    2. Køb en pilates bold (koster en flad 50'er på tilbud)

    Nu laver du sikkert alm mavebøjninger, men prøv hvor du ligger på gulvet og løfter dine ben op i 90 grader, det træner de nederste mere end mavebøjninger gør.

    Du løber fint... Det er godt med fedtforbrænding os, men tænk over hvilke sko du har på. Det går tit i ryggen/knæ hvis de er for "slidte" (løbesko skiftes ved hver 1000 km)

    Morten R> Det har ikke noget at gøre med antallet, men med "kvaliteten" af øvelsen.


  • #8   20. dec 2007 Captain Hero ! :
    Hold da op , jeg har læst lidt fra dig før , i de andre indlæg (: Dejlig med gode forklaringer .
    Jeg har læst det før , det med at ligge på ryggen også med benene i luften også løfte røven .
    Men det gør sq ondt i ryggen , bare jeg skal ligge med benene i luften /:
    Jeg har trænet ryggen lidt , men har ikk vidst , hvilken øvelser jeg skulle lave .
    Nogle gode øvelser , til de skrå mavemuskler ? (:

    Du må meget undskylde , men forstod ikk denne øvelse :
    ' stabilitets øvelser er også gode...f.eks du ligger på dine under arme og står på tærene, du kan vippe stille frem og tilbage, bare hold den så længe du kan . '


  • #9   20. dec 2007 Mathias K :
    Jaa , jeg er også faldet over , et par piger der rider (:


  • #10   20. dec 2007 En Pilates bold er ligeså god som alle de der fancy Ab swing og hvad de ellers hedder... De er meget bedre til at ramme alle de små stabilitets muskler os... Og det er ofte dem som ikke er trænet ordentlig i ryggen...

    Kanon øvelse til ryggen på pilates bold:
    Læg dig på maven på den... Så løfter du højre arm og venstre ben samtidigt, og bagefter omvendt. de modsatte fødder(hænder skal kun lige røre med fingerspidserne)

    Øvelse til baglår, os på bold:
    Læg dig på ryggen, benene op på bolden, løft bagdelen fra gulvet så du kun støtter på skulderbladene, så trækker du bolden "ind under" dig selv med fødderne.


  • #12   20. dec 2007 SK N :
    Okaay , det er lidt alla det Captain Hero ! også siger (:
    Det har jeg prøvet lidt , men det gør sq så ondt i ryggen /: Jeg har lavet lidt ryg øvelser , men har ikk vidst hvilken jeg skulle lave ? Da jeg bare har lavet et par stræk ud øvelser , da det har gjort godt i min ryg (:
    Jeg har næsten lige fået nye sko , så de fejler vidst intet . Har du nogle øvelser til ryg , hofter og lend
    ( staves ? ) ? (:


  • #13   20. dec 2007 Captain Hero ! :
    Okaay , jeg må prøve det med de skrå mavemuskler (:
    Jeg synes jeg har hørt det før ?
    Ja , nu gav det mening , det var bedre . Du må jeg prøve , er det til ryggen ?


  • #14   20. dec 2007 Ab Swing Turbo :
    Jeg har tænkt lidt på den , da jeg så den i tv'et .
    Men man ved jo aldrig om det virker , men det gør det så , kan jeg høre (:
    Det kunne være , at jeg skulle overveje det .


  • #15   20. dec 2007 Jakob B :
    ^^^^^^


  • #17   20. dec 2007 SK N :
    Ja , så kunne det da være , at jeg skulle købe sådan en i stedet for (: Jeg har set dem i fakta , på et tidspunkt , og der kostede de ingen penge .
    Men det er længe siden nu , så jeg må se , om jeg kan finde sådan en .


  • #19   20. dec 2007 Captain Hero ! :
    Det øverste gav mening og jeg kunne se billedet (:
    Men det nederste , kunne jeg ikk se ?


  • #20   20. dec 2007 Captain Hero ! :
    Det må jeg prøve !


  • #21   20. dec 2007 Mia> Mig og CH er meget enige i sådanne tråde her... hehe...

    Men ja, få fat i sådan en... Og pust den op med munden, det er os god træning for respirationsmusklen ( Musculus Diapraghma) hehe...


  • #23   20. dec 2007 Captain Hero ! :
    Det må jeg prøve (:
    Så må jeg se , om det sidste små fedt forsvinder .


  • #25   20. dec 2007 Jakob B :
    Okay (:


  • #26   20. dec 2007 SK N :
    Hehe ja (:
    Jeg går på udkig efter sådan en bold .


  • Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 115
    #27   20. dec 2007 hvis du har et sted hvor du kan tage mavebøjninger, hvor du går længere ned en 180 grader .. det hjælper på de nederste muskler !

  • #29   20. dec 2007 Mia> God ide... Og muligvis nogen nye løbesko... Nu ved jeg ikke om du løber i sådan nogen, eller om de er slidte... Men det sætter sig ofte i ryggen hvis de er... Du får jo et stort "stød" hver gang din fod rammer jorden... Din rygsøjle (columna vertebralis) er S-formet, og virker som en fjeder til at tage stød, men der er jo "begrænsning" på hvor meget den kan holde til...

  • #30   20. dec 2007 SK N :
    Jep , det tror jeg at jeg vil (:
    Jeg har næsten lige fået nye løbesko , og de er rigtig gode og løbe i .


  • #31   20. dec 2007 SK N :
    Nu spørg jeg måske dumt ? i:
    Men når jeg træner skrå mavemuskler , træner jeg så også de muskler , hvor de fleste piger med lavtaljede buksers deller ryger udover ? (; Eller ..


  • #32   20. dec 2007 Mia> Som sagt kan du ikke punkttræne... Så hvis der sidder noget der er fedtforbrænding løsningen... Eller løsere bukser, så fedtet ikke bliver presset ud over buksekanten... smiley

    De skrå mavemuskler hedder M obliquus internus/externus... De ligger i 2 lag på siden, så du kan sagtens træne dem... deres funktion er en sammensnørende virkning af maven, så jo "strammere" de er, jo slankere kan du se ud...

    Enkelt svar, ja du træner de muskler der! smiley hehe...

    (sorry hvis det bliver for teknisk, skal til eksamen som massør til jan, så jeg læser meget på dem)


  • #33   20. dec 2007 SK N :
    Det er derfor , der kommer så meget som jeg ikk fatter ? (: Hehe , troede bare , at du var sindsyg klog (; Hehe .
    Men det er helt i orden .
    Altså jeg har ikk et stort problem med det , men jeg har svært ved at finde bukser . Da jeg rider , så har veltrænet lår , stor riderøv og nogenlunde smal i taljen .
    Der er lidt , men det er sq svært og få væk , men det er på vej , synes jeg , at jeg kan se (:
    Men det er bare fedtforbrænding , får at få det sidste væk ? Altså jeg bruger 36 - 38 , hvor de er for store i taljen , da jeg ellers ikk kan passe dem i lårene d:
    MEGET irriterende ! Du må sige til , hvis jeg spørg for meget ?


  • #34   20. dec 2007 SK N :
    Og det du skrev : De skrå mavemuskler hedder M obliquus internus/externus... De ligger i 2 lag på siden, så du kan sagtens træne dem... deres funktion er en sammensnørende virkning af maven, så jo "strammere" de er, jo slankere kan du se ud...
    Det lød sq godt , så må jeg lave en masse af dem ! (:
    Er det nogle af de øvelser som CH har skrevet til mig ?
    Eller har du også nogle , som du synes jeg skal prøve (;


  • #35   20. dec 2007 Mia> Bare spørg løs... Så skal jeg nok svare efter bedste evne. smiley

    Ja, når du rider, så har du jo en mere veltrænet krop på nogen steder end andre... (lår) Men det problem med at finde bukser kan jeg nok ikke hjælpe dig med... hehe...
    Men ja, fedtforbrænding... Sommetider kan det sidste ikke komme væk med træning, da kroppen skal have noget fedt på sig for at beskytte de indre organer.
    Kvinder hare mere fedt på sig end mænd, det vil aldrig ændre sig...

    Men hvis det sidste ikke vil væk, så tænk på hvad du spiser. så går det over og bliver en helt anden snak nu.
    Men det er bare at tænke på hvad man spiser, det kan gøres meget enkelt.
    Og så bare sørge for du aldrig føler dig sulten.
    det eneste der kan sende et signal til kroppen om den mangler mad er blodsukkeret. Bliver det for lavt, så sender det besked om det, og det første du går efter e noget med sukker i.


  • #36   20. dec 2007 SK N :
    Neej , du kan nok ikk hjælpe mig med at finde bukser , det er nok rigtigt nok (;
    Jeg tænker meget over , hva' jeg spiser , jeg spiser en rugbrødsmad til morgenmad UDEN smør , så spiser jeg grønt og frugt til mellem måltider også en rugbrødsmad til frokost også normal aftensmad . Hvis jeg endelig spiser slik , kage osv. , så er det meget lidt , da jeg ikk har spist det længe og bliver dårlig af det , det kan være en fordel (: Og drikker ca 1 - 2 liter vand om dagen .

    Er der en sport , som er god , hvor man taber sig ?

    Nu har jeg lige prøvet det der , hvor man ligger på ryggen , med benene i luften også skal man løfte numsen . Jeg kan overhoved ikk mærke noget ? d:
    Det synes jeg ellers altid at jeg kan , men da jeg gik i fitness center , fik jeg også at vide , at min mave var mere trænet end jeg selv troede .


  • #37   20. dec 2007 Nu spørger jeg sikkert dum, men hvis man gerne vil træne ryg hjemme, hvad gør man så ? Bare rygbøjninger ?

  • #38   20. dec 2007 Mia> Hvis du bare holder dig fra sukker, så er det en god start... du skal prøve at fordele dine måltider ug over 5-6 gange om dagen. 3 store og 3 små. de små kan bestå af noget frugt. Vand, 1-2 liter er ikke nok... 3 liter min.

    Hmm, en sport... spinning? det er i hvert fald fedtforbrænding der vil noget, eller en cross trainer.

    Hvis det er den øvelse uden bold jeg foreslog, så skal du ikke løfte numsen, den skal blive på gulvet. Kun benene, og så så højt op du kan. Og så gør det langsomt, tro mig, du kan mærke det hvis du gør det rigtigt smiley


  • #39   20. dec 2007 Morten B> Se lidt længere oppe... der er jeg kommet med en god øvelse hvis du har en pilates bold... Men hvad er dit mål med ryggen? Muskuløs/vinger?

  • #40   20. dec 2007 Øhmn, ja det er jo så et godt spørgsmål smiley jeg køre meget cross, og der er det en gode idé, at være i general god form. Men har bare aldrig fået ryggen med. Laver mave og arm bøjninger næsten hver dag + løber uden for cross-sæsonen, dvs. nu smiley

    Har du nogen idé'er ?


  • #41   20. dec 2007 Morten B> Hvad har du af "midler" derhjemme? du vil have godt af at få styrjet din ryg meget, især da du kører cross, og der "læner" dig ind over cyklen.

    Men vil gerne vide om du har nogen håndvægte/lign et sted at din kan lave kropshævninger...
    så skla jeg nok prøve at hjælpe dig så godt jeg kan...


  • #42   20. dec 2007 Har ingen vægte, men regner med at starte i fitness nu her smiley
    Men har sådan en man kan lave mavebøgninger på, hvor man nærmest kommer lidt længere bagover med hovedet end hvis man bare gør det på gulvet. altså hele kroppen kommer ned i en laver vinkel med den hvis man kan sige det sådan


  • #43   20. dec 2007 SK N :
    Nårh for pokker (:
    Så har jeg misforstået det , jeg må prøve igen d:
    Jamen spinning , det er på hold .
    Det gider jeg sq ikk , hva' med svømning , det har jeg hørt skulle være godt ? Er det sandt .


  • #44   20. dec 2007 Mia M: har jeg os hørt det er, fordi man bruger næsten alle muskler ? smiley

  • #45   20. dec 2007 Eller ihvert fald rigtigt mange ;D hehe

  • #46   20. dec 2007 SK N :
    Hva' med de midterste mavemuskler ? (:
    Altså dem lige ved navlen , hah d:


  • #47   20. dec 2007 Morten B :
    Okaay , det kunne være , at jeg skulle begynde og svømme en gang om ugen også (;
    Så må det sidste da snart forsvinde , hehe .


  • #48   20. dec 2007 orten> Få fat i nogen håndvægte, og stil bænken skrå, som når du laver mavebøjninger. Men i stedet ligger du dig på maven, med hovedet op ad, så tager du håndvægtene og løfter dem fra gulvet, samme bevægelse som hvis du laver bænkpres.

    Til at forstå, ellers må du sige til smiley Et fitness center åbner MANGE flere muligheder!

    Mia> Ja, svømning er godt... der bruger du ALLE muskler og der er ingen pres på dem, så det er skånsomt ved led.

    De midterste er rent faktisk kun EN smiley den hedder musculus rectus abdominis. Det der gør den ser ud som flere er at der ligger sener hen over den, som "inddeler" den smiley

    Der kan du bare tage alm mavebøjninger. Men du kan prøve at lave alm mavebøjninger, hvor du samtidig med du løfter hovedet/kroppen op, trækker du benene til dig, så knæ og hoved mødes...


  • #49   20. dec 2007 Forstår hvad du mener smiley Regner os med at starte deroppe meget snart. Men den bænk der jeg har, er de mavebøjninger jeg kan lave på den ikke også fine ?

  • #50   20. dec 2007 SK N :
    Okaay , det må jeg prøve (:


  • #51   20. dec 2007 Morten B> Jo de er meget fine... Du kan lave mange variationer på sådan en bænk. Du kan også stille den til at være flad. så løfter du benene op, og hele ryggen op os, så du ligger på nakken/skulderbladene, og så sænker du benene langsomt. Ben og ryg skal hele vejen ned være i en lige linie... Men den er rigtig GROV!

  • #52   20. dec 2007 Det er godt med lidt grov træning nogle gange smiley Kan den bruges til ryg ?

  • #53   20. dec 2007 Morten B> Tja, det kan den godt være... men pas på din ryg... Det er sgu det vigtigste... Jeg vil vente med at træne ryg, til jeg kom i et center... det er megget bedre...

  • #54   20. dec 2007 SK N :
    Hva' hedder de mavemuskler ved navlen ?
    Ha , er det den midterste eller nederste .


  • #55   20. dec 2007 Okay, så gør jeg det. Mange tak for hjælpen smiley
    Øhmn tænkte lige på, har hørt man kan træne de nederste mavemuskler, ved at lægge sig på ryggen på et bord, og så med benene ud over, (kan ikke huske om røven også skulle med ud over) og så skulle man tage benene op og ned, er det rigtigt man kan træne dem på den måde ?


  • #56   20. dec 2007 Mia> De mavemuskler ved navlen hedder som jeg skrev tilligere Musculus rectus Abdominis smiley
    det er en stor muskel. der er ikke en "nedre" og en "midterste" som du skriver... Den starter nede ved underlivet og musklen kører så op, og sætter sig ved brusken på dine ribben og spidsen af dit brystben.
    Men jeg vil kalde den den midterste mavemuskel, da det er den muskel som sidder i midten af den, den som danner 6/8-pack.


  • #57   21. dec 2007 SK N :
    Hold da op , det er dejligt , med en der rigtig har forstand på det (: Mange tak .
    Og den træner jeg bare , som du skrev ovenover ? d:


  • #58   21. dec 2007 Mia M> Har da lidt forstand på det smiley hehe... Skulle jeg helst...
    det er helt op til dig selv hvad du træner... Nogen øvelser virker bedre på nogen end andre... Så prøv dig frem...


  • #59   21. dec 2007 SK N :
    Jaa , det er rigtigt nok (:
    Men det er dejligt , med nogle ordenlige svar , istedet for dem , der tror de ved det (; Hvis du forstår ?
    Jeg må prøve mig lidt frem ja , så må jeg se om det forsvinder . Ellers skriver jeg da lige til dig igen , også hvis jeg kommer i tanke om flere ting , som jeg skal ha' hjælp til . Mange tak for hjælpen !


  • #60   21. dec 2007 Mia M> dem er der nogen stykker af. de kan nok have en masse erfaring, men så er det noget som virker godt for dem. Erfaring er forskellig fra person til person. Det skal man bare huske på.
    Du spørger bare løs hvis der er mere. Så skal jeg prøve at svare efter bedste evne!
    Og det var da så lidt...


  • #61   21. dec 2007 jakob B> ja det kan vi hurtigt blive enige om... Jeg er en af dem som skal knokle hårdt hver dag næsten for bare at kunne se lidt resultat, men det har jeg ikke noget imod... Træning for mig er en måde at stresse af på!

  • #62   21. dec 2007 SK N :
    Jaa , det er selvfølgelig rigtigt nok (:
    Men der er også bare nogle , der skriver noget ,
    har jeg bemærket førhen .
    Det skal jeg nok huske , så kan det være , at der er et par beskeder i din pb på et tidspunkt .
    Mange tak for hjælpen , jeg vil prøve og se , hvordan det går .


  • #63   21. dec 2007 Mia M> Nogen skriver hvad de har hørt fra andre/læst sig frem til, uden selv at have prøvet det i praksis.
    Jamen det er du velkommen til... Held og lykke med det... Og god træning!


  • #64   21. dec 2007 Nå, ville ellers have forslået dig at lære at ride, men det kan jeg se du allerede gør ;o)


  • #65   21. dec 2007 Eva> Hvorfor skal tøsen lære at ride? hehe...

  • #66   21. dec 2007 SK N - Giver gode mavemuskler? ;o) Men nu rider hun jo dressur, såeh..

  • #67   21. dec 2007 Eva> du kender min mening om krikker smiley Så om det giver gode mavemuskler skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke kan tale af erfaring på det område smiley

  • #68   21. dec 2007 SK N - nej, og du er bare en tøs, såeh ;o)

  • #69   21. dec 2007 Eva> Tja, måske på det område... Men min erfaring siger at sådan en krikke kan koste mig livet, og jeg vil sgu ikke dø nu, det er jeg sgu for ung smuk og dejlig til... haha...

  • #70   21. dec 2007 Som sagt "tøs!" :oP

  • #71   21. dec 2007 Eva> nej bare glad for at leve smiley

  • #72   21. dec 2007 Du er en tøs! ;o)

  • #73   21. dec 2007 Eva> sidst jeg kiggede havde jeg da et lem mellem benene... Hvad er det så lige jeg er igen? smiley

  • #74   21. dec 2007 En TØS!!! :oD

  • #75   21. dec 2007 Eva> Så har du måske os et lem hængende? haha

  • #76   21. dec 2007 Næh! Og jeg er osse en pige!! Eller kvinde, om du vil ;o)

  • #77   22. dec 2007 SK N :
    Mange tak (:


  • #78   22. dec 2007 Eva K :
    Heejsa (:
    Jep , jeg rider og har gjort det i 6 år .
    Jeg rider ca 4 andre gang 7 gange om ugen .
    Hvor jeg rider 3 heste hver dag , så ja , og det er både dressur og spring d:


  • #79   22. dec 2007 MIa M - Ja, så burde du da få god træning der, hehe..

  • #80   24. dec 2007 Eva K :
    Hehe jep (:
    Men alligevel er der meget lidt , på den nederste mavemuskel /:


  • #81   24. dec 2007 Hmm, jeg synes især det er de sideværs mavemuskler jeg ikke får trænet ved ridning. Heh, men nu er jeg så heller ikke så bevidst om at træne min mave ;o)

  • #82   25. dec 2007 Eva> Er du bevidst om at træne noget som helst? smiley

  • #83   25. dec 2007 SK N - Jaah, min krop sådan generelt? ;o) Kan da mærke at jeg bruger den..

  • #84   26. dec 2007 Eva K> Yes, det er os sådan det skal være... hehe...

  • #85   2. jan 2008 daniel R :
    Okaay , mange tak (;


Kommentér på:
' Træning af mavemukler ?

Annonce