{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

Møder vi en morder {{forumTopicSubject}}

Jeg så Dr 1 i går, programmet handlede om den psykiske patient nu morder, Thor.

Anders Lund Madsen havde besøgt Thor tidligere i et andet program om psykiske patienter. I dette program virkede Thor meget afdæmpet og normal, Han var nemlig medicineret og derfor kunne han fungere.

Men når så patienterne har fået deres behandling og derfor kan betegnes som normale, ja så bliver de udskrevet,

Jeg vil lige bruge noget kilde materiale fra
Psykiatrisk Selskabs Hvidbog. 2012- 2020.

"Fra 2000-2008 er den andel af patienter der indlægges faldet med 30, pct.
Mens det samlede antal sengedage er faldet med 20, pct.
dette er en følge af, at antallet af sengepladser undervejs er blevet reduceret med 20. pct. i samme periode.
DVS. fra fra 2000-2008 er antallet af ambulante besøg steget med 43. pct."

En tilsyneladende rask person bliver lukket ud i samfundet, det er som en tikkende bombe, Vi har gang på gang læst om ofrene for disse "raske" patienters volds handlinger.

Den metode er ikke holdbar, man kan ikke regne med at psykisk syge vil tage deres medicin, den sygdom de lider af gør dem ude af stand til selv at tage hånd om deres egen situation.

Og hvorfor bliver disse Paranoide hallucinerende stakler så lukket ud i samfundet. PÅ GRUND AF NEDSKRIVNiNGER OG BESPARELSER:
Og hvem af os møder en morder næste gang vi for eksempel er ude at handle.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Møder vi en morder
  • #3   13. okt 2015 At folk har en psykisk lidelse gør vel heller ikke at de skal spærres inde resten af deres liv... At en psykisk syg mand bliver udskrevet når han 'virker' rask er da den eneste måde at gøre det på. At personen så ender med at få det så dårligt at det går helt af helvede til er selvfølgelig noget lort, men umuligt at gardere sig imod...
    Psykisk syge slår af og til folk ihjel, ligeledes gør folk som ikke har en diagnose.

• #5   13. okt 2015 Det jeg mener med mit indlæg U Mad er,! der er mulighed for at følge op på de psykiatriske patienter, og nej nej nej, de skal ikke spærres inde på livstid, Jeg mener at der må være en form for kontrol med medicineringen.. Man kan ikke tage for givet at de selv kan overskue det..
    Hvis en person skal opereres overlader man heller ikke skalpellen til patienten selv.
    Det er eksperterne der ved hvad der skal til for at holde den psykiske sygdom i skak. smiley

Og denne diskussion drejer sig om et emne psykisk syge og manglende opsyn., Det kan selvfølgelig også omhandle eks Soldater med Post Traumatisk Syndrom, de er også mærkede af deres oplevelser.
    smiley

• #7   13. okt 2015 Til næste år i december, vil man i Rusland udføre en hovedtransplantation.

Jeg foreslår vi gør det samme med alle psykisk syge i Danmark.

• #11   14. okt 2015 Curt, Jeg må sige at din bemærkning til dato, nok er den mest lave,jeg har læst i dette forum.
    Du må have et helt specielt forhold til penge, tænk at mistænke mennesker der er så syge for at simulere.
    Jeg har på en eller anden led lidt ondt af dig, du skulle have et skud positivitet sprøjtet ind i dine årer..... smiley smiley

• #13   14. okt 2015 Så naiv er jeg ikke, jeg ved de findes, lige så vel som evigheds studenter, dovne mennesker i det hele taget, uha der er mange der nasser på samfundet, Men lige i dette tilfælde med PTS. er det en alvorlig sag, Vi finder os gerne i alle snylterne, men hvis et menneske som i dette tilfælde har gået med et traume i 13 år ,som Søren beskrev det, så synes jeg at dit svar var helt ude i hampen.
    Som du læste så havde manden fungeret i et dejligt arbejde i 13 år, han er sq ingen snylter, Han havde fortrængt alt, fordi det var for smertefuldt at håndtere.
    Sådan fungerer vi nemlig, hvis livet bliver for hårdt.

• #15   14. okt 2015 Det sidste jeg skrev er taget ud af kontekst, meningen er,

Man fortrænger det som sindet ikke kan kapere.

• #17   14. okt 2015 Fordi jeg har studeret psykologi, og forøvrigt er denne påstand alment kendt.

• #19   15. okt 2015 nej, det er ikke "endnu en påstand".
    det er en af de forsvarsmekanismer, som psyken bruger som selvbeskyttelse efter man har oplevet noget frygteligt, som fx episoder fra krig. Fortrængning er altid ubevidst, men sker der en overbelastning, fx stress eller konflikter, ryger den "sikring" og det ender helt galt.
    det er veldokumenteret i psykologien, læren om disse mekanismer er grundlagt af selveste Sigmund Freud....

http://www.denstoredanske.dk/Krop,_psyke_og_sundhed/Psykologi/Psykoanalyse_og_egopsykologi/fortr%C3%A6ngning

Flot Kisser, du kan din psykologi !

• #20   16. okt 2015 Tak Elena, smiley du er en sveske. smiley smiley I dag hvor mine børn er her skal de lære mig at sætte links ind, smiley smiley

• #22   16. okt 2015 Okay det vil jeg prøve, tak Curt. smiley

• #24   16. okt 2015 Ja tak Curt, han er alletiders rare mand, kender ham godt, men det er sin sag at forstyrre ham op til flere gange, Jeg har nemlig før fået hjælp fra Me. smiley smiley

• #25   17. okt 2015 Kisser D

du har da vidst også brug for et skud positivitet, hvorfor ligge alle dine tanker i noget du ikke gør en skid andet end snakke om af ligevel, så kan det vel ikke være så slemt...

• #26   17. okt 2015 Ja Rasmus , efter nærmere eftertanke må jeg give dig ret i at nogle af mine emner er i negativ retning, jeg har selv haft den tanke, men set fra de emner jeg skriver om er det svært at være positiv. Det går mig på at vores samfund som jeg kender det fra min barndom er enten blevet ned graderet, eller for groft.
    Måske bekymrer jeg mig for meget, men kun på mine efter kommendes vegne.

Okay du vil sikkert ikke tro mig når jeg påstår at jeg faktisk er et meget positivt menneske, jeg synes at livet er skønt, men det kan indimellem godt lyde som om jeg kun ser det negative, det er nok fordi det er ting som jeg på side linien må se magtesløst på finder sted.

Men tak for dit indlæg jeg vil tage det til eftertragtning. smiley smiley

Kommentér på:
Møder vi en morder

Annonce