Møder vi en morder {{forumTopicSubject}}
Jeg så Dr 1 i går, programmet handlede om den psykiske patient nu morder, Thor.
Anders Lund Madsen havde besøgt Thor tidligere i et andet program om psykiske patienter. I dette program virkede Thor meget afdæmpet og normal, Han var nemlig medicineret og derfor kunne han fungere.
Men når så patienterne har fået deres behandling og derfor kan betegnes som normale, ja så bliver de udskrevet,
Jeg vil lige bruge noget kilde materiale fra
Psykiatrisk Selskabs Hvidbog. 2012- 2020.
"Fra 2000-2008 er den andel af patienter der indlægges faldet med 30, pct.
Mens det samlede antal sengedage er faldet med 20, pct.
dette er en følge af, at antallet af sengepladser undervejs er blevet reduceret med 20. pct. i samme periode.
DVS. fra fra 2000-2008 er antallet af ambulante besøg steget med 43. pct."
En tilsyneladende rask person bliver lukket ud i samfundet, det er som en tikkende bombe, Vi har gang på gang læst om ofrene for disse "raske" patienters volds handlinger.
Den metode er ikke holdbar, man kan ikke regne med at psykisk syge vil tage deres medicin, den sygdom de lider af gør dem ude af stand til selv at tage hånd om deres egen situation.
Og hvorfor bliver disse Paranoide hallucinerende stakler så lukket ud i samfundet. PÅ GRUND AF NEDSKRIVNiNGER OG BESPARELSER:
Og hvem af os møder en morder næste gang vi for eksempel er ude at handle.
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Fotoprofiler: 1 Emner: 188 Svar: 2.236
Psykisk syge slår af og til folk ihjel, ligeledes gør folk som ikke har en diagnose.
jan 2015
Følger: 45 Følgere: 141 Fotoprofiler: 1 Emner: 143 Svar: 2.766
Hvis en person skal opereres overlader man heller ikke skalpellen til patienten selv.
Det er eksperterne der ved hvad der skal til for at holde den psykiske sygdom i skak.
Og denne diskussion drejer sig om et emne psykisk syge og manglende opsyn., Det kan selvfølgelig også omhandle eks Soldater med Post Traumatisk Syndrom, de er også mærkede af deres oplevelser.
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
Jeg foreslår vi gør det samme med alle psykisk syge i Danmark.
jan 2015
Du må have et helt specielt forhold til penge, tænk at mistænke mennesker der er så syge for at simulere.
Jeg har på en eller anden led lidt ondt af dig, du skulle have et skud positivitet sprøjtet ind i dine årer.....
jan 2015
Som du læste så havde manden fungeret i et dejligt arbejde i 13 år, han er sq ingen snylter, Han havde fortrængt alt, fordi det var for smertefuldt at håndtere.
Sådan fungerer vi nemlig, hvis livet bliver for hårdt.
jan 2015
Man fortrænger det som sindet ikke kan kapere.
jan 2015
dec 2014
Følger: 5 Følgere: 106 Emner: 25 Svar: 1.193
det er en af de forsvarsmekanismer, som psyken bruger som selvbeskyttelse efter man har oplevet noget frygteligt, som fx episoder fra krig. Fortrængning er altid ubevidst, men sker der en overbelastning, fx stress eller konflikter, ryger den "sikring" og det ender helt galt.
det er veldokumenteret i psykologien, læren om disse mekanismer er grundlagt af selveste Sigmund Freud....
http://www.denstoredanske.dk/Krop,_psyke_og_sundhed/Psykologi/Psykoanalyse_og_egopsykologi/fortr%C3%A6ngning
Flot Kisser, du kan din psykologi !
jan 2015
jan 2015
jan 2015
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 1.933
du har da vidst også brug for et skud positivitet, hvorfor ligge alle dine tanker i noget du ikke gør en skid andet end snakke om af ligevel, så kan det vel ikke være så slemt...
jan 2015
Måske bekymrer jeg mig for meget, men kun på mine efter kommendes vegne.
Okay du vil sikkert ikke tro mig når jeg påstår at jeg faktisk er et meget positivt menneske, jeg synes at livet er skønt, men det kan indimellem godt lyde som om jeg kun ser det negative, det er nok fordi det er ting som jeg på side linien må se magtesløst på finder sted.
Men tak for dit indlæg jeg vil tage det til eftertragtning.
Møder vi en morder