{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.855 visninger | Oprettet:

Mip .
Mip .
Følger: 1 Emner: 90 Svar: 338

Meget træt, sover meget, arbejder meget {{forumTopicSubject}}

Jeg er i lære som bager og har nogle virkelig underlige søvnrytmer.
Jeg går i seng ved 21 tiden, og står måske op kl 01. Jeg er så på arbejde i 8-10 timer og når jeg kommer hjem, tager jeg 2-3 timer på øjet.

Jeg sidder meget foran computeren når jeg er hjemme og har fri, og dyrker ikke ret meget motion.
Mine madvaner er okay, og jeg spiser faktisk ikke så meget usundt. Jeg drikker tilgengæld en del cola (minimum ½ liter om dagen)

Problemet er, at jeg føler mig ret træt og uoplagt.
Når jeg skal op om morgenen er jeg VIRKELIG svær at vække. Jeg sover voldsomt tungt. Jeg har sat min iPod til mit surround anlæg som er skruet fuld op, og så bliver jeg vækket af noget forfærdeligt klassisk musik/larm. Når jeg har fri, skal der soves igennem og kan sagtens sove 12-15 timer før jeg bliver vækket. Og her vågner jeg altså heller ikke af mig selv.

Jeg mangler energi til hele dagen.
Er der nogle der har nogle gode bud på hvad der kunne give mig mere energi?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Meget træt, sover meget, arbejder meget
  • #1   18. maj 2012 tag nogle vitaminer , jern er vigtig , istedet for at se negativt på ting så find det gode frem i det og ikke tænk negativt men positivt , det gør en pisse stor forkskel jeg har haft det sådan i 2 år hvor jeg til sidst måtte indlægges smiley

• #2   18. maj 2012 Jeg har før arbejdet nat som dig smiley det er som sådan i orden at du sover efter du har fri, men begræns dig til 45 min på sofaen. ellers ta de fulde 8 timer.

Stop med at drikke cola, jeg drikker selv meget cola og jeg har os svært ved at tage mig sammen til noget når jeg lige er vågnet, men er sikker på det er pga. min krop mangler sukker fordi den er van til at få så meget smiley

• #3   18. maj 2012 super k

du har helt ret i det med cola, ens krop lærer og køre på det hele dagen smiley

• #4   18. maj 2012 ½ liter er ik meget. Kender en der drikker 2-3 liter og som ikke lider af energi mangel. Har også haft natte arbejde, hårdt fysisk natte arbejde. Til sølle 170 kr i timen. Er glad for at arbejde om dagen nu. Men drik en masse vand, det hjælper altid.

• #5   18. maj 2012 køb en welness lampe vis du ikke for nok sol lys så for du ikke de vitiminer solen giver os og så bliver man meget sløg og følger man ikke har overskud til noget og sådan en welness lampe kan du bare ha til og stå tændt når du sover da den ikke lyser særlig meget kender to der arbejder aften og natjob de havde samme problem og prøvede denne lampe og de siger man tydeligt kan mærke den hjælper efter bare to dage

du kan self os bruge den når du sidder foran pc eller tv'et mm, skal dog helst stå foran dig

• #7   18. maj 2012 Thez glemte lige og skrive : og spis nogle gode vitaminer smiley

• #9   18. maj 2012 har arbejdet nat i 11 år (er vagt) jeg kører så 12 timer af gangen, men du skal spise sundt, sørge for at spise vitaminer og dyrk motion og så colazero (den uden sukker) hvis du endelig skal drikke cola.

• #10   18. maj 2012 Det er rigtig vigtigt at kroppen får sin sammenhængende søvn.. Der er lavet undersøgelser der viser at de fleste voksne mennesker fungerer bedst med 6 timer og 20 min. søvn.. Gå i seng kl. 19 selvom det er nedern.. Så får du 6 timers søvn.. Drik masser af vand og evt køb en lampe der simulerer sollys, så kroppen tror den får det lys den skal have..
    Noget lign den her:
    http://www.coolstuff.dk/Sunrise_System_320
    Du kan godt tage en lur når du kommer hjem, men begræns det til 30 min ad gangen, så det kun er en powernap.. Og spis vitaminer.. Det lyder trist, men det virker..

• #11   18. maj 2012 Og gå ud i solen når du har fri.. Læs en bog derude eller tag din lur i haven..

• #12   18. maj 2012 Arbejder selv som bager og kender det der smiley gå i seng og se lidt tv og sæt et ur til 2-3 timer. og kom ud og få noget frisk luft nogle timer. og spis senest kl 17 og så gå i seng ved kl 19:30 igen 01 smiley Dyrk evt lidt træning ved siden af og spis i løbet af dagen. en gulerod kan gøre underværker. Din cola : energi du har nogle timer og i din pause spiser du måske for meget og tungt at det ligger i maven og gør det hårdt at komme i gang igen..

find noget is og smid evt din juice flaske i

Få styr på din kost og søvn

• #14   18. maj 2012 Den der med at sove 2 gange på et døgn og så 4 timer per gang, den er ikke god:) Sov mindst 6 timer om "natten" altså aften i dit tilfælde og så tag en LILLE lur om eftermiddagen på 40-45 min.

• KEN
    KEN Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 216
    #15   19. maj 2012 når man sover smålure som dig på flere timer, kommer man i den "dybe søvn" det er ikke særligt smart da det nærmest tager ligeså langtid til at man bliver ordenlig vågen igen smiley istedet skal man tage et nap på 15-20min
    eller selvfølgelig løb en tur, søvn er ikke altid svaret på energi.

Kommentér på:
Meget træt, sover meget, arbejder meget

Annonce